LG visar transparenta och ihoprullbara OLED-paneler

Permalänk
Melding Plague

LG visar transparenta och ihoprullbara OLED-paneler

Koreanska LG har stora förhoppningar på OLED-tekniken och presenterar nu nya skärmpaneler med iögonfallande egenskaper. En av dessa kan rullas ihop till en tub med bibehållen bildåtergivning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alla dessa möjligheter

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

We get it LG, man kan göra spännande saker med OLED paneler.
Men ingen verkar ens vara intresserad en TV som är aningens böjd (inte så konstigt...).
Så satsa lite mer på att göra OLED billigare istället !
Var är t.ex min 4k OLED datorskärm ?

Permalänk
Medlem

Framrutan på bilen. Där har vi lite trevligheter.

Permalänk
Medlem

4K OLED. *Mumma*
På tal om OLED så ska jag ner till Mediamarkt och kolla på deras 55" OLED för 29900:- Dock bara 1080p
Undrar om man ska lämna plånboken hemma?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Vore trevligt med en "papyrus" telefon formad som en cylinder där man kan dra ut en skärm i A5 storlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

4K OLED. *Mumma*
På tal om OLED så ska jag ner till Mediamarkt och kolla på deras 55" OLED för 29900:- Dock bara 1080p
Undrar om man ska lämna plånboken hemma?

Det är svårt att stå emot kan jag lova.
Men se framför dig dina tårar när dom snart släpper en betydligt bättre skärm för 2/3 av priset

Permalänk

kombinerad rullgardin och tv?

Permalänk
Sötast

Sci-fi here we come!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koyaanis:

Framrutan på bilen. Där har vi lite trevligheter.

Vore faktiskt gött att kunna se på filmen under tiden som Google car kör dig någonstans Eller varför inte mobile office?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Sci-fi here we come!

Sci-fi -> Science reality!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sluta visa upp, leverera!!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Hah, jag ser framför mig hur man om några år åker till elektronikaffären och hämtar en TV förpackad i en pappersrulle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det är svårt att stå emot kan jag lova.
Men se framför dig dina tårar när dom snart släpper en betydligt bättre skärm för 2/3 av priset

Då kan man ju aldrig köpa nåt om man är rädd för att det går ner i pris. En TV är ingen investering som man förväntar sig ska gå med vinst.

Skrivet av Ryuk00:

Vore faktiskt gött att kunna se på filmen under tiden som Google car kör dig någonstans Eller varför inte mobile office?

Längtar tills dess. Fan, kom igen nu. Utveckla bilarna, det är ju skittråkigt att köra. Sitter hellre och surfar och kollar på film.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Då kan man ju aldrig köpa nåt om man är rädd för att det går ner i pris. En TV är ingen investering som man förväntar sig ska gå med vinst.

Visst är det så.
Men i vissa fall så är det helt klart värt att vänta.
Oftast så har man ju redan t.ex en TV, och då "måste" man ju inte ha en ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Visst är det så.
Men i vissa fall så är det helt klart värt att vänta.
Oftast så har man ju redan t.ex en TV, och då "måste" man ju inte ha en ny

Vänta på vad? Varför ska man vänta om man har en TV? Om man redan har en TV som man är nöjd med så köper man ju inte en ny. Men om man inte är nöjd och vill ha en bättre TV så köper man en ny bättre TV. Förstår inte var du får in väntan i det?

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Vänta på vad? Varför ska man vänta om man har en TV? Om man redan har en TV som man är nöjd med så köper man ju inte en ny. Men om man inte är nöjd och vill ha en bättre TV så köper man en ny bättre TV. Förstår inte var du får in väntan i det?

Köper man en svindyr CPU dagen innan nästan generation lanseras ? nej, oftast inte.
Samma sak med TV apparater, LCD och plasma har inga överraskningar längre och har stabila priser.
OLED däremot betalar man en grym premium just nu enbart för att det är just OLED.
För varje modell som lanseras så kommer priset att falla rejält samtidigt som kvaliten blir bättre.

I normala fall så uppmuntrar jag lite köp-hysteri, men vad gäller OLED TV just nu så känns det som att kasta en månadslön i sjön

Permalänk
Medlem

Militära applikationer. Om de klarar av att bli penetrerade och ändå fortsätta fungera förutom där penetrationen skett så. Detta har jag för mig är en del av tekniken om jag inte minns fel.

Har själv en militär mjuk hoprullbar/vikbar solcellsmatta som fortsätter fungera även efter att man skjutit genom den. Man förlorar lite kapacitet där kulhålet blivit men den fortsätter fungera. Inte lika hög verkningsgrad som hårda solceller men avsevärt mer styktålig och tillförlitlig.

Permalänk

Filmen Echelon Conspiracy kommer till tanken

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Väntar hellre på en 4k OLED tv från Panasonic

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Kul att oled äntligen verkar vara på gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

We get it LG, man kan göra spännande saker med OLED paneler.
Men ingen verkar ens vara intresserad en TV som är aningens böjd (inte så konstigt...).
Så satsa lite mer på att göra OLED billigare istället !
Var är t.ex min 4k OLED datorskärm ?

Kanske kan vara en bra grej för dom som vill ta med sig TVn, eller om det kan bli något som byter ut biodukar/hemmabiosystem som vi har idag. Något som vore intressant dock är om man kunde göra en platta som var böjbar som denna skärmen så dom får plats i fickan osv.

Permalänk
Medlem

OLED, alltså jag börjar tröttna på väntan!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Väntar hellre på en 4k OLED tv från Panasonic

Varför ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

We get it LG, man kan göra spännande saker med OLED paneler.
Men ingen verkar ens vara intresserad en TV som är aningens böjd (inte så konstigt...).
Så satsa lite mer på att göra OLED billigare istället !
Var är t.ex min 4k OLED datorskärm ?

Finns få 4K LED skärmar än. OLED är en bra bit i framtiden.

Skrivet av usilusken:

Kul att oled äntligen verkar vara på gång

Skickades från m.sweclockers.com

Varit "på gång" i över två år nu.

Måste bara älska denna hype med OLED. Har själv varit och kollat på OLED och även om det är en hyfsat stor skillnad så är den inte i närheten av så stor som hypen vill få det till.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ryuk00:

Sci-fi -> Science reality!

Sci-Ri - Asian edition?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte idén var mycket intressant och att tjejerna var väldigt fina! (obs jag är 17 år jag kan säga så utan att det är konstigt)

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

jag skulle vilja se en 21:9 böjd datorskärm

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770k @ 4.2GHz w/ Noctua NH-U14S (NF-A15x2 @900RPM) | GPU: RTX 2070 | MB: Asus Z87-DELUXE | RAM: 16GB Corsair Vengance 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 760W | Chassi: Fractal Design Define XL R2 | OS-disk: Samsung 850 pro 256GB | Media-disk: Samsung 850 pro 1TB | Lurar: Sennheiser HD 660S & Sennheiser IE 80 | Mikrofon: Samson C01U

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Längtar tills dess. Fan, kom igen nu. Utveckla bilarna, det är ju skittråkigt att köra. Sitter hellre och surfar och kollar på film.

Buss & tåg heter det du söker.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Finns få 4K LED skärmar än. OLED är en bra bit i framtiden.

Varit "på gång" i över två år nu.

Måste bara älska denna hype med OLED. Har själv varit och kollat på OLED och även om det är en hyfsat stor skillnad så är den inte i närheten av så stor som hypen vill få det till.

När plasma är borta, så finns tyvärr bara oled kvar som alternativ. Nu finns i alla fall oled fysiskt i butik, vad jag vet gjorde det inte för 2 år sen. Bara bytte bakgrundsbelysningen till dioder för några år sen vad jag minns.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar