Tävla och vinn 4K UHDTV och spelpaket med Inet och AMD

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn 4K UHDTV och spelpaket med Inet och AMD

Maskoten Dr Inet ska spela fotboll och behöver rätt utrustning för att vinna. En 4K-upplöst tv och mer därtill står på prispallen när Inet och AMD drar igång en ny tävling för alla medlemmar.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, detta ska bli skoj att spåna på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

paint here i come
KRIGA för att VINNA!

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag lugnt får återgå till chipsskålen i den här tävlingen också

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Rolig tävling!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Verkar som att jag lugnt får återgå till chipsskålen i den här tävlingen också

Tell me about it!

Så jävla trist att att det alltid ska vara bildbehandlingstävling.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Verkar som att jag lugnt får återgå till chipsskålen i den här tävlingen också

Skrivet av Snoffa:

Tell me about it!

Så jävla trist att att det alltid ska vara bildbehandlingstävling.

"Humor, kreativitet och uppfinningsrikedom premieras!"

Det finns väl inga krav på att det ska se bra ut för att vinna ;)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

"Humor, kreativitet och uppfinningsrikedom premieras!"

Det finns väl inga krav på att det ska se bra ut för att vinna ;)?

Mja det kräv väl ändå någon sorts artistisk talang, åtminstonne för 1:a priset. Och vi som totalt saknar de generna får sitta bredvid och muttra...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Avstängd

4K är fantastiskt men värdelöst.

Får vänta till Discovery Channel och History blir tillgängligt i 4K.
Eller om man hade Miro på den.

Permalänk
Medlem

Ja 4K är totalt värdelöst på en TV som bara är 48" och jag fattar inte varför Samsung bygger en sån modell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Mja det kräv väl ändå någon sorts artistisk talang, åtminstonne för 1:a priset. Och vi som totalt saknar de generna får sitta bredvid och muttra...

Äsch, sicka dumheter. Ursäkta vinnaren av förra tävlingen, som klistrade in en SSD-disk i en southparkbild, där kan inte krävts jättelång övning för att lyckas..
(inte för att förringa din prestation vemdetnuvarsom vann..)

Tror nog tillochmed att jag ska ge mig in i denna, har en idé.. Kommer inte bli vackrast, men några lols planerar jag stort på att kamma hem.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Verkar som att jag lugnt får återgå till chipsskålen i den här tävlingen också

Skrivet av Snoffa:

Tell me about it!

Så jävla trist att att det alltid ska vara bildbehandlingstävling.

Så tolkar jag inte det, en blyertpenna är ett utmärkt bildbehandlingsverktyg, och de flesta har en skrivar. Printa ut bilderna och sätter ner och rita. Nu ska jag inte ge ut uppfiningsrika förslag rakt upp och ner. Men det är ett alternativ för den som vill delta men känner att att jobba med mjukvara är för struligt.

Varför inte etsa in det i ett PCB om du har utrustningen.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ännu en bildbehandlingstävling, tråkigt sweclockers tråkigt...

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk

Bummer, Såg fram emot detta. Men drar till USA imorrn och är inte tillbaka förrän 9 juli.

Visa signatur

Libera et impera
Acerbus et ingens
Per angusta ad augusta

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på att det här är "ännu en bildbehandlingstävling", sätt er i några veckor och nöt Photoshop så har ni chans till att vinna nästa tävling och har dessutom lärt er något. Klaga inte på att ni inte vinner priser för att det finns dem som tagit sig tiden att lära sig bildbehandling och på så sätt gjort sig förtjänta utav det. Sen måste man ju förstå att detta är ett sätt att enkelt få in digitalt material för inspiration, vilket gör det till en populär tävling för företaget som håller i den.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Lycka till den som har jobb inom bildkunskap och redigering!
Som någon annan sa så återvänder jag nog till chipsskålen, känns otroligt meningslöst att delta när man vet att det INTE går att vinna.

Jag hatar inte på inet/sweclockers, jag vill bara att de ska tänka ut andra tävlings planer och regler så det blir lika lätt och stor chans för alla att delta

Permalänk
Skäggig legend

Nu ska jag klura lite här på kontoret. mouahahah

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Det är inte tillåtet att "låna" material från andra. Humor, kreativitet och uppfinningsrikedom premieras!

han spelar ensam och tar hjälp av massvis av teknisk utrustning för att klå motståndarna och vinna turneringen. Det är upp till dig att ge honom de rätta förutsättningarna!

Är det meningen att man ska göra egna saker eller? Eller vad är det som gäller?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimBod:

Det är inte tillåtet att "låna" material från andra. Humor, kreativitet och uppfinningsrikedom premieras!

han spelar ensam och tar hjälp av massvis av teknisk utrustning för att klå motståndarna och vinna turneringen. Det är upp till dig att ge honom de rätta förutsättningarna!

Är det meningen att man ska göra egna saker eller? Eller vad är det som gäller?

Tror de menar bilder som redan skickats in (och publicerats) eller sno rakt av från någon hemsida. Självfallet borde man få klistra in komponenter och annat tjoffs med photoshop.. Så länge som det är originellt och inte snott efter tex. en snabb googlesökning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Det är inte tillåtet att "låna" material från andra. Humor, kreativitet och uppfinningsrikedom premieras!

han spelar ensam och tar hjälp av massvis av teknisk utrustning för att klå motståndarna och vinna turneringen. Det är upp till dig att ge honom de rätta förutsättningarna!

Är det meningen att man ska göra egna saker eller? Eller vad är det som gäller?

Jag känner också att detta är lite tvetydigt. Är det så att man får använda sig av material som inte är upphovsrättsskyddat eller måste allt material vara egentillverkat?

Permalänk
Medlem

DR Inet iförd mycket estetiskt tilltalande foliehatt och såklart med spelarnummer 1337. AMD och Inet gör reklam i dom där grejerna som finns i sargen.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av 2infinity:

Jag känner också att detta är lite tvetydigt. Är det så att man får använda sig av material som inte är upphovsrättsskyddat eller måste allt material vara egentillverkat?

Det måste du hålla koll på själv. Rita, fota eller hitta på något annat, men "låna" inte av någon annan. Misstänker vi något så måste du kunna bevisa att du har rätt att använda det eller skapat det själv.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
99:e percentilen
Citat:

Fotbolls-VM är i full gång, men för teknikfrälsta entusiaster är det en plågsamt analog historia som behöver piffas upp med mer än bara målkameror.

"Analog historia" vet jag inte, och för just Fotbolls-VM har jag svårt att se nyttan med en 4K-TV, då man max kan få det i 720p ändå (och 4 kbit/s 576i på TV4). Men det finns ju som tur är massa andra TV-kanaler och filmer man kan kolla på i UHD.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det tillåtet att göra bilden på traditionellt vis á la penna och papper osv? Eller måste bilden behandlas genom hela processen i t.ex photoshop?

Permalänk
Proffsmobbare

Det är ingen förbannad rättighet att tävla och vinna. Det är väl klart att folk som faktiskt anstänger sig och använder kunskaper och fantasi ska vinna?

Blir så förbannat trött på alla klagomål om att man "inte kan vinna" och "inte kan tävla". Har ni tid att sitta och gnälla över hur tråkigt och synd det är om er, så har ni tid att lära er något så grundläggande som bildredigering.

Man behöver inte "jobba med bildredigering" för att vinna, allt man behöver göra är att anstränga sig liiiite grann.

Permalänk
Medlem

bevis, eller nåt: http://i.imgur.com/rikvDTu.png

Permalänk

Man är ju skit vass på Gimp!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Man är ju skit vass på Gimp!

Och sär skrivning!

Men jag tackar för bilden, jag kommer lägga upp något med ungefär samma kvalité under kvällen.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8