Swiftech H220-X är expanderbar vätskekylare

Permalänk
Melding Plague

Swiftech H220-X är expanderbar vätskekylare

För den som vill ha färdigmonterad vattenkylning med möjlighet till expansion släpper Swiftech H220-X, vars pump och reservoar dessutom är inbyggda i radiatorn.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, skulle vart intressant att se test på denna för att se om den kan kyla cpu och en high end gpu effektivt med expansioner när tillfälle ges

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Undrar hur den står sig mot andra konkurrenter?
Bra med uppgraderingsmöjligheter.
Tycker den verkar intressant. Undrar om den får plats i fram i ett FD R4?
Ser ganska läckert ut tycker jag.
Bra att man kan se hur mycket vatten det finns kvar i reservoaren.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Den va lite fräck

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Hur skiljer sig priset om man skulle sätta ihop ett liknande kit själv?
Rad + Block + Pump + ev. lite res Dvs?

Blev lite bränd av min AIO vattenkylare som var defekt (pumpen lät) så nästa vattenkylningsprojekt blir helt custom.

Är man nybörjare inom vattenkylning o inte vet hur långt man kommer dra projektet är det en super produkt, frågan är dock om priset kan motiveras.

Permalänk
Medlem

Alltid bättre att köra en full custom loop än att hålla på med sånt där dravel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Hur skiljer sig priset om man skulle sätta ihop ett liknande kit själv?
Rad + Block + Pump + ev. lite res Dvs?

Blev lite bränd av min AIO vattenkylare som var defekt (pumpen lät) så nästa vattenkylningsprojekt blir helt custom.

Är man nybörjare inom vattenkylning o inte vet hur långt man kommer dra projektet är det en super produkt, frågan är dock om priset kan motiveras.

Beror helt på hur bra grejer du vill ha.
t.ex så skiljer det sig från pump till pump , samt vad för block du vill ha osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Frilansskribent

Aldrig mer Swiftech för min del, Dom 2 första gick sönder efter 1-3 månader, Min 3e vill dom inte ena byta ut. En polare köpte också H220 samtidigt som mig och den gick också sönder efter ett par månader

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Beror helt på hur bra grejer du vill ha.
t.ex så skiljer det sig från pump till pump , samt vad för block du vill ha osv.

Generellt brukar ju dessa färdiga loops kosta runt tusingen (+ lite till), går det inte att säga vilken kvalité man får på en customloop för samma peng?
Jag personligen funderar på en 280 mms radiator, har dock inte börjat leta på customs än, men H110 kostar ju knappt 1000 kronor.

Visa signatur

-Playboy_1338
Men, jag känner mig inte direkt brydd själv. Då jag bojkottar M$ och köper elektroniken ifrån frukthandlaren Apple istället.
Vackert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Hur skiljer sig priset om man skulle sätta ihop ett liknande kit själv?
Rad + Block + Pump + ev. lite res Dvs?

Blev lite bränd av min AIO vattenkylare som var defekt (pumpen lät) så nästa vattenkylningsprojekt blir helt custom.

Är man nybörjare inom vattenkylning o inte vet hur långt man kommer dra projektet är det en super produkt, frågan är dock om priset kan motiveras.

Kör man ett EK system raktigenom så ca 1683kr men då exkl slang, eventuella anslutningar och fläktar som behövs.
Men man kan ju helt klart komma billigare undan om man vill men detta var bara ett ex.

Radiator ~403kr
http://www.inet.se/produkt/5322348/radiator-ek-coolstream-rad...

Pump+reserv. 399+374kr
http://www.inet.se/produkt/5322384/ek-dcp-4-0-pwm-12v-dc-pump
http://www.inet.se/produkt/5331137/reservoar-ek-dcp-2-2-x-res...

CPU block. 507kr
http://www.inet.se/produkt/5322122/block-ek-supremacy

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

Kör man ett EK system raktigenom så ca 1683kr men då exkl slang, eventuella anslutningar och fläktar som behövs.
Men man kan ju helt klart komma billigare undan om man vill men detta var bara ett ex.

Radiator ~403kr
http://www.inet.se/produkt/5322348/radiator-ek-coolstream-rad...

Pump+reserv. 399+374kr
http://www.inet.se/produkt/5322384/ek-dcp-4-0-pwm-12v-dc-pump
http://www.inet.se/produkt/5331137/reservoar-ek-dcp-2-2-x-res...

CPU block. 507kr
http://www.inet.se/produkt/5322122/block-ek-supremacy

Den där pumpen kan man inte rekommendera till sin värsta ovän ens... Så lägg på ~300kr för en ok pump. Sen kostar anslutningar runt ~300kr och slang ytterligare en hunka, Vatten kan man köpa på macken/biltema för ~20kr så det är inget dyrt om man inte vill ha fjantig färg som bara är ett helsike att få bort från block mm sen.
Så där har man 2400 för en "billig" custom loop, och då räknar jag inte med fläktarna för de behöver man byta i de färdiga kiten också.

Sen är man fast så då byter man till en bättre/större Rad, lägger till ett GPU block och helt plötsligt kostar kalaset 4k och det är bara början på ett dyrt (men roligt!) beroende

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Sen är man fast så då byter man till en bättre/större Rad, lägger till ett GPU block och helt plötsligt kostar kalaset 4k och det är bara början på ett dyrt (men roligt!) beroende

Tell me about it... precis fått igång min första vattenloop, älskar tystnaden och temperaturen.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heennkkee:

Generellt brukar ju dessa färdiga loops kosta runt tusingen (+ lite till), går det inte att säga vilken kvalité man får på en customloop för samma peng?
Jag personligen funderar på en 280 mms radiator, har dock inte börjat leta på customs än, men H110 kostar ju knappt 1000 kronor.

Finns ingen anledning att köpa en H110 eller liknande färdig "vattenkylning" när dom presterar som en bra luftkylare som dessutom inte har en pump som kan gå sönder.

Det är en riktig customloop som gäller om man ska köra vattenkylning annars kan man lika gärna köpa luft.
Det enda som är bättre med H110 m.m, är att det är lätt att byta minnen och man kan använda minnen med höga flänsar.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Den där pumpen kan man inte rekommendera till sin värsta ovän ens... Så lägg på ~300kr för en ok pump. Sen kostar anslutningar runt ~300kr och slang ytterligare en hunka, Vatten kan man köpa på macken/biltema för ~20kr så det är inget dyrt om man inte vill ha fjantig färg som bara är ett helsike att få bort från block mm sen.
Så där har man 2400 för en "billig" custom loop, och då räknar jag inte med fläktarna för de behöver man byta i de färdiga kiten också.

[B]Sen är man fast så då byter man till en bättre/större Rad, lägger till ett GPU block och helt plötsligt kostar kalaset 4k och det är bara början på ett dyrt (men roligt!) beroende

[/B]

Been there, done that.

Och det är så sant på alla punkter.

Har dock gått i tung terapi, och en längre tid i AV (Anonyma Vattenkylningslister) och kom från mitt beroende, så nu är det luft som gäller.

Känner mig fri som luften nu

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig ifrågasätta en väl genomtänkt och dragen custom loop men, jag är mycket nöjd med min Corsair H100i som snurrat i mitt system sedan 2,5 år tillbaka. Medföljande fläktar var kanske inte världens tystaste men efter 20 minuters test med fast varvtal om 1100 hittade jag en balans mellan god kylnivå och i princip ljudlöst. Jag tror inte man kan bygga en custom loop som är billigare och bättre än färdiga paket, däremot kan man bygga dyrare och bättre, ibland mycket bättre.

Jag valde vatten pga att inga bra luftkylare får plats med mina RAM och med min erfarenhet av H100i så rekommenderar jag det paketet om prismedvetenhet eller bristande kunskap om custom loop finns.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert inom vattenkylning osv, men jag tycker det ser riktigt bra ut!
Skulle gärna vilja ha en vattenkylare till min dator, men ingen har riktigt lockat mitt intresse. Väntar till att tempsen och resultat släpps så får jag se om det här blir ett köp!
En fråga bara, är det någon som vet om den här vattenkylaren kommer passa ett Corsair Carbide 200R? Har hört att detta chassit har svårigheter med att få plats med större vattenkylare.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk

Om ni handlar innan månadsskiftet och anger OCN som rabattkod får ni 10$ rabatt.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Enda anledningen att jag kör H100 egentligen är att jag håller stenhårt i hur det ser ut och jag vill jävlar i mig inte ha en stor och ful jävla kylsfläns över hela fönstret på chassit.

Sen har jag kört min H100 nu och inte det minsta strul någonsin och skulle jag köpa nytt så blir det förmodligen samma lösning igen. Snyggare och med en uppgradering på fläktarna så låter det inte mer än något annat alternativ.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB