Oneplus presenterar One – prispressat flaggskepp med Cyanogenmod

Permalänk
Melding Plague

Oneplus presenterar One – prispressat flaggskepp med Cyanogenmod

Efter månader av rykten och väl utplacerade läckor lanserar Oneplus telefonen One, som erbjuder specifikationer i toppsegmentet och 64 GB lagringsminne för endast 2 849 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt lockande pris

Permalänk

Jag gillar den, men tyvärr så är den nog för stor för mig. Sjukt pris också, riktigt fint.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

En fråga bara, varför tas t.ex. denna upp och inte Nokia Lumia 930?

Om man börjar ta upp telefoner så ska det vara både det ena och det andra tycker jag.

Förövrigt så släpptes remotes desktop appen idag för oss med WP8.1

http://wmpoweruser.com/microsoft-releases-remote-desktop-prev...

Helt grym.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Billigare än Nexus 5 t o m =O

Permalänk
Medlem

Jäklar.
Synd bara att den är så stor, ingen bra trend det där. Man kan ju alltid hålla tummarna för att det kommer en mindre modell när det börjar bli dags för ny telefon.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hade lätt köpt en om det inte var så att jag bytte ut min Galaxy Nexus mot en Oppo Find 5 i höstas. Är sjukligt nöjd med min Find 5, men det är bara att det inte är mycket som slår priset för den här luren, speciellt inte för 64GB-varianten.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Oneplus One = Two?

Verkar vara en väldigt intressant telefon, men jag är sjukt nöjd med min Nexus 5 och planerar inte att byta ut den på ett bra tag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Keeper of Traditions

Jisses vad alla ska kalla sina produkter "One" nurå... Microsoft, HTC, Oneplus...
Vad är det för speciellt med ettor!?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

"...svenska priser på 2 499 och 2 849 kronor för modellerna på 16 GB respektive 64 GB"

Trevligt att se att man inte tar ut grova överpriser för lite extra minne.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Tufft med okej priser medinterminnehöjning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Jäklar det priset! För den telefonen? Ja du här kan de ha något som får de andra tillverkarna att tänka till på sin prissättning. Jag är fast på Note 3 ett bra tag framöver men den här verkar riktigt nice!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

120fps i 1080p?! Det är ju högre än Gopro Hero3+ Black!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

intressant telefon

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Ser väldigt trevlig ut, ska se fram emot att läsa lite recensioner...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LucaBoo:

"...svenska priser på 2 499 och 2 849 kronor för modellerna på 16 GB respektive 64 GB"

Trevligt att se att man inte tar ut grova överpriser för lite extra minne.

Ja och i övrigt är telefonen skitbillig om man kollar på resterande prestanda också. Det är ju bra men också jäkligt dåligt att elektronik är så snuskigt billigt som det faktiskt är, hade dom haft realistiska priser hade inte tillverkarna (dom anställda som faktiskt bygger telefonen) levt och jobbat under slavförhållanden, men då hade det också varit en lyxvara (som det borde vara!).

Permalänk
Medlem

*heavy breathing*

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Väldigt bra pris! Verkar riktigt prisvärd!

Trevligt med så bra specs, 3 GB RAM och 64 GB lagringsutrymme.

Synd bara att den inte har virtuella on-screen knappar bara.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon214934:

Ja och i övrigt är telefonen skitbillig om man kollar på resterande prestanda också. Det är ju bra men också jäkligt dåligt att elektronik är så snuskigt billigt som det faktiskt är, hade dom haft realistiska priser hade inte tillverkarna (dom anställda som faktiskt bygger telefonen) levt och jobbat under slavförhållanden, men då hade det också varit en lyxvara (som det borde vara!).

Så, en billig telefon och vips så är all elektronik snuskigt billigt?

Du har kanske glömt bort Apple, Samsung och HTC?

De har nog "realistiska" priser så det räcker...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

One!

Skrivet av Dunder:

Jisses vad alla ska kalla sina produkter "One" nurå... Microsoft, HTC, Oneplus...
Vad är det för speciellt med ettor!?

Inte bara dom, även svenska företag gillar ettor. Dubbelt så mycket dessutom!
http://www.koenigsegg.com/models/one1/
Finns det fler?

Visa signatur

/Linuxs

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Ja och i övrigt är telefonen skitbillig om man kollar på resterande prestanda också. Det är ju bra men också jäkligt dåligt att elektronik är så snuskigt billigt som det faktiskt är, hade dom haft realistiska priser hade inte tillverkarna (dom anställda som faktiskt bygger telefonen) levt och jobbat under slavförhållanden, men då hade det också varit en lyxvara (som det borde vara!).

Säkert mycket som stämmer i det du säger, men det ändra inte det faktumet att denna telefon kostar 2900 bagis, medan nästan exakt samma telefon från Samsung, Apple & Co kostar 6500. Tror du att arbetarna på fabrikerna som tillverkar Samsungs och innan nämnda märken har bättre förhållanden och tjänar de stora stålarna? Visst har bla Apple tagit stryk angående förhållandena för sina arbetare i Asien, men tror ändå inte att de har det bättre än arbetarna från OnePlus.

De stora marginalerna från Samsung, Apple & Co går nog ned i deras egna fickor, och inte till arbetarna i deras fabriker.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Så, en billig telefon och vips så är all elektronik snuskigt billigt?

Du har kanske glömt bort Apple, Samsung och HTC?

De har nog "realistiska" priser så det räcker...

Haha näe, all elektronik ÄR snuskigt billigt. Anställda hos Apple Samsung och HTC jobbar under slavförhållanden för att dom ska kunna vara så billiga som dom är. En lur bör kosta många många tusenlappar mer för att det ska bli nån form av rättvisa för alla inblandade, men tyvärr så är det som det är idag, helt skevt!

Permalänk
Medlem

Dom höll vad dom lovade under sitt hype tåg tycker jag, finns inget alternativ i den prisklassen. Det som återstår att se nu är hur dom hanterar alla ordnar/lyckas leverera i tid osv.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GambitSWE:

Säkert mycket som stämmer i det du säger, men det ändra inte det faktumet att denna telefon kostar 2900 bagis, medan nästan exakt samma telefon från Samsung, Apple & Co kostar 6500. Tror du att arbetarna på fabrikerna som tillverkar Samsungs och innan nämnda märken har bättre förhållanden och tjänar de stora stålarna? Visst har bla Apple tagit stryk angående förhållandena för sina arbetare i Asien, men tror ändå inte att de har det bättre än arbetarna från OnePlus.

De stora marginalerna från Samsung, Apple & Co går nog ned i deras egna fickor, och inte till arbetarna i deras fabriker.

Menar inte att det skulle vara nån skillnad på förhållanderna mellan Samsung/Apple osv och OnePlus, ville bara nämna det att visst är det kul med en såpass billig telefon, men priserna rent generellt för elektronik är snuskigt låga av en anledning.

Permalänk

Härligt att telefoner äntligen närmar sig vettiga priser!

Permalänk

Snacka om mycket för pengarna. Kanske blir en sån här eller så behåller jag min Xperia Arc som jag har ett kärlek-hat förhållande till.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Ja och i övrigt är telefonen skitbillig om man kollar på resterande prestanda också. Det är ju bra men också jäkligt dåligt att elektronik är så snuskigt billigt som det faktiskt är, hade dom haft realistiska priser hade inte tillverkarna (dom anställda som faktiskt bygger telefonen) levt och jobbat under slavförhållanden, men då hade det också varit en lyxvara (som det borde vara!).

Även 6500 som några tar är på tok för lite. Men som andra påpekat, höjer dom priserna så är det inte för att dom som står i kemikalie-ångor ska få mera.
Såg en utställning om hållbar produktion, och dom hade räknat att en t-shirt som tillverkas på bra sätt hela vägen, med skäliga löner och inte hälsofarliga arbetsplatser borde kosta ungefär 1000.

Jag hade gärna sett fairtrade-märkt elektronik. Nu när det mest duger till det man vill göra i telefon och dator-väg så hade jag gärna lagt extra pengar på det. En "enklare" mobil som man får ge 5-6000 hade funkat.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Som en person som föredrar ios.. Damn, i want *one*!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon214934:

Haha näe, all elektronik ÄR snuskigt billigt. Anställda hos Apple Samsung och HTC jobbar under slavförhållanden för att dom ska kunna vara så billiga som dom är. En lur bör kosta många många tusenlappar mer för att det ska bli nån form av rättvisa för alla inblandade, men tyvärr så är det som det är idag, helt skevt!

De anställda har det knappast dåligt p.g.a. priserna på elektroniken hos slutkund...
Att det inte redan skulle finnas tillräcklig marginal på en mobiltelefon för 6-7000kr för att kunna höja lönerna hos "slavarbetarna" tror jag inte en sekund på.

EDIT: Men detta har inget med tråden att göra, ska vi gå off-topic kan du starta en ny tråd

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Menar inte att det skulle vara nån skillnad på förhållanderna mellan Samsung/Apple osv och OnePlus, ville bara nämna det att visst är det kul med en såpass billig telefon, men priserna rent generellt för elektronik är snuskigt låga av en anledning.

Nja, att priserna skulle vara snuskigt låga kan jag inte hålla med om, då detta är väl en subjektiv syn. Europa, och Sverige i synnerhet betalar ofta mycket mer än vad jänkarna gör för samma pryl, och det är ju inte bara inom elektroniken detta sker. En bil kan vara 50% dyrare i Sverige än i USA tex, trots att det är samma bil. Min förra laptop köpte jag för 16800 kr, exakt samma kostade i USA strax under 9000 kr.

Att vissa saker upplevs som billiga är väl att utbudet är större och det råder större konkurrens. Förr i tiden, när Sverige inte hade Elgiganten, Media Markt, On&Off etc, så kostade ju standard TV'n innan widescreen slog igenom 5-6000 kr på Siba. Då tyckte jag att det var dyrt när föräldrarna inskaffade en Bang Olufsen TV för 11000. Idag kan man ju hitta tv-apparater långt över 30-40 000 kr i butikerna, för att inte snacka om de enstaka exemplaren för 100-200 000 kr. Finns mer bredd nu, och visst finns det vissa prylar som är billiga, men det finns även otroligt många mer som är svindyra.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.