Permalänk
Melding Plague

Lian Li PC-A51

Med yttre mått som ett minitower och plats för fullstora ATX-moderkort tar Lian Lis färska aluminiumchassi PC-A51 plats i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ursäka 1700kr?!

Permalänk
Medlem

1700?!?! Med dem klantiga misstagen i chassiet? Tillbaka till ritbordet!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Bra recension! Hoppas semestern varit bra.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

De har redan ett likt chassi ute på marknaden. Kostar ca 4-500kr. Varför är detta så dyrt?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de envisas med att montera nätagget där fram i vissa chassin. Det gör automatiskt så att ingen med ett ordentligt agg kan använda chassit. En lösning så som bitfenix har där nätagget monteras stående kanske hade varit mer aktuellt. Hårddiskplatserna som går förlorade kan man kompensera med att ta bort dvd-platsen.

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

De skulle bytt plats på PSU och 5,25 platserna så hade det varit intressant.

Permalänk
Medlem

De skulle vänt allt uppochned men behålla nätagget där nere. Lite färre hårddiskburar men plats för två grafikkort och stort nätagg. Sen så borde man ta in luft ovanifrån och blåsa ut bak (förutom nätagget som blåser fram) så får man inte problemet med att man suger in varmluft lika lätt. Synd för chassit såg ju så smutt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk

njae, fortfarande på tok för dyrt om man ser till vad man får.. lite för mycket restriktioner.
tanken med att vända på ventilationen känns lite ogenomtänkt faktiskt, grafikkortet ger ifrån sig luft uppåt å cpu-kylaren blåser bakåt.. osv.

men i vanlig ordning, riktigt bra recension!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Den utan fönster är 400:- billigare, så 1300:-

Permalänk

Har en fundering angående chassit...

Teorierna är många om vad som skulle kunna förbättra Lian Lis chassi. Jag har själv ett av de antika chassin som Jonas nämnde i recensionen (A06b). Det som räddade det chassit var att moderkortet var "upp-och-ner". Det som fäller A06b var att det är för smalt, det finns inget utrymme bakom, det finns heller ingen möjlighet att sätta någon större radiator i toppen av chassit. Två stycken 120fläktar fungerade okej, efter ett dremmel-ingrepp. Varför, varför varför behöll ni inte moderkortsplaceringen och lät chassit vara lite djupare? Jag fick plats med ett 160mm nätagg med Asus Maxmius första generation (som är bredare än standard ATX, mycket bredare). PC-a51 har allt det gamla a06an saknades, men tog bort de finesser som gjorde det gångbart. Tillbaka till ritbordet Lian Li!

Permalänk
Medlem

Lite (mycket) finslipning på detta chassit så kan det vara riktigt intressant.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Verkar som att bas modellen är betydligt billigare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2601736

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Skrivet av oolllee:

Lite (mycket) finslipning på detta chassit så kan det vara riktigt intressant.

Mm för det priset ska det inte bara vara snyggt utan också användarvänligt vid bygge.
Skulle inte köpt det som det är nu.

Permalänk
Medlem

Synd att så få hårdvarusajter har recenserat Lian Li V2120. http://i.imgur.com/AiUdeFw.jpg http://i.imgur.com/ORIzuqq.jpg
Inga problem med utrymme inte

Permalänk
Medlem

Diggar att få in full-atx i små chassin även om det är lite problem. Dock är priset relativt högt och lite djupare för att få plats med nätagg hade nog inte skadat. Annan layout hade fungerat också PC-A06 är ju precis lika djupt.

Permalänk
Medlem

Bra tanke av lian-li men dåligt utfört, 5,25 år 2014 förstår jag inte. Det förstör det estetiska, sen placering av nätagg är inte heller genomtänkt. Som Jonas säger bättre att de satte nätagget bak men använde matx istället. Det sista är priset, för dyrt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Bra recension, som vanligt!

OfT: Är det bara jag, eller har redaktionen investerat i ny kamerautrustning? Väldigt fin video i alla fall!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Haha! Nice voicecrack vid 4:04

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Lite (mycket) finslipning på detta chassit så kan det vara riktigt intressant.

Men Lian-Li:s policy verkar vara att sällan finslipa. De går vidare och tar fram något nytt. Ett undantag är väl PC-V2120, men har det inträffat förut? Jag har ett PC-90 med HPTX och är extremt nöjd med det, eftersom det är det minsta chassit för moderkortsstorleken. Det har också, i mitt tycke i varje fall, en smart lösning för hårddiskarna som ger mycket bra luftflöde. En förbättring hade varit mer plats bakom moderkortsplåten, vilket i stort sett all reviewers sagt också. Men istället för att finslipa och jobba vidare lägger man ner produkten och introducerar nytt. Det finns en stor fördel för konsumenten - vänta tills chassit reas ut för mindre än halva priset om ca 1 år.

Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaka från sommarlovet:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan inte vara lätt att komma tillbaka från semestern och få sånt skräp att arbeta med <3

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk

Efter att ha läst hört sätt och läst om alla bristerna är vill ha känslan fortfarande stor! och mitt system uppfyller alla krav för att detta chassit skall fungera bra! mitt grafikkort blåser bara runt luften vad grafikkortet, jag har ett väldigt grunt nätaggregat och allt annat stämmer bra in!

vill inte ha med fönster så 400kr sparas in där. älskar hur det ser ut och att det är i hel alu!

Permalänk
Medlem

Bra recension!

Trevligt utan plast, men designen med nätagget är ju skräp och sedan känns det för dyrt.
Inget för mig.

Permalänk
Medlem

Det hade nog varit bättre om dom hade ställt nätagget så att det sög in luft där fram och blåste ut det på undersidan, mer plats för grafikkort och så hade man kunnat ha en "rättvänd" kylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCarl:

Det hade nog varit bättre om dom hade ställt nätagget så att det sög in luft där fram och blåste ut det på undersidan, mer plats för grafikkort och så hade man kunnat ha en "rättvänd" kylning.

Ja just de. Bara ställa agget upp mot framstammen. Då blir de bra med plats och kablarna pekar rakt upp så de e bara böja bak dem till baksidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk

Eh? nej tack.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Inaktiv

Vad heter det chassit som är likt det här men större som det talades om i slutet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1700?!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vad heter det chassit som är likt det här men större som det talades om i slutet?

Skickades från m.sweclockers.com

PC-A61 tror jag