Civilization: Beyond Earth med AMD Mantle släpps hösten 2014

Permalänk
Melding Plague

Civilization: Beyond Earth med AMD Mantle släpps hösten 2014

Det klassiska strategispelet Alpha Centauri får en andlig uppföljare när Firaxis Games presenterar kommande Civilization: Beyond Earth. Samtidigt avslöjar AMD att spelet får stöd för Mantle.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Amd spenderar mycket pengar för att få stöd för Mantle
Tänk om dom kunde spendera för att göra en bra processor igen istället

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Amd spenderar mycket pengar för att få stöd för Mantle
Tänk om dom kunde spendera för att göra en bra processor igen istället

Jag skulle tro att det är liiiiiite andra kostnader att ta fram en bra processor än att marknadsföra en teknik som gör att fler kan spela spelen med högre framerate/mer ögongodis.

OnT: Är detta en expansion till Civ V eller ett helt nytt spel måntro?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Jag är taggad på ett nytt CIV. Det kommer antingen vara bra som fan eller rent arselvatten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Jag skulle tro att det är liiiiiite andra kostnader att ta fram en bra processor än att marknadsföra en teknik som gör att fler kan spela spelen med högre framerate/mer ögongodis.

OnT: Är detta en expansion till Civ V eller ett helt nytt spel måntro?

Ett helt nytt spel låter det som. Sugen på att spela detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Jag skulle tro att det är liiiiiite andra kostnader att ta fram en bra processor än att marknadsföra en teknik som gör att fler kan spela spelen med högre framerate/mer ögongodis.

OnT: Är detta en expansion till Civ V eller ett helt nytt spel måntro?

Nytt spel.

Permalänk

Oj detta lät väldigt bra, ett CPU tungt spel får det CPU vänliga API:t. Bra beslut, hade gärna sett möjlig DX12 stöd också när den tekniken väl släpps.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Nice kommer till Linux och Mac också.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

Underbart att det kommer till Linux! Detta spelet kan nog bli riktigt bra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Då har man någonting att längta till på hösten!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Det här låter som en ny variant av Alpha Centauri. Kan bli riktigt kul

Permalänk
Medlem

Fan va nice trailer, fick rysningar

Även om spelet inte blir bra så var det en riktigt nice trailer, lite som Dead Island. Men jag hoppas såklart att spelet blir bra

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk

Och jag som precis fastnat för Civ serien, perfekt!

Permalänk
Medlem

Åh, nästa vinterhalvår kommer än en gång att innehålla "Just One More Turn..."

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Som Civ-beroende är frågan om man kan låta bli detta?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Jäkligt fint. tyckte det var lite trist när man skicka iväg rymdskytteln i Civ 5 och sen är det klart. Nu kan man bara byta spel och fortsätta på sätt och vis

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Om det ens är hälften så bra som Alpha Centauri kanske detta blir det första PC spelet jag spelar på 3år

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ase:

Amd spenderar mycket pengar för att få stöd för Mantle
Tänk om dom kunde spendera för att göra en bra processor igen istället

och drivrutiner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Fan va nice trailer, fick rysningar

Även om spelet inte blir bra så var det en riktigt nice trailer, lite som Dead Island. Men jag hoppas såklart att spelet blir bra

Håller med, en av de bästa speltrailers jag sett!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Väldigt fin trailer, helt värdelös in game grafik. Aldrig kunnat fastna för något 3D-civ. De borde inte ha visualiserade enheter, bara pjäser, flaggor, markörer eller nåt, inte små fjantiga units.

Permalänk
Medlem

Detta hade jag missat! Ser intressant ut! Och + för Linux!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Nice, fast är mer sugen på Galactic Civilization III än detta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Har spelat Civilization i väldigt ohälsosamma mängder, medan jag drömt om att det en dag ska komma en SMAC uppföljare som är lite mer som civ. Den dagen är snart här <3<3<3

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem

Spännade att det kommer till flera OS. Om spelet är som civ alltid har med turordning och inte realtid. bör det fungera med mulitplayer med spelare på olika OS eller?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Discokungen

Woooh! En spirituell uppföljare till Alpha Centauri! Härligt värre! Får hoppas att det blir bra också!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ase:

Amd spenderar mycket pengar för att få stöd för Mantle
Tänk om dom kunde spendera för att göra en bra processor igen istället

För det är ju samma avdelning som tar fram både processorer och GPUer och dess drivrutiner..
Om folk bara kunde sluta gnälla och spendera lite mer tid att ta fram en processor som är värt namnet igen (För det verkar ju vara så enkelt enligt vissa här.. ) så skulle allt bli bra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Väldigt fin trailer, helt värdelös in game grafik. Aldrig kunnat fastna för något 3D-civ. De borde inte ha visualiserade enheter, bara pjäser, flaggor, markörer eller nåt, inte små fjantiga units.

Håller inte med... Älskar grafiken

Finns ju strategic view också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk

Fan vad fränt med Mantle stöd!
Trist när CPU'n flaskar i sådana här strategispel :- )

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Testpilot

Om man får döma från trailern verkar spelet riktigt intressant, men avvaktar min förhandsbokning tills det att jag fått se lite gameplay

Men att det får Mantle stöd, samt Linux och Mac är en as bra start bara där!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Verkar dom en vettig titel för mantle!

Skickades från m.sweclockers.com