In Win släpper datorlådan S-Frame med två kvadratmeter aluminiumplåt

Permalänk
Melding Plague

In Win släpper datorlådan S-Frame med två kvadratmeter aluminiumplåt

Efter demonstrationen på Computex släpper In Win en ny tämligen unik datorlåda, där stommen består av ett enda stycke bockad aluminiumplåt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nästan så man ska kalla dom designlådor än datorlådor.

Permalänk
Inaktiv

Haters gonna hate this, men jag tycker den är frän!

Permalänk
Snusfri

Såg faktiskt riktigt trevligt ut och jag är vanligtvis väldigt allergisk mot allt som har med fönster, glas och datorchassin att göra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker den var snygg. Hade gärna köpt en mITX variant av den om den skulle ha ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem

Alltså. Detta är verkligen love/hate på denna. Älskar Inwin som verkligen vågar ta ut svängarna med sina 'chassin' och den råa kvalitén de lägger i sina produkter. Sen är det väl lite synd att de inte tänker på en praktiska biten. Detta är ju till en utställningsdator eller ett mod-objekt men det är inget jag kan föreställa mig ha hemma och vara tvungen att damma av och rengöra hela tiden för att hålla det i utställnings-skick.

Det faktum att det är ett stycke aluminium är ju sjukt häftigt också. Bara stansa ut, om inget annat så kan det ju idéer till hemmafixare och andra tillverkare att eliminera behovet att skruv och popnitar som håller ihop 6 sidor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det är skitsnyggt, men jag undrar hur dom håller den dammfri?

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Cool tillverksningsteknik, men slutreslutatet föll mig inte i smaken.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nej köss mig därbak, finns det ens folk som tycker det ser snyggt ut?

EDIT: (Inget illa menat mot de som ev. tycker så )

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Som vanligt med In Win, alltid något unikt. Kanske inte det vackraste men ingen kan neka att de tillverkar unika chassin som står ut.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd

SATAN så ful, den fick t.o.m Thermaltake's Level 10 att vara vacker och då var den redan bland det fulaste jag sett

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Vafalls!? För 6200 riksdaler borde den vara gjord av guld!

Permalänk
Medlem

Verkar ju dumt att design'a något och sen sätta en logotyp på den. Varför gör man så? Pass.

Permalänk
Medlem

Ser ut som skit :S

Permalänk
Medlem

Är detta att tänka utanför lådan ...😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Vafalls!? För 6200 riksdaler borde den vara gjord av guld!

23KG guld är nog värt mer än 6200 kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Man får då fan säga att dom vågar ta ut svängarna i alla fall, till skillnad från dom flesta andra tillverkarna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Gillade den, men 6200:- hua!

Permalänk

Mhmmmm, jag gillar't. Skiljer sig från alla andra stilrena plåtlådor!

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem

Kaxig låda!

Rent konstruktionsmässigt är det förmodligen billigare att stansa lådan ur ett enda stycke plåt och bocka till den än att göra på konventionellt vis, som innefattar en myckenhet håltagning. Glassidorna gör förstås logistiken besvärlig och därmed dyr, och jag kan också tänka mig att en sådan här låda inte görs i några stora serier.

Dagens kyllösningar är ju väldigt tysta, såpass att det kanske funkar med öppen design även till vardagsbruk? På sikt kanske man kan hoppas på liknande grejer till rimligare priser?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Inga skramlande sidoplåtar där inte

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Oj. Unikt hit och unikt dit, detta är det fulaste chassi jag sett. Sånt man inte vill ta emot gratis ens..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Fan det kliar i plånboken. Men man kommer ju i och för sig utomlands för den pengen så det känns inte så motiverat smart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Hur gör man med fläktfilterna?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Luftflöde noll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur gör man med fläktfilterna?

Behöver man verkligen dem om lådan är öppen? Kan inte tänka mig att skiten fångas upp på samma sätt, och dessutom kan man ju inte undgå att se att det blir skitigt om det nu blir det i en öppen låda, så man lär per automatik börja göra rent det hela med lite tätare intervall än man gör med en stängd låda, där man i bästa fall kommer på att "oj man kanske skulle göra rent datorn, var ju ändå två år sen jag byggde den"

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JohanFalk:

Som vanligt med In Win, alltid något unikt. Kanske inte det vackraste men ingen kan neka att de tillverkar unika chassin som står ut.

Du menar som fina Q500?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Partiskt, nej
Snyggt, jajjemen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Åh herrejäklar. jag har ståpäls. detta är bland det grymmaste jag set.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Snygg, snyggare, s-frame. Gillas, två tummar upp!