Snabbtitt: Tv-belysning med Lightpack

Permalänk
Melding Plague

Snabbtitt: Tv-belysning med Lightpack

Dynamisk bakgrundsbelsyning blir allt populärare och marknaden fylls snabbt av alternativ för såväl skärmar som tv-apparater. SweClockers tar en titt på Kickstarter-finansierade Lightpack.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vill ha!

Permalänk
Medlem

helvete va kablar

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk

Shit., scenen ur Avatar var ju galet bra att dema med Såg bra ut.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Kan tipsa om http://www.adafruit.com/products/461 . Inte för att det är billigast men deras guide är riktigt bra och alla delar finns på eBay till en billigare peng om man inte kan/vill stötta dem ekonomiskt. Kräver en Arduino och lite pyssel men resultatet är riktigt bra och fungerar till alla operativ, tom OpenElec.

Edit:
Länk till guiden: http://learn.adafruit.com/adalight-diy-ambient-tv-lighting

Permalänk
Medlem

Har för mig att dom sagt att man kan ladda ner programvaran för att testa ifall ens dator orkar med att driva film+lightpack. Minns jag fel eller stämmer det?

Permalänk
Avstängd

omg! måste ha!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd

allt för omständigt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Sneglat på många av dessa lösningar, men när dom är så cpu krävande funkar det ju inte på min atom330 eller t.ex RaspberryPI dvs rena HTPC lösningar. Väldigt najs effekt dock

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

Lightpack på ramen också så..

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av paradoxy:

Har för mig att dom sagt att man kan ladda ner programvaran för att testa ifall ens dator orkar med att driva film+lightpack. Minns jag fel eller stämmer det?

Låter konstigt om de tagit något utav tekniken från de open source-projekt som finns. Jag har kört ambilight genom boblight på en raspberry pi utan problem. Kör det för närvarande på ett gammalt AT5IONT-I (Atom och ION) med OpenElec.

Permalänk
Medlem

+ Ser ballt ut

- Sjukt mkt kablar
- Behöver mjukvara (fungerar inte för BD, DVD spelare osv)
- Kanske mer störande än bra i längden?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hjälpsam

Skulle satsa på en Philips TV om jag vill ha detta, saftigt påslag men inget krångel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av paradoxy:

Har för mig att dom sagt att man kan ladda ner programvaran för att testa ifall ens dator orkar med att driva film+lightpack. Minns jag fel eller stämmer det?

Det fungerar att ladda ner programmet och köra med virtuella lampor.

Till er som vill lira spel och ha bättre prestanda så kolla på AmbiBox. Den använder Playclaw 5 för att hämta Dx11 ström fårn spel och fungerar betydligt bättre för mig i spel, Detta med virtuella lampor, har inte vågat köpa några lampor än då prestandanförlusten har varit stor.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Vem tusan kom på iden att max storleken skulle va 50"?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvalaSnubben:

Låter konstigt om de tagit något utav tekniken från de open source-projekt som finns. Jag har kört ambilight genom boblight på en raspberry pi utan problem. Kör det för närvarande på ett gammalt AT5IONT-I (Atom och ION) med OpenElec.

ohh jag kör det moderkortet också... dock med XBMCbuntu, trodde det var kört

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk

om detta funkar med 3x skärmar kommer jag köpa så fort det kommer om det inte kommer kosta alt för mycket

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem
Skrivet av silentpower:

om detta funkar med 3x skärmar kommer jag köpa så fort det kommer om det inte kommer kosta alt för mycket

Verkar ju väldigt prestandatungt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Verkar ju väldigt prestandatungt.

har gö en 3930k använder bara ca 50% i bf4 det är nog lungt

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk

Ser fränt ut men jag som varken har HTPC eller nån liknande spelare kan inte nyttja denna?

Skulle varit en usb in i tv'n bara så visar den allt som visas på tv'n...

Hur får man t.ex en PS4 att funka med denna?

Visa signatur

Asus A8N-E , AMD64 3200+ , ATI X1950XT , 1GB Corsair , Antec Sonata II , Zalman: ZM-7000B-CU , VF700-CU , ZM-NB47J.

Permalänk
Medlem

Med lite tur kanske Sweclockers kan lotta ut sina test-exemplar till mig?

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem

Har kollat på detta länge men tyvärr är utvecklarna patetiskt långsamma..

Permalänk
Medlem

Efter detta så är det rätt skönt att jag köpte mig en PhilipsTV

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Har redan haft detta i cirkus ett år. Går utan större problem att fixa med XBMC+raspberry pi. Man får koppla lite sladdar själv och så men inte allt för klurigt, och på köpet får man ju också XBMC! Väldigt värt!

Sen Phillpis tv:n som jag har sett har aldeles får få led-lampor så rekommenderar verkligen XBMC valet istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Verkar ju väldigt prestandatungt.

Dom använde en 5800k till testerna så inte så extremt tungdraget

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

KABLAR... SÅ MYCKET KABLAR!
Aldrig i livet jag köper något som ger mig ännu mer kablar bakom tvn

Permalänk
Medlem

Bra artikel!
Väntar själv på min Lightpack, ser fram emot att sätta mig och leka lite med den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

KABLAR... SÅ MYCKET KABLAR!
Aldrig i livet jag köper något som ger mig ännu mer kablar bakom tvn

Köp den inte då.

Du kan ju göra en trådlös version om du vill

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tre sådana skärmar, va läckert det skulle vara.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil