Apple lanserar Iwatch och större Iphone under 2014 uppger analytiker

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Iwatch och större Iphone under 2014 uppger analytiker

Hemlighetsfulla Apple ligger lågt med tillkännagivandena, men enligt en känd analytiker ska det trilla in stora mängder nyheter under året, däribland den smarta klockan Iwatch.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Som vanligt kommer dessa at sälja guld

Permalänk
Medlem

Hade varit mer häftigt om den täckte större delen av armen som Leela i Futurama?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Som vanligt kommer dessa at sälja guld

I guld

Permalänk

Om det ligger någon sanning i bilden till artikeln så måste jag säga att designen var sjukt snygg. Fattar inte varför det ska ta så långt tid för aktörer som använder sig av Android att skaffa modeinriktade designer på sin hårdvara..

Edit: förtydligande.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallkotten:

Om det ligger någon sanning i bilden till artikeln så måste jag säga att designen var sjukt snygg. Fattar inte varför det ska ta så långt tid för Android att skaffa modeinriktade designer på sin hårdvara..

Android designar ingen hårdvara.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Inaktiv

En Apple-klocka eller två, kommer vara ett självklart köp för min del!

Permalänk
Medlem

Kan knappt vänta tills det kommer en ny apple tv, min jag har hemma är nog det bästa köpet jag gjort och en uppfräschad variant med förhoppningsvis en appstore och lite annat smått och gott kommer sitta otroligt fint!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag förutspår att Samsung kommer släppa en ny flaggskäppsmodell under 2015 som kommer heta "Samsung Galaxy S6". Får jag börja jobba som analytiker nu?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Cool design men tror inte Apple kommer släppa en som ser ut så! Är mer intresserad av motorolas verision av smartwatch som heter Moto 360

Permalänk
Skrivet av Jilted:

Android designar ingen hårdvara.

Nej det vet ja, kanske uttryckte mig lite dåligt.

Men många aktörer som använder sig utav Android har inte riktigt brytt sig om designen tycker jag. Jag ser att detta börjat lossa lite grann nu i mobil-marknaden men Pebble smartwatch var ju bland det fulaste jag sett. Moto 360 är väl den snyggaste hittills.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av tonix:

Kan knappt vänta tills det kommer en ny apple tv, min jag har hemma är nog det bästa köpet jag gjort och en uppfräschad variant med förhoppningsvis en appstore och lite annat smått och gott kommer sitta otroligt fint!

förstå inte varför man vill ha en apple-tv..går det ens o köra mkv.filmer?

Permalänk
Medlem

Det blir ju en aningen intressant om de som sa att de inte skulle köpa en iPhone pga av storleken. Kommer dessa att ändra sig nu?
(att de har så små skärmar)

(skälv blir jag lite orolig då jag har små händer..)

Visa signatur

670 | 8 GB | i5-3570k | 650w | P8H77-1 | P-183 | Vaio-Z | iPad 3 | iPhone 4s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

förstå inte varför man vill ha en apple-tv..går det ens o köra mkv.filmer?

En anledning kan ju vara AirPlay, som är smidigt om man har en annan idevice. Plus att den har ett otroligt lätt och simpelt gränssnitt att använda. Är ju inte så vars mycket effekter eller dylikt.

(Speciellt Netflix appen som tenderar att vara en aning långsam på andra enheter, samt att den har en onödig fet netflix-bar som inte försvinner eller fyller någon funktion. Den gör ju det på hemsidan där det finns menyer att klicka på. Men inte på exempelvis ps3. Där det bara är en röd bar som är sticky. )

Visa signatur

670 | 8 GB | i5-3570k | 650w | P8H77-1 | P-183 | Vaio-Z | iPad 3 | iPhone 4s

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7Patrik:

Det blir ju en aningen intressant om de som sa att de inte skulle köpa en iPhone pga av storleken. Kommer dessa att ändra sig nu?
(att de har så små skärmar)

(skälv blir jag lite orolig då jag har små händer..)

Jag tror starkt på att de lyckas ta fram en iPhone med 4,7" som fortfarande går att använda med 1 hand utan problem.

Permalänk
Medlem

Apple borde inte få göra mobiler över 4 tum. Det är redan andra som kommit på det. Heh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Jag tror starkt på att de lyckas ta fram en iPhone med 4,7" som fortfarande går att använda med 1 hand utan problem.

Jag hoppas det också! för det är behagligt att kunna sms:a och mail:a med en hand samtidigt som man håller i en dryck exempelvis på tåget.

Visa signatur

670 | 8 GB | i5-3570k | 650w | P8H77-1 | P-183 | Vaio-Z | iPad 3 | iPhone 4s

Permalänk
Medlem

Ser grymt klumpigt och obekvämt ut på den bilden, ser ut som ett hårt band vägen runt. Det ser ut som du kan ringa, hur tänker du hålla armen för att konversera? Eller är det så att hela omgivningen nu inte bara ska höra dig tala utan också vad den andra parten säger.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Jag tror starkt på att de lyckas ta fram en iPhone med 4,7" som fortfarande går att använda med 1 hand utan problem.

Beror ju helt på hur stora händer man har

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

En Apple-klocka eller två, kommer vara ett självklart köp för min del!

En på varje arm är ett måste om dom ser ut som bilden! Gärna en på varje fotled också så man inte missar något!

Permalänk

Roligaste är väl att Apple blir hyllade för nytänkande o påhittiga... Sen släpper Samsung en ny efter ett tag o blir kallade för idioter som bara stjäl ideer

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av MurdinE:

Apple borde inte få göra mobiler över 4 tum. Det är redan andra som kommit på det. Heh

Det är ändå apple som uppfinner det när det väl släpps. Alla andra kommer bara apa efter

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

En på varje arm är ett måste om dom ser ut som bilden! Gärna en på varje fotled också så man inte missar något!

De lär inte se ut som på bilden om det här stämmer "...två varianter på 1,3 och 1,7 tum"

Permalänk

Ser ju nästan ut som en klocka...

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Snygga koncept. Dock är jag redan inställd på att skaffa en Moto 360.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Som vanligt kommer alla mainstream konsumenter köpa en så fort dom finns tillgängliga, och alla andra (troligtvis) bättre alternativ kommer skuggas

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Roligaste är väl att Apple blir hyllade för nytänkande o påhittiga... Sen släpper Samsung en ny efter ett tag o blir kallade för idioter som bara stjäl ideer

Nja, stjäl idéer vet jag väl inte om jag håller med om, däremot kopierar/efterliknar lite väl mycket vilket jag tycker är fel. Några exempel på vad Samsung har apat efter Apple kan du se här (inte för att jag håller med allt som står på sidan, men ändå): http://samsungcopiesapple.tumblr.com (tre sidor)

Finns ju ännu mer än vad som står på den sidan när det gäller Samsungs apande.

Permalänk
Medlem

Är kretskorten gjorda av kisel eller silikon?

Visa signatur

Nätverkstekniker

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig fortfarande till förundrande över smarta klockor som produktkategori. Det känns inte som en solid lösning för nått vi verkligen behöver olikt många andra tekniska apparater som hjälper (och ibland stjälper) livet för oss. Telefonen är ändå i fickan och snabbt upp för infon man behöver. Det är väl som träningshjälpmedel den är bra för dem som vill hålla koll.

Däremot tror jag en iPhone på 4.7" kommer bli väl mottagen. Den kommer nog ha bra mer batteri än nuvarande modeller samt att folk i allmänhet är mer internetorienterade idag än telefonorienterade så skärmstorleken kommer uppskattas. Jag är mer tveksam till den större modellen även om jag själv kör en android-phablet just nu.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av thmz:

Är kretskorten gjorda av kisel eller silikon?

Hittar inga referenser till kretskort i artikeln eller kommentarerna, men du kanske trollar?

Om inte så heter kisel silicon på engelska.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."