Speltoppen vecka 16

Permalänk
Melding Plague

Speltoppen vecka 16

The Elder Scrolls Online får stå tillbaka när Diablo III: Reaper of Souls tar över förstaplatsen i den svenska speltoppen. Samtidigt inkommer nya siffror från den senaste generationens spelkonsoler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är det inte relativt låga försäljningssiffror det handlar om? Man köper inte minecraft till 360 en gång i veckan liksom..

Permalänk
Medlem

Ja Diablo 3: Reaper of Souls gjorde mig faktiskt glatt överraskad: det fixade Diablo 3. (Något jag inte trodde att det skulle lyckas med.)

Har haft väldigt kul med det de senaste veckorna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ja Diablo 3: Reaper of Souls gjorde mig faktiskt glatt överraskad: det fixade Diablo 3. (Något jag inte trodde att det skulle lyckas med.)

Har haft väldigt kul med det de senaste veckorna.

Köpte Diablo III: Reaper of Souls för några dagar sedan, spelar igenom kampanjen igen med Crusader-klassen och är i tredje akten just nu, men expansionen i sig har jag ännu inte provspelat. Har en Witch Doctor som jag klarat igenom kampanjen med tidigare men ville prova Crusader-klassen, dessutom måste karaktären klarat kampanjen för att spela igenom Reaper of Souls.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Verkar som att Diablo III: Reaper of Souls blev grymt! Bra, för jag kommer köpa det så småningom.
Inte förvånad över att Elder Scrolls: Online blev så poppis. Riktigt bra och känd franschise fast det sades ju på nätet att det blev ett misslyckande.
Diablo III kunde jag först inte fatta att det säljer så bra idag! Fast i och med att expansionen släpptes nyss så skaffar väl en hel båda två på samma gång.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de flesta spel säljs digitalt så är denna lista ganska ointressant förutom för spelbutiksinnehavare

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Har inte köpt RoS ännu, haft D3 sen det kom ut men ledsnade och återupptog det nu och tyckte det var bra mycket roligare nu.
Håller med vad många sagt redan att spelet är nu vad det borde varit när det lanserades.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Diablo 3 RoS var ett riktigt lyckad expansion! Hade spelet sen betan och tyckte det var rätt kul,men efter alla patchar och expansionen kom så är spelet kanon!

Har inte klarat hela akten än då jag valde att spela om allt så har bara spelet lite av den men det jag testat var fantastiskt!

Rekommenderar det, absolut!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, kommer folk sluta efter ett par månader som när Diablo 3 kom ut?
Aja, inte så värst intresserad av spelet men ganska sjukt att
det bara stuckit upp till topp så fort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Vad tror ni, kommer folk sluta efter ett par månader som när Diablo 3 kom ut?
Aja, inte så värst intresserad av spelet men ganska sjukt att
det bara stuckit upp till topp så fort

Det blir nog så. Materialet som finns i D3 RoS kommer nog inte hålla för mer än ett halvår tror jag, sen kommer antalet spelare att stagnera. Det är mer ett casual spel, man spelar när man har 1 timme eller 2 över. Är man hardcore och kör 6 timmar om dagen så klarar man nog av Torment 6 utan problem efter ett par månader. Det blir inte alls som D2 var.

Permalänk
Medlem

Tveksamt om man ska tycka att det är bra att de inte kunde "fixa" spelet förrän man skulle lägga ut för en expansion...

Kul spel, men just "expansionen" av content kanske inte var så fantastisk i sig. Saknade cinematics! Kändes som om de kunde ha gjort mycket mer.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad tror ni, kommer folk sluta efter ett par månader som när Diablo 3 kom ut?
Aja, inte så värst intresserad av spelet men ganska sjukt att
det bara stuckit upp till topp så fort

Det kommer garanterat bli så, problemet som gör att diablo 3 inte kommer att vara värt att spela mer än i 3-4 månader innan man tröttnar är att gear och items du hittar inte går att trada om inte du haft med dig folk i gamet som du hittat saken i, det är där diablo 2 levde vidare i, baal runs för gear/99 och sedan trade över forum (mest d2jsp), pvpn var också ett faktum i diablo 2 vilket inte ens är att tala om i diablo 3.

Permalänk
Medlem

vad köper folk egentligen o.o

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

försäljningen av skate 3 har EA pewdiepie att tacka

Permalänk
Medlem

Lego the hobbit? Är det så himla populärt?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Boozfob:

vad köper folk egentligen o.o

Ja man kan ju undra. Inte för att marknaden har ett överflöd av bra spel just nu, men ändå.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

The Sims 3 på plats 5 i listan? Hmm...

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Lego the hobbit? Är det så himla populärt?!

Skickades från m.sweclockers.com

Undra samma sak, sen när var Lego spel så pass populära ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av timosaki:

försäljningen av skate 3 har EA pewdiepie att tacka

Jasså är det sånt kidsen tittar på och sen köper sina spel efter? 😉
Jag blev helt otroligt förvånad att plötsligt se det i en försäljningslista - två gånger dessutom!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Undra samma sak, sen när var Lego spel så pass populära ?

Alltid varit populära, inte bara ungdomar som spelar vettu

Permalänk
Medlem

Har Skate 3 blivit populärt igen? Det är ju förfan 4 år sedan det släpptes och det var ganska dött när jag slutade runt 2011-2012

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Är det inte relativt låga försäljningssiffror det handlar om? Man köper inte minecraft till 360 en gång i veckan liksom..

Vad menar du?

Permalänk

Hur kan The Elder Scrolls Online va nummer två på Pc Köpte spelet gav det 40h sen fick kompisen resten av speltiden och accet. han sluta efter 30h och båda konstatera att det är ett MMO inte något mer. Ungefär som att köra en sunkig bil eller en sprillans ny. Båda tar dit du vill komma men resan är olika.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är ju inte direkt svårt att förstå varför försäljningssiffrorna för Wii U ser ut som dem gör när man ser den listan...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Destromath:

Det kommer garanterat bli så, problemet som gör att diablo 3 inte kommer att vara värt att spela mer än i 3-4 månader innan man tröttnar är att gear och items du hittar inte går att trada om inte du haft med dig folk i gamet som du hittat saken i, det är där diablo 2 levde vidare i, baal runs för gear/99 och sedan trade över forum (mest d2jsp), pvpn var också ett faktum i diablo 2 vilket inte ens är att tala om i diablo 3.

Sen är det även så att D3 liknar ju inte ens D2 någonstans. Jag tycker D3 är en korsning av WOW och D2, där de har tagit vissa grejer ifrån D2 och sedan bara fyllt på grafiken och diverse andra saker ifrån WOW. Det är för mycket WOW känsla och för lite Diablo.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Alibaba123:

Sen är det även så att D3 liknar ju inte ens D2 någonstans. Jag tycker D3 är en korsning av WOW och D2, där de har tagit vissa grejer ifrån D2 och sedan bara fyllt på grafiken och diverse andra saker ifrån WOW. Det är för mycket WOW känsla och för lite Diablo.

Det var sjukt mycket WoW när jag slutade spela några månader efter release. Det är inget jag vill tillbaka till.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

d3 kommer säkert med en expansion till ska ni se inte allt för långt bort..då kan man bli lvl 80 känner nån igen det elr..sen en expansion till efter det..lvl 90 osv..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av clumsyandshy:

Jasså är det sånt kidsen tittar på och sen köper sina spel efter? 😉
Jag blev helt otroligt förvånad att plötsligt se det i en försäljningslista - två gånger dessutom!!

Jag tog en snabb titt på hans kanal och det såg fett kul ut. Buggarna säljer typ spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

d3 kommer säkert med en expansion till ska ni se inte allt för långt bort..då kan man bli lvl 80 känner nån igen det elr..sen en expansion till efter det..lvl 90 osv..

Det låter faktiskt inte helt omöjligt.

Till skillnad från D2 så är D3 DRM-skyddat och hostas av blizzards egna servrar. Varken Blizzard eller spelarna vill att spelet ska stagnera, så en expansion till med en ny akt, en ny klass och ett nytt level-tak om ett år eller två låter inte helt otroligt.

Håller det samma klass som RoS har gjort så lär jag köpa det. 400 kronor vartannat år är billig underhållning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att spelmarknaden gått åt helvete när folk faktiskt köper skräpet som produceras...