Microsoft säljer fem miljoner Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Microsoft säljer fem miljoner Xbox One

Lanseringen av Titanfall driver försäljningen av Xbox One, som försäljningsmässigt slår Xbox 360 efter samma tid på marknaden. Sony har dock en betryggande ledning på två miljoner enheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett AMD-system i varje hushåll snart då

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk

PS4 har sålt väldigt bra får man säga. Frågan nu är när Xbox One väntas gå om Wii U. Någon som vet hur mycket Wii U har sålt?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Sonys 7miljoner är till kund. Microsofts 5miljoner är skeppat till butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var det inte som så att Microsoft skeppat 5 miljoner exemplar till återförsäljare och inte till slutkund?

Sälj en version av Xbox One utan kinect så kommer fler att köpa den, vilket jag misstänker de kommer göra inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

Shipped != Sold.

Som sagt va de har skeppat 5 miljoner Xbox one till butiker, de har INTE sålt 5 miljoner Xbox one, Ganska så stor skillnad där. Vi vet också att de finns i överflöd i butikerna där ute, inte alls svår att få tag på.

Men med det sagt, grattis de har i alla fall lyckats få till det mer en vad jag trodde till att börja med, speciellt med alla deras PR fiaskon.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Squallie:

Sonys 7miljoner är till kund. Microsofts 5miljoner är skeppat till butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, är det så pass?

Redan fiffel med siffrorna om det du säger stämmer hmm, trist att se...

Nåja, grattis till båda företagen till en lyckad launch, personligen så övergår det mitt förstånd hur Xboxen öht kunnat sälja mer än 1/3 av PS4ans totala mängd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Oj, är det så pass?

Redan fiffel med siffrorna om det du säger stämmer hmm, trist att se...

Nåja, grattis till båda företagen till en lyckad launch, personligen så övergår det mitt förstånd hur Xboxen öht kunnat sälja mer än 1/3 av PS4ans totala mängd.

Fanboyism är ganska stark. Speciellt i USA där Xbox One står mellan konsol eller inget.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Squallie:

Sonys 7miljoner är till kund. Microsofts 5miljoner är skeppat till butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av whimsy191:

Var det inte som så att Microsoft skeppat 5 miljoner exemplar till återförsäljare och inte till slutkund?

Skrivet av MugiMugi:

Shipped != Sold.

Som sagt va de har skeppat 5 miljoner Xbox one till butiker, de har INTE sålt 5 miljoner Xbox one, Ganska så stor skillnad där.

Korrekt och uppdaterat! Det är samtidigt värt att påpeka att försäljningen av Playstation 4 till slutkund är en uppskattning från Sony Computer Entertainmant Inc. (SCEI).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det är nog inte så svårt för Sony att uppskatta hur många konsoler som sålts till slutkund då de säljer slut strax efter de kommer i lager hos butikerna.
Xbox One bör ligga på strax över 4 miljoner sålda till slutkund. En ganska stor skillnad mot PS4:ans 7 miljoner allltså.
De länder där Xbox One inte släppts i än kommer knappast hjälpa speciellt mycket då det är Sony-länder. I Amerika och UK, som är Xbox-länder, där säljer nu PS4 bättre än Xbox One.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Allexz:

Oj, är det så pass?

Redan fiffel med siffrorna om det du säger stämmer hmm, trist att se...

Nåja, grattis till båda företagen till en lyckad launch, personligen så övergår det mitt förstånd hur Xboxen öht kunnat sälja mer än 1/3 av PS4ans totala mängd.

Förstår inte, varför Xbox One skulle vara sämre än PS4.

Haft min sedan December sjukt nöjd

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Fanboyism är ganska stark. Speciellt i USA där Xbox One står mellan konsol eller inget.

Fast vinden har vänt lite i USA också, man får i alla fall intrycket att många där har gått över till Playstation istället.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Förstår inte, varför Xbox One skulle vara sämre än PS4.

Haft min sedan December sjukt nöjd

Rent prestanda mässigt så är inte Xbox One något att jämföra mot Ps4 ,det är bara att jämföra system specifikationerna så förstår du varför.
Med det sagt så är fortfarande Xbox One en bra konsol med många kommande bra exklusiva titlar

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Förstår inte, varför Xbox One skulle vara sämre än PS4.

Haft min sedan December sjukt nöjd

Simpelt. Minnesdelen. Det har redan skapat problem i multiplatform spel där Tomb Raider Definitive Edition är ett bra exempel på detta. Xbox One utgåvan dippade ned tilli ospelbara fps nivåer och har en average på 29 fps medans PS4 versionen har en average på 50 fps och flyter på bättre. Samt klarar PS4 högre upplösningar än Xbox One, även om det inte syns i alla fallen. Därför anses PS4 vara bättre, det levererar helt enkelt en smidigare spelupplevelse, visst om du överlever med under 30 fps i vissa spel eller endast spelar de eklusiva spelen så spelar det inte så stor roll. Har du sen en nog kraftfull PC så kan du ju spela multiplatform spelen på den, men alla har inte den möjligheten. Sen gillar inte alla kinect delen och det faktum att en viss procent av maskinens prestanda är reserverad till kinect delen gör det hela inte bättre.

Permalänk
Frilansskribent
Skrivet av DominatorPC:

Rent prestanda mässigt så är inte Xbox One något att jämföra mot Ps4 ,det är bara att jämföra system specifikationerna så förstår du varför.
Med det sagt så är fortfarande Xbox One en bra konsol med många kommande bra exklusiva titlar

Är väl just på den punkten dom är väldigt lika vad jag vet

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tvelander:

Förstår inte, varför Xbox One skulle vara sämre än PS4.

Haft min sedan December sjukt nöjd

Ptja, Xbox One fick ju ingen bra PR alls under 2013 om man säger så och det är nog det som satt störst käppar i hjulet skulle jag tro.
Men sett till mest attraktiv konsol i nuläget så skulle jag helt klart utse Xbox One till det på grund av det större spelutbudet, PS4 har ju fortfarande inte mycket att komma med på den fronten efter ett halvår...

Skrivet av FotZik:

Simpelt. Minnesdelen. Det har redan skapat problem i multiplatform spel där Tomb Raider Definitive Edition är ett bra exempel på detta. Xbox One utgåvan dippade ned tilli ospelbara fps nivåer och har en average på 29 fps medans PS4 versionen har en average på 50 fps och flyter på bättre. Samt klarar PS4 högre upplösningar än Xbox One, även om det inte syns i alla fallen. Därför anses PS4 vara bättre, det levererar helt enkelt en smidigare spelupplevelse, visst om du överlever med under 30 fps i vissa spel eller endast spelar de eklusiva spelen så spelar det inte så stor roll. Har du sen en nog kraftfull PC så kan du ju spela multiplatform spelen på den, men alla har inte den möjligheten. Sen gillar inte alla kinect delen och det faktum att en viss procent av maskinens prestanda är reserverad till kinect delen gör det hela inte bättre.

Jag kan dock inte tänka mig att konsolernas prestanda påverkar mer än 10% av kunderna som köper en konsol.
Vi här på Sweclockers är ju helt klart en nischad grupp
Sen om du nu menar att den är en tekniskt sämre konsol snarare än PS4 så har du ju såklart rätt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TheCouchNerd:

Simpelt. Minnesdelen. Det har redan skapat problem i multiplatform spel där Tomb Raider Definitive Edition är ett bra exempel på detta. Xbox One utgåvan dippade ned tilli ospelbara fps nivåer och har en average på 29 fps medans PS4 versionen har en average på 50 fps och flyter på bättre. Samt klarar PS4 högre upplösningar än Xbox One, även om det inte syns i alla fallen. Därför anses PS4 vara bättre, det levererar helt enkelt en smidigare spelupplevelse, visst om du överlever med under 30 fps i vissa spel eller endast spelar de eklusiva spelen så spelar det inte så stor roll. Har du sen en nog kraftfull PC så kan du ju spela multiplatform spelen på den, men alla har inte den möjligheten. Sen gillar inte alla kinect delen och det faktum att en viss procent av maskinens prestanda är reserverad till kinect delen gör det hela inte bättre.

Mest köpt den som media / familj konsol och Kinect as kul med massa folk.

Har aldrig haft konsol som prestanda burk, det har jag PC till.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Som sagt va de har skeppat 5 miljoner Xbox one till butiker, de har INTE sålt 5 miljoner Xbox one, Ganska så stor skillnad där.

Nu bryr jag mig inte om spelkonsoller, varken xbox eller psx, men faktum är att du har helt fel. Det är ju precis det antal som *Microsoft* sålt och fått betalt för.

Sedan att *butikerna* inte sålt allt (än ivf) till sina kunder är en annan sak, men som sagt inte samma sak som att inte Microsoft sålt det. Säger som någon sa; "ganska så stor skillnad där".

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Jag kan dock inte tänka mig att konsolernas prestanda påverkar mer än 10% av kunderna som köper en konsol.
Vi här på Sweclockers är ju helt klart en nischad grupp
Sen om du nu menar att den är en tekniskt sämre konsol snarare än PS4 så har du ju såklart rätt.

Skrivs dock ganska mycket om prestandan mellan konsollerna i media och det är mycket av vad man läser, men du har helt klart rätt att det inte är en majoritet som kollar på det då de köper konsollen även om många blir matade mycket med just det om de läser om det online. Sen vad jag menade med min post va helt eneklt ett svar till tvelander varför Xbox One anses vara sämre.

Sen varför PS4 säljer mest skulle jag gissa är p.g.a formen (enormt mycket mindre än Xbox One, samt den är snyggare design mässigt) och att kinect liknande tillbehör är ett val, inte ett tvång (va ju ett jädra liv om det i media som säkert alla minns, samt det + NSA hippot och att alla samlar information skrämmer nog många ovetande människor).

Skrivet av tvelander:

Mest köpt den som media / familj konsol och Kinect as kul med massa folk.

Har aldrig haft konsol som prestanda burk, det har jag PC till.

Menade inte att en konsol är en prestanda burk, svarade helt enkelt på din fråga varför man anser att Xbox One anses vara sämre än PS4. Själv äger jag allt så no hard feelings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

PS4 har sålt väldigt bra får man säga. Frågan nu är när Xbox One väntas gå om Wii U. Någon som vet hur mycket Wii U har sålt?

3.4 Millioner i USA för en månad sen ungefär.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 16GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TheCouchNerd:

Skrivs dock ganska mycket om prestandan mellan konsollerna i media och det är mycket av vad man läser, men du har helt klart rätt att det inte är en majoritet som kollar på det då de köper konsollen även om många blir matade mycket med just det om de läser om det online. Sen vad jag menade med min post va helt eneklt ett svar till tvelander varför Xbox One anses vara sämre.

Sen varför PS4 säljer mest skulle jag gissa är p.g.a formen (enormt mycket mindre än Xbox One, samt den är snyggare design mässigt) och att kinect liknande tillbehör är ett val, inte ett tvång (va ju ett jädra liv om det i media som säkert alla minns, samt det + NSA hippot och att alla samlar information skrämmer nog många ovetande människor).

Menade inte att en konsol är en prestanda burk, svarade helt enkelt på din fråga varför man anser att Xbox One anses vara sämre än PS4. Själv äger jag allt så no hard feelings.

Nej nej jag förstår

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DominatorPC:

Rent prestanda mässigt så är inte Xbox One något att jämföra mot Ps4 ,det är bara att jämföra system specifikationerna så förstår du varför.
Med det sagt så är fortfarande Xbox One en bra konsol med många kommande bra exklusiva titlar

Skrivet av TheCouchNerd:

Simpelt. Minnesdelen. Det har redan skapat problem i multiplatform spel där Tomb Raider Definitive Edition är ett bra exempel på detta. Xbox One utgåvan dippade ned tilli ospelbara fps nivåer och har en average på 29 fps medans PS4 versionen har en average på 50 fps och flyter på bättre. Samt klarar PS4 högre upplösningar än Xbox One, även om det inte syns i alla fallen. Därför anses PS4 vara bättre, det levererar helt enkelt en smidigare spelupplevelse, visst om du överlever med under 30 fps i vissa spel eller endast spelar de eklusiva spelen så spelar det inte så stor roll. Har du sen en nog kraftfull PC så kan du ju spela multiplatform spelen på den, men alla har inte den möjligheten. Sen gillar inte alla kinect delen och det faktum att en viss procent av maskinens prestanda är reserverad till kinect delen gör det hela inte bättre.

Fast rå prestanda har aldrig varit en avgörande faktor i vilken konsol som sålt mest. Den stora majoriteten som köper konsoler har inte den blekaste om vad för hårdvara som finns i och de skulle inte förstå ett piss av det ens om man försökte förklara. Så alla diskussioner om prestanda är rent akademiska. Det som säljer konsoler är primärt spel och sekundärt funktioner, inte prestandan i hårdvaran.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Att skeppa 5 miljoner är inte detsamma som att sälja 5 miljoner till konsumenter. Xbox Ones försäljningssiffror ligger väl snarare mellan 3.9-4.2 miljoner. I staterna tror jag Xbox Ones LTD låg någonstans runt 2,7 miljoner.

Xbox One sålde mindre i USA i mars än de gjorde i februari, detta trots Titanfall och prissänkningar. Under Jan-Feb-Mar månad skeppade Xbox One 1,1 miljoner konsoler. Samma period sålde PS4 3 miljoner. Xbox One har varit otroligt framlastad, 65-70% av all försäljning skedde förra året.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Förstår inte, varför Xbox One skulle vara sämre än PS4.

Haft min sedan December sjukt nöjd

Bara för att du är nöjd med Xbox betyder det inte att den skulle vara lika bra som PS4.
Rent tekniskt är PS4 bättre, det som skulle göra Xbox "bättre" är ju snarare i så fall
saker som har med preferens att göra, till exempel vilka spel som finns eller att man
kanske använder Kinect och tycker den är bättre än Sonys motsvarighet osv.

Skrivet av martinot:

Nu bryr jag mig inte om spelkonsoller, varken xbox eller psx, men faktum är att du har helt fel. Det är ju precis det antal som *Microsoft* sålt och fått betalt för.

Sedan att *butikerna* inte sålt allt (än ivf) till sina kunder är en annan sak, men som sagt inte samma sak som att inte Microsoft sålt det. Säger som någon sa; "ganska så stor skillnad där".

mvh,
martin

Fast nu har du fel, han skrev att dom skeppat till butik (alltså sålt till butik/återförsäljare) men dom
har inte sålt till kund så många enheter (5 miljoner). Som många säger finns även konsolen tillgängligt
och är mycket enklare att få tag på än PS4, så det låter rimligt.

Permalänk
Medlem

Om ni jönsar som klagar på att MS fifflar med siffrorna verkligen tror att Sony inte gör detsamma är ni otroligt korkade. Snark.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Om ni jönsar som klagar på att MS fifflar med siffrorna verkligen tror att Sony inte gör detsamma är ni otroligt korkade. Snark.

Inte "fifflar" med siffror utan snarare få det att verka som att dom sålt X antal enheter när
det bara är så många som dom skickat till butiker och inte hur många dom faktiskt sålt till slutkund

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Är väl just på den punkten dom är väldigt lika vad jag vet

Nej, i ren prestanda så ligger Ps4an ganska mycket över Xbox One!
Det som är lika med konsolerna är att båda använder Amd cpu och amd gpu.
Skillnaden medan Ps4a och Xbox One är att Ps4a`n har tillgång till alla sina 8 kärnor under spel då den har en ARM processor för OS med dedikerat 256mb ddr3 och den har 8gb gddr5 och har tillgång till hela 8gb under spel vilket kan jämföras med Xbox One som bara har tillgång till 6 av sina 8 kärnor under spel och 5gig ddr3 av sina 8 under spel.
Samt så har Xbox One sämre grafikdel med ganska stor marginal och använder sig av ddr3 vilket också är sämre med stor marginal jämfört med ggdr5.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Om man bortser från de exklusiva titlarna till respektive konsol som egentligen är det som avgör vilken man helst föredrar så har Sony gett mig ett bättre intryck än vad Microsoft har.

Det faktum att man kan uppgradera sin Hdd när man vill samt att den är mindre, aningen kraftfullare och inte har någon extern nätdel är småsaker som blir stora när man lägger ihop dom, för mig åtminstone. Det här med att Ps4:an kan ladda ner spel istandby när man inte är hemma via mobilen är något som jag verkligen uppskattar och även mjukvaruuppdateringar/patchar till spel när den är i detta läge.

Att Microsoft förmodligen svettas nu innebär bara att de kommer pressa sin produkt ännu mer längre fram och Sony kommer ju självklart vilja behålla sitt försprång så de kommer ju försöka kontra MS hela tiden.

Kortfattat så kommer de se bra ut för oss konsumenter som gillar TV-Spel.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Bara för att du är nöjd med Xbox betyder det inte att den skulle vara lika bra som PS4.
Rent tekniskt är PS4 bättre, det som skulle göra Xbox "bättre" är ju snarare i så fall
saker som har med preferens att göra, till exempel vilka spel som finns eller att man
kanske använder Kinect och tycker den är bättre än Sonys motsvarighet osv.

Fast nu har du fel, han skrev att dom skeppat till butik (alltså sålt till butik/återförsäljare) men dom
har inte sålt till kund så många enheter (5 miljoner). Som många säger finns även konsolen tillgängligt
och är mycket enklare att få tag på än PS4, så det låter rimligt.

Vet jag väl, jag har testat PS4 ogillar kontrollen interface, inte lika bra Kinect.

Och microsoft account allt funkar överallt så satans enkelt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Förstår inte, varför Xbox One skulle vara sämre än PS4.

Haft min sedan December sjukt nöjd

Har fyra Titans i sin pc, köper ändå Xbox One.
Pc master race är överskattat
Snälla ta en bild med systemen bredvid varandra bara för skoj skull

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT