Battlefield: Hardline försenas till 2015

Permalänk
Melding Plague

Battlefield: Hardline försenas till 2015

Efter feedback från spelarna beslutar utvecklarna bakom Battlefield: Hardline att skjuta spelet på framtiden, som nu inte lanseras förrän nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Dålig netcode?

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Och det där kommer dom på nu?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Helt rätt! Bättre att skjuta på tiden och göra ett ordentligt spel än att bara släppa årlig dygna.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Sedärja, då kaaaaaaaaanske det kan bli aktuellt att testa.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Så länge det fortfarande är krig med polis och tjuv skins så är jag inte intresserad, om det skulle vara mer taktik som faktiskt var relevant med tjuv och polis temat med vapen som reflekterar detta så skulle det kunna vara intressant men som det ser ut nu så kommer det inte vara så, vilket är synd, men förväntade man sig något annorlunda nu när det verkar som BF mjölkas på CoD nivå?

Permalänk
Medlem

Neeeej min vinter vad ska jag nu spela på julafton när släkten blir tråkig xD

Permalänk

Coolt

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Hehe, otippat...<-Ironi

Permalänk
Medlem

Är det inte dags dom där grabbarna på EA Stockholm göra något annat än FPS? Eller kommer BF mjölkas i sann EA-anda tills ingen köper det längre och studion läggs ned?

Permalänk
Medlem

Låter kanonbra!

Kanske EA har lärt sig sin läxa... förmodligen inte helt men ett steg i rätt riktning iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freppa91:

Neeeej min vinter vad ska jag nu spela på julafton när släkten blir tråkig xD

gta 5?

Permalänk
Medlem

Tog dem bara tre spel att inse detta hoppas dem gör det ordentligt nu.

Hoppas på bra netcode och inga dumma buggar tex som att ens aim buggar ut efter man blir defibbad

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Well, att de blir släppt när det är klart, än att det släps lagom till julafton oavsätt hur trasig det är, vilket är ea's vanliga strategi.

Just nu tycker jag inte att det ser ut som ett battlefield spel i alla fall.
Tycker det är synd att de stämplar det namnet på ett visceral studios spel bara för att det kommer sälja mer oavsett relevans.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Testpilot

Fattar inte varför folk fortsätter gnälla när det för en gång skull händer något positivt från EA's sida?

Visst BF3 var inte smooth vid release, och BF4 var under all kritik första halvåret.. Men någon gång lär väl ändå ett bolag lära sig kan man tycka, och då ska man väl inte sitta och basha dem för att göra rätt sak?

Själv ser jag fram emot Hardline, köpt alla BF spelen och lär inte sluta vid eller efter detta inom en närliggande framtid. Spelen är trots allt riktigt roliga när de funkar som de ska!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Tycker det blir bara värre och värre för varje serie som släpps av EA och BF. Tänker man tillbaka till BF 1942, Vietnam, BF2 och delvis BFBC2 så är det som mycket tanke bakom. Strategi, samarbete, tänkande.

Nu släpper man ett spel som är tillägnat åt p10 och neråt. Det ska va simpelt. Det ska vara hjärndött där man inte kan försvinna ur kartan....Snälla DICE, gör 2 olika spel istället. Ett åt hjärndöda människor som bara vill ha massa medaljer och måla vapen. Ett annat för oss som vill få ut något av spelet som t.ex. teamwork, tänkande, strategi. Tyvärr så var detta klipp återigen ett stort Hollywood action inspirerat slag. Mycket boom, byggnader som förstörs, bilar som voltar, oändligt massa poliser.

***bort/moderator***

Tagit bort olämplig text
Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Entusiast

Nemen se där vad trevligt, det kanske finns lite hopp för Battlefield-serien än alltså

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har problem med själva spelidén som är helt absurd. Vilken polis skulle ställa upp på regelrätta krig dag ut och dag in med livet som insats?
Hade nog varit mer realistiskt med DrugField 2020 : The Cartello, intressantare med SpaceField 2040 :The Last Frontier, roligare med FarmField 2014 : RedNeck Edition...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Klart de behöver mer tid då det är så mycket nytt. Nästan som att det skulle vara ett helt nytt spel de jobbar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Tycker det blir bara värre och värre för varje serie som släpps av EA och BF. Tänker man tillbaka till BF 1942, Vietnam, BF2 och delvis BFBC2 så är det som mycket tanke bakom. Strategi, samarbete, tänkande.

Nu släpper man ett spel som är tillägnat åt p10 och neråt. Det ska va simpelt. Det ska vara hjärndött där man inte kan försvinna ur kartan....Snälla DICE, gör 2 olika spel istället. Ett åt hjärndöda människor som bara vill ha massa medaljer och måla vapen. Ett annat för oss som vill få ut något av spelet som t.ex. teamwork, tänkande, strategi. Tyvärr så var detta klipp återigen ett stort Hollywood action inspirerat slag. Mycket boom, byggnader som förstörs, bilar som voltar, oändligt massa poliser.

***bort/moderator***

Man ska inte tillåta småbarn spela våldsspel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa91:

Neeeej min vinter vad ska jag nu spela på julafton när släkten blir tråkig xD

Spränga elefanter i Farcry 4 eller skaffa GTA V?

Permalänk
Avstängd

Varför?När jag körde friveckan så flöt det kanonbra med crossfire aktiverat,inga som helst problem:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Tyvärr DICE, ni har blivit återigen r*vkn*llat av EA.

Varför tror alla att EA är ondskan reinkarnerad? Vad är det som säger att Dice inte hittat på Hardline själva och försöker omsätta det i pengar för att berättiga sin egen existens?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Helvete det betyder att Battlefront är försenat och siktas mot en 2016 release fast det kanske är bättre..
Skönt att dom lyssnar på kritiken och ska försöka bygga vidare så det inte är ett Battlefield 4 mod.

Permalänk

Jag hade velat se Battlefield: Covert Ops eller nåt sånt där det är mer taktik och stealthy gameplay. Håller med om att DICE förstör Battlefield-känslan med alla dessa P12-anpassade spel

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk

Nämen?! Ska dom släppa ett relativt färdigt spel ?

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobblish:

Helvete det betyder att Battlefront är försenat och siktas mot en 2016 release fast det kanske är bättre..
Skönt att dom lyssnar på kritiken och ska försöka bygga vidare så det inte är ett Battlefield 4 mod.

Varför skulle battlefront releasen påverkas av det här?

Det är DICE sthlm som gör battlefront och DICE LA som gör hardline.

Permalänk
Medlem

Skrota hardliine, ge oss ett riktigt bra BC3 om några år, profit.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Dom förstår nog vilken flopp det blivit om dom släppt det i November med tanke på hur spelarbasen börjat ge upp spelet. Dom hoppas nog på att folk ska glömma allt eftersom tiden går. Dom kan köra upp sitt hardline där solen aldrig skiner, oavsett om det kommer 2014, 2015 eller 2050.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Varför?När jag körde friveckan så flöt det kanonbra med crossfire aktiverat,inga som helst problem:-)

Spelet flöt hos mig med på min gamla GeForce 670. Stor skillnad från när man fick betatesta BF3 och BF4.

Har läst på fler spelbloggar om den "unika" spelupplevelsen. Jag antar att de lyssnat på skriken om känslan av BF4 DLC. Tycker det är helt rätt. Hoppas bara att det är mer än kosmetiskt de kommer jobba med. Det står ju att de ska fixa buggar. Vi får väl se EA, vi får väl se...