Permalänk
Melding Plague

NZXT H440

Plastpaneler och 5,25-tumsenheter är ett minne blott när NZXT stuvar om i den nya datorlådan H440. Nu tar modellen plats i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här skall bli spännande att titta på..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Administrativ avgift

Hur bra är det för vattenkylning då?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trisse23:

Hur bra är det för vattenkylning då?

Tyvärr verkar det inte fungera speciellt bra med dubbla 360 som jag gärna hade sett. Det hade kunnat vara något djupare för att ge plats åt det.

Finns en del diskussion här: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

ÅÅåååååh, jag blir så sugen att skaffa det här. Älskar att de slopat 5.25, och hundra andra saker med chassit! Enda som stoppar mig är att jag har ett XL-ATX moderkort nu, men hmmmh... Det börjar ju bli lite gammalt, kanske läge att köpa nytt. Självjustiferingscirkeln har dragits igång.

Permalänk
Medlem

Imponerande chassi och fantastisk recension.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oak:

Imponerande chassi och fantastisk recension.

Det är ett mycket trevlig chassi men jag orkade inte vänta på att det skulle komma hit och slog till med ett Enthoo Primo istället. Nu när jag vant mig vid storleken så ångrar jag mig inte

Permalänk
Medlem

Otroligt chassi! PErfekt och sjukt genomtänkt rakt igenom. Det enda stället där det brister för extrema vattenkylningsfantaster är väl att det är svårt med dubbel 360 rad, men varför inte bara köra 360 i front och 2x140-280 i taket?
Det kommer ändå fungera med endast en monster 360 i fronted med push-pull, och det kan kyla ett högpresterande system!

Det enda jag skulle vilja se är en helsvart modell. Gillar inte att det svarta har så stora röda inslag...

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Bara jag som hör NZ-xD hela tiden?

Permalänk
Medlem

Ett vitt chassi som är snyggt, detta är mycket intressant

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Såg riktigt najs ut, men jag börjar bli lite ledsen över alla tillverkare som börjar envisas med att sätta power/resetknappar uppe på taket. Båda mina katter lyckas titt tom tätt stänga av min "lilla" hemmaserver som är byggd i ett Fractal Design Define XL, och detta för att även detta i övrigt riktigt schyssta chassi har knapparna på taket av chassit.

När ska det komma ut kattsäkra chassin eller ev. tillbehör för att på ett enkelt sätt täcka över dessa för mindre lätt oönskad åtkomst av ens husdjur?

Permalänk
Avstängd

Riktigt fint chassi till ett överkomligt pris. Dessutom klockren recension från Sweclockers. Synd bara att fläktkontrollen inte har PWM (För Jonas har ju inte påpekat det NOG många gånger än).

Skrivet av macke75:

Såg riktigt najs ut, men jag börjar bli lite ledsen över alla tillverkare som börjar envisas med att sätta power/resetknappar uppe på taket. Båda mina katter lyckas titt tom tätt stänga av min "lilla" hemmaserver som är byggd i ett Fractal Design Define XL, och detta för att även detta i övrigt riktigt schyssta chassi har knapparna på taket av chassit.

När ska det komma ut kattsäkra chassin eller ev. tillbehör för att på ett enkelt sätt täcka över dessa för mindre lätt oönskad åtkomst av ens husdjur?

Haha.. Känner igen mig. Mina katter brukade gilla att ligga på toppen av chassit och inte allt för sällan kom de åt knappen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Grym recension! Blir ett köp till min nästa dator om inte R5 kommer.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Kommer det i svart/vit eller helsvart utan fönster, kanske är ett bra val då. Känner att jag inte behöver ett fulltower chassi, så tänkte på att gå ner till ett vanligt ATX chassi.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Kommer bli ett köp för mig när den kommer ut på hyllorna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag brukar omformatera windows 7 med skiva , om jag nu köper det här chassit hur gör jag då? finns ju ingen 5,25 plasts

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViizzlY:

Jag brukar omformatera windows 7 med skiva , om jag nu köper det här chassit hur gör jag då? finns ju ingen 5,25 plasts

usb?

Permalänk
Medlem

Intressant chassi helt klart. Synd bara att det är så gräsligt fult.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

Finns det sata/pata till usb konverter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Finns det sata/pata till usb konverter?

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl enklare att antingen köpa

1. USB-sticka på 8GB (50 spänn, snabbare, smidigare, mindre, inga repiga skivor hit och dit)
2. USB-dvd drive (2-300? spänn)

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ja, både två färgerna hade kunna få fram snuskigt snygga resultat. Nu finns inte ny dator i min framtid på ett tag, men skulle det ändras så är detta helt klart ett av de mer intressanta chassin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent chassi! Tror detta blir ett köp då jag är i behov utav ett nytt chassi faktiskt

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Geeks Gaming

Väldigt intressant, kommer helt klart stå mellan detta och R5 vid nästa dator. Men går det att ta loss a hårddiskburen i fronten och få in en vattenkylare + en hdd i bottnen. Då där fanns en plats utan vagga. Isf kan man ju få in 2 SSD, 1 HDD och 2 radiatorer på insidan.

Intressant att veta.

Permalänk
Medlem

chassi i stål, 1k i pris, "Ett av de mest gedigna chassin jag någonsin byggt ett system i", "ett av de bästa allroundchassit i klassen just nu", klanderfria kabeldragningsmöjligheter, ljuddämpat, topp möjligheter till (riktig) vattenkylning....

...utmärkt produkt? p.g.a avsaknad fläktkontroller?

Nu har jag hört Jonas motivering till att den inte fick toppklass, men nu tycker jag att han är extremt kinkig. Innovativiteten och kvalitén detta chassi verkar ha, det rimliga priset, byggmaterial, vattenkylningsmöjligheterna och 4 inkluderade fläktar, detta chassi borde fått toppklass enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Ruggigt trevligt chassi Känner mig lite slagen då jag sitter o skissar på ett liknande chassi att bygga själv, kul att se att tillverkarna vet vad köparna vill ha

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Dags att byta ut sitt 2 månader gamla Define R4 då

Permalänk
Medlem

Skippa fönstret (bättre att ljuddämpa sidan riktigt), PWM-kontroll på fläkthubben, ett helsvart alternativ och till sist lite mer utrymme för kabeldragning så hade det varit en garanterad homerun.

Hade jag inte behövt fläktkontroller så hade jag inte behövt något 5.25"-plats, men nu behövs det ju, och hade även behövts i detta chassit.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Marticus:

chassi i stål, 1k i pris, "Ett av de mest gedigna chassin jag någonsin byggt ett system i", "ett av de bästa allroundchassit i klassen just nu", klanderfria kabeldragningsmöjligheter, ljuddämpat, topp möjligheter till (riktig) vattenkylning....

...utmärkt produkt? p.g.a avsaknad fläktkontroller?

Nu har jag hört Emils motivering till att den inte fick toppklass, men nu tycker jag att han är extremt kinkig. Innovativiteten och kvalitén detta chassi verkar ha, det rimliga priset, byggmaterial, vattenkylningsmöjligheterna och 4 inkluderade fläktar, detta chassi borde fått toppklass enligt mig.

Du menar Jonas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViizzlY:

Jag brukar omformatera windows 7 med skiva , om jag nu köper det här chassit hur gör jag då? finns ju ingen 5,25 plasts

1. Öppna dator
2. Koppla in dvd
3. Installera windows
4. Koppla ur dvd
5. Stäng dator

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Marticus:

chassi i stål, 1k i pris, "Ett av de mest gedigna chassin jag någonsin byggt ett system i", "ett av de bästa allroundchassit i klassen just nu", klanderfria kabeldragningsmöjligheter, ljuddämpat, topp möjligheter till (riktig) vattenkylning....

...utmärkt produkt? p.g.a avsaknad fläktkontroller?

Nu har jag hört Emils motivering till att den inte fick toppklass, men nu tycker jag att han är extremt kinkig. Innovativiteten och kvalitén detta chassi verkar ha, det rimliga priset, byggmaterial, vattenkylningsmöjligheterna och 4 inkluderade fläktar, detta chassi borde fått toppklass enligt mig.

Jag (Jonas) är väldigt kinkig när det kommer till att dela ut "Toppklass" och gillar inte att gödsla med utmärkelser. Det var både fläktkontrollern och det trånga utrymmet på baksidan av moderkortsplåten som petade ner H440 från toppen. Kan man bortse från de nackdelarna så kan jag bara säga grattis till ett av världens bästa chassin.