Electronic Arts släpper prenumerationstjänst för Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Electronic Arts släpper prenumerationstjänst för Xbox One

Spelhuset Electronic Arts släpper nu prenumerationstjänsten EA Access till spelkonsolen Xbox One, där prenumeranter får tillgång till allt ifrån spel till förmånliga rabatter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar den, speciellt sports spel som släpps varje år. Eller ett bra sätt att testa vissa titlar innan köpet.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Något som vore förbannat intressant vore en prenumerations-tjänst där man får spela ALLA spel obegränsat till ett visst månadsbelopp.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg en tid då demon av spel var gratis och fanns ute flera veckor (och ibland månader) före release.

Permalänk
Skrivet av The-Architect:

Jag kommer ihåg en tid då demon av spel var gratis och fanns ute flera veckor (och ibland månader) före release.

Jepp... Såg en kommentar av en användare på en annan sida som tyckte att betala 30kr / månad var ett bra sätt att få testa ett spel före man köper det...
Vad hände egentligen med demon? Tycker gratis demon på spel är långt mycket bättre än att betala 30kr / månad för att få testa ett spel i 2 timmar.

Fan till och med Sony har ju haft ett liknande program på ps3 i samband med ps+ samt ordentliga demos av spel om man inte hade ps+. Lite oklart om trials funktionen finns till ps4.
Tanka hela spelet som trial, få spela x antal timmar, köp spelet om du gillar det och fortsätt där du slutade.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Jepp... Såg en kommentar av en användare på en annan sida som tyckte att betala 30kr / månad var ett bra sätt att få testa ett spel före man köper det...
Vad hände egentligen med demon? Tycker gratis demon på spel är långt mycket bättre än att betala 30kr / månad för att få testa ett spel i 2 timmar.

Fan till och med Sony har ju haft ett liknande program på ps3 i samband med ps+ samt ordentliga demos av spel om man inte hade ps+. Lite oklart om trials funktionen finns till ps4.
Tanka hela spelet som trial, få spela x antal timmar, köp spelet om du gillar det och fortsätt där du slutade.

Den tiden är över, inte tillräckligt många som röstar med plånboken är jag rädd. Då "nya" spelkonsumenter inte vet bättre så kommer dom inte klaga på det som (inte) finns heller tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har jag uppfattat detta fel, det är väl inte bara testa spelen innan de släpps och sen köpa utan var det inte en prem. tjänst för att spela hur mkt du vill?
EA Access lets you play more games for less. Binge on EA's best Xbox One games, starting with Madden NFL 25, FIFA 14, Battlefield 4 and Peggle 2 during the beta, with more to come in the future. That's more than $100 worth of games for just $4.99 a month. Play as much as you want, you’ll never run out of fun.

Dvs, då är det en riktigt bra tjänst om spelen stannar i the vault, fifa har jag kört sedan 1997 och köper det varje år för 700kr och nu blir det billigare.

Jag gillar konceptet, liknande som office365 där endast den privata marknaden ger Msoft lite mer än 3miljarder per år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frakko:

Har jag uppfattat detta fel, det är väl inte bara testa spelen innan de släpps och sen köpa utan var det inte en prem. tjänst för att spela hur mkt du vill?
EA Access lets you play more games for less. Binge on EA's best Xbox One games, starting with Madden NFL 25, FIFA 14, Battlefield 4 and Peggle 2 during the beta, with more to come in the future. That's more than $100 worth of games for just $4.99 a month. Play as much as you want, you’ll never run out of fun.

Dvs, då är det en riktigt bra tjänst om spelen stannar i the vault, fifa har jag kört sedan 1997 och köper det varje år för 700kr och nu blir det billigare.

Jag gillar konceptet, liknande som office365 där endast den privata marknaden ger Msoft lite mer än 3miljarder per år.

Det suger säger stämmer. Står lite luddigt i artikeln tycker jag.

Edit: Skrev fel. "Det du säger" menade jag såklart att skriva.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

***bort/mod*** Jag är positiv och tycker det är en bra ide'. Får se vilka tittlar de släpper på det här viset. Kan bli bra det här.
Sen släpps det på en helt ok konsol (xbox one) så det kan bli riktigt bra

Tagit bort citat och svar
Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Master of Overkill

Fy satan va nice

Det ska användas !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Det suger säger stämmer. Står lite luddigt i artikeln tycker jag.

Ifall EA lägger till fler spel utan att ta bort då är det en riktigt bra tjänst.

Ett spel går på 700kr, ett års prem tjänst blir ca 200kr.. Något jag är villig att betala utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frakko:

Ifall EA lägger till fler spel utan att ta bort då är det en riktigt bra tjänst.

Ett spel går på 700kr, ett års prem tjänst blir ca 200kr.. Något jag är villig att betala utan problem.

Skrev fel i inlägget där uppe. Tycker också att det är en superbra tjänst! Får hoppas det fungerar i teorin bara också och att bra spel blir tillgängliga.
Tror även att fler spelföretag kommer nappa på denna idén

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk

Har EA så många bra spel att de kan bära upp ett sånt här erbjudande egentligen? Jag kör många EA spel men detta känns aningen tveksamt faktiskt. Kul för de som kan tänka sig betala för detta och har en Xbox One däremot.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Lätt värt om man kan spela fifa, nhl samt några andra väl valda titlar!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Gillar det här med prenumerationer. Jag använder Visio Pro (jag använder typ hela office) och en köpt Visio Pro licens går bara att installera på en dator åt gången och kostar en rätt saftig peng. Medan jag med prenumerationen kan installera det på alla mina datorer och det kommer ta flera år för mig att komma upp I kostnaden för en köpt licens. Jag har alltid också den senaste versionen (på gott och ont men mest av godo).

Jag önskar att det hade gått att hyra BF3 innan jag köpte det...

Permalänk
Avstängd

30 dollar för ett år är ju ingenting. Schyst pris!

Permalänk
Medlem

Trappas upp ser jag från EA
Undrar om detta blir exklusivitet för One eller kommer till Sony och PC.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

30 dollar för ett år är ju ingenting. Schyst pris!

Ja det verkar vara ett bra pris men det återstår att se exakt vilka spel det handlar om. Bara 4 st atm om jag nu inte läst fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Något som vore förbannat intressant vore en prenumerations-tjänst där man får spela ALLA spel obegränsat till ett visst månadsbelopp.

Det är enbart äldre titlar, man får "bra erbjudanden" på nysläpp, upp till hela 10% rabatt.

Permalänk
Medlem

Det som kommer avgöra hur lyckat det här konceptet är ju helt klart hur lång tiden mellan release av FIFA/NHL/BF till marknaden och till tjänsten är. Kan tänka mig att köpa det så länge som det är inom 3 månader, och då kommer jag nog ändå köpa mitt FIFA på releasedagen.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Inaktiv

Jag hade gärna nappat om detta kom till fler plattformar och helst i formen att får tillgång till samtliga plattformar för samma kostnad. Detta ska verkligen bli intressant att följa, hoppas även att fler utgivare och plattformsägare satsar på liknande saker (nej, PSN+ är inte riktigt samma sak).

Permalänk
Medlem

Blir lite tveksam till detta, om det vart för de flesta spel som finns till Xbox One och icke EA kommande titlar så kanske men endast EA? Tycker deras utbud är lite väl tveksamt för att jag skulle vilja nappa på det här.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag hade gärna nappat om detta kom till fler plattformar och helst i formen att får tillgång till samtliga plattformar för samma kostnad. Detta ska verkligen bli intressant att följa, hoppas även att fler utgivare och plattformsägare satsar på liknande saker (nej, PSN+ är inte riktigt samma sak).

Nej Playstation Plus är bättre.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Nej Playstation Plus är bättre.

Nej, det kan jag inte direkt hålla med om. Möjligen om man enbart sitter med Sony-hårdvara. Jag tycker att utbudet har varit ganska klent de senaste månaderna och har inaktiverat förnying av tjäsnten. De intressantare spelen, för mig, som dykt upp är ändå sådant jag haft på PC i flera månader.

Bra value om man har alla tre plattformarna. Men det förutsätter samtidigt att man ens är intresserad av titlarna som dyker upp.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nej, det kan jag inte direkt hålla med om. Möjligen om man enbart sitter med Sony-hårdvara. Jag tycker att utbudet har varit ganska klent de senaste månaderna och har inaktiverat förnying av tjäsnten. De intressantare spelen, för mig, som dykt upp är ändå sådant jag haft på PC i flera månader.

Bra value om man har alla tre plattformarna. Men det förutsätter samtidigt att man ens är intresserad av titlarna som dyker upp.

Du måste ha en Xbox One och endast EA spel kommer du få när du betalar för detta. Med Playstation Plus krävs Sony hårdvara ja men du får i alla fall spel från olika utgivare.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Du måste ha en Xbox One och endast EA spel kommer du få när du betalar för detta. Med Playstation Plus krävs Sony hårdvara ja men du får i alla fall spel från olika utgivare.

Läs mitt inlägg igen. Jag varken har eller intresserar mig för Xbox One, jag vill se tjänsten till fler plattformar.

Permalänk
Avstängd

EA suger!
Dom är framröstade till världens sämsta företag, år efter år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

EA suger!
Dom är framröstade till världens sämsta företag, år efter år.

Men den omröstningen är knappast seriös. Även om jag håller med om att EA är inge vidare, klart en kandidat för världens sämsta spelföretag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Problemet med denna tjänst är att det är EA spel det handlar om...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Inaktiv

Fantastiskt bra pris för många spel och sådant, äntligen gör Electronic Arts någonting bra. Men är deras "välgjorda" spel och marknadsföring värt att stödja? Nej. Det står inte officielt nu men i framtiden kommer dem att mjölka och manipulera det, precis som allt annat dem gör, kan inte litas på.