Windows 9 med ny startmeny i läckt skärmdump

Permalänk
Melding Plague

Windows 9 med ny startmeny i läckt skärmdump

Vad som uppges vara en skärmdump från en tidig utvecklingsversion av Windows 9 visar den återinförda startmenyn, men bildens äkthet är omdebatterad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

ser ut som något från deviantart

Permalänk

Det ser så plottrigt och lite billigt ut tyvärr alltså.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

detta ska dom införa i windows 8.2 uppdateringen

Permalänk
Avstängd

Ja visst det kanske vore bättre med en startmeny, men den riktiga anledningen till att jag inte byter från Windows 7 är att det har allt jag behöver. Jag kan givetvis ha fel, men jag tror inte att det finns väldigt mycket mer som egentligen kan bli bättre i ett operativsystem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut att vara exakt samma startmeny som den meny som är tänkt att komma till Windows 8 snart. (Enligt mig)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Undrar om de fixar också så den ser bra ut om man flyttar den till andra platser (vänster, höger, top) av skärmen eller om den blir lika dålig som Win7 :/

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Står ju dock Windows 8.1 Pro nere i högra hörnet på bilden.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spawnbadboy:

detta ska dom införa i windows 8.2 uppdateringen

Startmenyn ströks från 8.2 har jag ett svagt minne av.
Spelar dock inte så stor roll, kommer den att se ut så där så är både den vanliga Windows startmenyn eller ModernUI bättre. Det där kan nog göras mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

detta ska dom införa i windows 8.2 uppdateringen

Nopp det ska dom inte längre.

Lär inte se denna nya startmeny fören windows 9.

Permalänk
Medlem

woho vi släpper ett helt nytt os och den största förändringen är......startmenyn Yeay

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Startmenyn ströks från 8.2 har jag ett svagt minne av.
Spelar dock inte så stor roll, kommer den att se ut så där så är både den vanliga Windows startmenyn eller ModernUI bättre. Det där kan nog göras mycket bättre.

Jepp, vad jag vet så ströks det ifrån 8.2 I Win 8.2 skulle de dock göra mer åt Desktop användarna men startmeny blev uppskjuten till 9:an

Skrivet av Ryuk00:

Ja visst det kanske vore bättre med en startmeny, men den riktiga anledningen till att jag inte byter från Windows 7 är att det har allt jag behöver. Jag kan givetvis ha fel, men jag tror inte att det finns väldigt mycket mer som egentligen kan bli bättre i ett operativsystem.

Bytte själv ifrån Win7 som jag var förälskad i till Win8.1 för att ha senaste versionen av DirectX. Win7 ligger kvar på version 11 mendans 8.2 har version 11.2. Det kommer inte komma fler uppdateringen gällande detta för Win7. Använder bara den burken för spel ändå, och har man spelet fäst på Startmenyn så spelar det ingen roll omdet är Win7 eller Win8. Ett klick och spelet är igång

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Varför måste de envisas med tiles? Det passar inte i skrivbordsmiljö. Det är ett pekanpassat GUI! Man behöver inte decimeterstora rutor när man använder en mus vars muspekare har en träffpunkt lika stor som pixel. Det räcker med centimeterstora ikoner! Lär bli att man stannar kvar och använder Start8 tills de har lärt sig att de flesta som använder desktops inte vill ha något med det nya gränssnittet att göra. Tror det är dags att de återinför klassiskt läge där man slipper deras äckliga hybridlösningar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Bort med alla onödiga Modern-UI appar! :annoyed:

Permalänk

Tillbaks med gamla startikonen och w7 ui sen snackar vi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_Lazy:

woho vi släpper ett helt nytt os och den största förändringen är......startmenyn Yeay

Tänk om man säljer ca 400 miljoner kopior av Windows 8 under dess livstid.
Windows8hatarna kallar det för fiasko pga avsaknaden av startmeny
Microsoft släpper Windows 8 med startmeny och kallar det Windows 9.
500 miljoner licenser säljs under Windows 9 livstid.

Snabba cash

Permalänk

Kassera allt nytt skit som bara tar upp massa plats. Pallar inte något grafiskt påhitt som gör allt till lekstuga...

Visa signatur

Case - 900D | CPU - 3570K @ 4.1Ghz | Mobo - ASUS P8Z68-V PRO | GPU - GTX780ti

PSU - Cooler Master 700W | SSD - 120GB Corsair GT | HDD - 1TB WD black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Tänk om man säljer ca 400 miljoner kopior av Windows 8 under dess livstid.
Windows8hatarna kallar det för fiasko pga avsaknaden av startmeny
Microsoft släpper Windows 8 med startmeny och kallar det Windows 9.
500 miljoner licenser säljs under Windows 9 livstid.

Snabba cash

Enligt vad som sagts tidigare, ej bekräftat än så kommer alla med Win8.1 och förmodligen de med Win7 erbjudas Win9 gratis.

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Avstängd

Windows 9 kommer garanterat bli bättre än Windows 8, precis som att Windows 8 enligt mig blev bättre än Windows 7.

Ser sjukt mycket fram emot detta, hoppas att det kommer lika många bra förändringar och förbättringar som i Windows 8.

Skrivet av RzrTrek:

Bort med alla onödiga Modern-UI appar! :annoyed:

Klick, klick, klick, klart.

Skrivet av Atlas Tasume:

Står ju dock Windows 8.1 Pro nere i högra hörnet på bilden.

Det står iofs alltid den gamla Windowsversionens nummer i tidiga beta/alphaversioner av Windows.

Skrivet av Spawnbadboy:

detta ska dom införa i windows 8.2 uppdateringen

Det senaste ryktet säger att startmenyn inte kommer förrän i Windows 9. Microsoft själva sa bara "in a future update" vilket kan betyda vad som helst plus att de kan ha ändrat sig sedan de sa det.

Skrivet av Mr_Lazy:

woho vi släpper ett helt nytt os och den största förändringen är......startmenyn Yeay

Vem har påstått det? Det är med största sannolikhet fel.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moli:

Enligt vad som sagts tidigare, ej bekräftat än så kommer alla med Win8.1 och förmodligen de med Win7 erbjudas Win9 gratis.

Jo jag har också hört det, men än så länge är det bara rykten och sånt lyssnar jag inte särskilt mycket på.

Permalänk
Medlem

Känns fejk, alldeles för krystat på nått sätt. Hoppas vi får nått mer genomtänkt än detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför måste de envisas med tiles? Det passar inte i skrivbordsmiljö. Det är ett pekanpassat GUI! Man behöver inte decimeterstora rutor när man använder en mus vars muspekare har en träffpunkt lika stor som pixel. Det räcker med centimeterstora ikoner! Lär bli att man stannar kvar och använder Start8 tills de har lärt sig att de flesta som använder desktops inte vill ha något med det nya gränssnittet att göra. Tror det är dags att de återinför klassiskt läge där man slipper deras äckliga hybridlösningar.

Jag använder en del MUI appar sen tror jag nog det kommer gå att "pinna" vilja program man vill.

De skulle ju även göra så MUI appar kan köras i windowed mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

woho vi släpper ett helt nytt os och den största förändringen är......startmenyn Yeay

Ja för der är troligen den största förändringen. :/

Eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Ja visst det kanske vore bättre med en startmeny, men den riktiga anledningen till att jag inte byter från Windows 7 är att det har allt jag behöver. Jag kan givetvis ha fel, men jag tror inte att det finns väldigt mycket mer som egentligen kan bli bättre i ett operativsystem.

Nä om man bra kollar fejja så märker man inget. Men om man spelar FPS spel är det mycket stor skillnad, det har Swec bevisat!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Medlem

nice 9an kommer bli fin!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ryuk00:

Ja visst det kanske vore bättre med en startmeny, men den riktiga anledningen till att jag inte byter från Windows 7 är att det har allt jag behöver. Jag kan givetvis ha fel, men jag tror inte att det finns väldigt mycket mer som egentligen kan bli bättre i ett operativsystem.

Håller med. Operativsystem för skrivbordet är idag färdigutvecklat, den logiska förläggningen av detta blir att det relativt snart borde vara omöjligt att ta betalt för nya versioner av skrivbords-OS.

Däremot finns det några enstaka putsningar som ändå skulle kunna göras i just Windows-kärnan, de (ytterst få) saker jag irriterat mig på i Win8-kärnan är att den kunde bete sig lite bättre under väldigt hög last (d.v.s. mer som moderna Linux-kärnor efter att man gjorde Patch That Does Wonders).

Tanken med Win8 är ändå inte helt galen. Jag vill använda WinRT (APIet, inte det misslyckade OSet Windows RT) på en 2-in-1 enhet så länge som jag använder enheten via touchskärm. Men växlar jag till tangentbord/touchpad så vill jag också växla till ett UI anpassat för detta.

Touchskärm: stora "hit-targets" då det är en väldigt oprecis inmatningsenhet.
Tangentbord/touchpad: "hit-targets" som ligger nära varandra (vilket då kräver att de är relativt små) då detta är inmatningsenheter med väldigt hög precision fast där det tar lite tid att jaga saker över stora avstånd.

MS måste också inse att bara använda bilder i ett GUI suger, hur ska jag komma vilken tower-defence spel "tecknad-gubbe-med-svärd" är om det inte står med text under, för mig ser alla ungefär lika ut (ja detta är ett reellt problem på min Win8 platta då jag gillar tower-defence spel).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Minthon:

Ja för der är troligen den största förändringen. :/
Eller inte.

De vågar nog inte släppa startmenyn till en 8a, 9an kan ju få ett bra mottagande om den har startmeny och slipper då dessutom blandas ihop med missfostret 8, en bra startmeny räcker dessutom troligen för att få 9an att bli populär, de övriga felen är till stor del åtgärdade och det är väl bara ett "Modern Aero" som skulle behövas för att garanterat göra 9an till en succe om startmenyn funkar bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Håller med. Operativsystem för skrivbordet är idag färdigutvecklat, den logiska förläggningen av detta blir att det relativt snart borde vara omöjligt att ta betalt för nya versioner av skrivbords-OS.

l).

Oj inte så lite Bill Gates 640kb varning på den
Windows 8 är ju en ruggig utveckling på operativsystem jämfört med sjuan om vi pratar funktioner, framför allt kontohanteringen och Store som är unikt för både Windows och konkurrerande desktop operativ

Permalänk
Medlem

Så länge jag kör med mus och tangentbord vill jag inte ha något att göra med ett pekplatte-OS.
Varför inte ge folk som vill möjlighet att stänga av skiten helt och hållet? Det är vad JAG vill ha, om inte DU vill ha det så fine, ditt val.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Så länge jag kör med mus och tangentbord vill jag inte ha något att göra med ett pekplatte-OS.
Varför inte ge folk som vill möjlighet att stänga av skiten helt och hållet? Det är vad JAG vill ha, om inte DU vill ha det så fine, ditt val.

Du kan det.