Windows Threshold i testversion till hösten

Permalänk
Melding Plague

Windows Threshold i testversion till hösten

Den som ser fram emot nästa stora version av Windows behöver inte vänta länge. Så tidigt som slutet av september kan den första publika testversionen hitta ut.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fint! Om man skulle vara testare åt Microsoft, får man något för det? Jag tänkte t.ex en fri kopia när det släpps eller en fin rabatt? Kanske för mycket att hoppas på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hur blir det med slutversionen? Blir det billigare att upgradera om man har Windows 7/8/8.1?

Permalänk
Medlem

Nice. Ja arbetar mest på min laptop så jag kör nog in test versionen i desktopen och kör på de tills release. D.v.s. om den inte buggar för mycket!

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd

Älskar det nya snabba sättet Microsoft jobbar på organisationsförändring/optimering FTW!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Dags för en uppgradering verkar det som. Var för lat för att orka ta till mig Windows 8 och dess 'nymodigheter' och gissar att jag inte var ensam. Även om Windows 8 är bättre än Windows 7 och den mindre lyckade implementeringen av modern UI är lätt att korrigera är det fortfarande för mycket :effort: i relation till de, för mig, uppenbara fördelarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att se att w9 skyndas ut.
Hoppas dom lyckas göra saker mer stabilt.

Senaste w8 patcharna orsakar stora bsod problem osv, verkar som dom inte kan patcha win8 utan att det orsakar stora problem överallt. Komiskt

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på vad som kan tänkas uppdateras i bakgrunden? Det talas ju mest om det grafiska menar jag. Om det är rätt likt Windows 8 men med främst grafiska förändringar föreställer jag mig att det ändå kan vara en rätt stabil upplevelse. Jag körde en tidig version av 8 när det begav sig och det var helt smärtfritt, det var smidigare än Windows 7.

Permalänk
Medlem

Åter igen, så länge inte behov finns för mig på grund av program som inte längre fungerar så lär jag inte släppa W7. Fungerar alldeles utmärkt. Men - kul att de skyndar sig

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Kul att se att w9 skyndas ut.
Hoppas dom lyckas göra saker mer stabilt.

Senaste w8 patcharna orsakar stora bsod problem osv, verkar som dom inte kan patcha win8 utan att det orsakar stora problem överallt. Komiskt

"Skyndas ut" = det släpps med tre års mellanrum precis som i stort alla Windows-operativ på 2000-talet?

Menar du inte att patchar till Windows 7 orsakar BSOD? http://www.idg.se/2.1085/1.578764/microsoft--avinstallera-sen...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Ja tack

Och snälla snälla Microsoft.. LYSSNA på de som testar den här gången. Så gott som varenda utvecklare som testade Windows 8 sa att startskärmen på desktop är en dålig idé. Microsoft spottade oss i ansiktet och körde på... Ja det gick ju bra.. Eller inte. Men som sagt, hoppas att de lärt sig att lyssna den här gången, annars kan de lika gärna skita i publika testversioner.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fint! Om man skulle vara testare åt Microsoft, får man något för det? Jag tänkte t.ex en fri kopia när det släpps eller en fin rabatt? Kanske för mycket att hoppas på.

Tvivlar starkt på detta.
Deras betatester brukar egentligen vara till för utvecklare och IT-administratörer så att de kan komma igång med mjukvaruutveckling och migreringar så fort som möjligt.
Har nog aldrig sett en rabatt förr för de som är i betan.

Permalänk
Medlem

Utseendemässigt ser det ju sämre ut än Windows XP. Allt går inte framåt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fint! Om man skulle vara testare åt Microsoft, får man något för det? Jag tänkte t.ex en fri kopia när det släpps eller en fin rabatt? Kanske för mycket att hoppas på.

Nja. Du får ju använda Windows gratis under betaperioden. Räcker inte det?

Windows 7's beta var ju mer angenäm än Vista SP1 så hoppas på en lika stabil och med program bakåtkompatibel version som den gången. Windows 8 consumer preview kändes lite mer ryckig mest för att hela Metro var ett ofärdigt demoläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Får ser hur det blir nu efter varslet, många talanger försvann i OS delen...

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Utseendemässigt ser det ju sämre ut än Windows XP. Allt går inte framåt...

Instämmer. Skulle kunna lösas om de ger användaren möjlighet att via högerklick på desktop att välja mellan modern eller aero men det lär nog inte ske om jag känner Microsoft rätt.

I övrigt trevligt att se att de jobbar så här snabbt med nästa version. Ju fortare de får 8:an ersätt desto bättre för dem själva och användarna.

Permalänk

Så länge Office-assistenten kommer tillbaka så är jag nöjd :).

Permalänk
Medlem

Jag får skumma Windows ME / AOL vibbar.

Permalänk
Medlem

Jag är kluven till om jag vill ha tillbaka startmenyn... Konstigt nog...
Men men, kommer hoppa på tåget på min stationära dator hemma iaf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Spännande, direct x 12 med "mantle liknande" stöd har ju ryktas att komma med win 9.

tror och hoppas att de får till en bra balans mellan pekskärmar och desktop. Undra om det kommer några x86 smartphones med windows 9 (vet att det finns ett fåtal med x86 redan),

Permalänk
Medlem

Försiktigt optimistiskt på detta. Det har alltid varit hype på Microsoft Beta releaser. Första gången som jag själv testade beta på alvar var med Windows 2000.

Men håller med om att MS inte lystnaden på testarna under Win8 beta test tiden.

Permalänk
Medlem

Om Threshold kommer se ut så som det gör på bilderna, alltså med någon hybridlösning mellan startmeny och Modern UI, så tycker i alla fall jag att det känns fräscht. Ska bli mycket intressant att se vad Microsoft har för nyheter den här gången.

Sedan vill jag inflika med en sidonotering till de som avskyr förändringar: Håller man fast vid något man gillar, i hopp om att det är för evigt, har man redan förlorat greppet. Detta säger jag som har autismspektrumstörning.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Snart ska det mjölkas Windows licenser igen!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fint! Om man skulle vara testare åt Microsoft, får man något för det? Jag tänkte t.ex en fri kopia när det släpps eller en fin rabatt? Kanske för mycket att hoppas på.

Du får ärat att testa en ostabil mjukvara utan någon som helst ersättning, något som Microsoft tjänar på som slipper göra djupgående tester på egen bekostnad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

Hur blir det med slutversionen? Blir det billigare att upgradera om man har Windows 7/8/8.1?

Det blir gratis för de som har 8.1, och jag gissar på att det även gäller de som har 8.0.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Så länge Office-assistenten kommer tillbaka så är jag nöjd :).

Fast utan möjlighet att stänga av den..

Men för att hålla sig till ämnet så känns det här riktigt intressant. Windows 7 funkar finfint men har ju några år på nacken nu. Det är klart man vill prova "9an" om man får chansen.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se att MS rensar upp Windows från gammla filer och program som ofta inte används, gör det möjligt för användaren att enkelt själva hämta hem dessa vid behov genom deras onlinebutik. Tycker OS'et växer onödigt mycket för oss "normal användare", gillar att det finns mycket funktionalitet men att leverera allt i en enda stor förpackning är inte rätta lösningen i min mening. Helt sett från mina egna behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du får ärat att testa en ostabil mjukvara utan någon som helst ersättning, något som Microsoft tjänar på som slipper göra djupgående tester på egen bekostnad.

Jepps precis som alla andra betatester alltså och precis som alltid är medverkan också högst frivillig.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

omg wooow det är ....windows 8 med en startmeny nått år senare som säljs som windows 9 och undrar vad dom inte lägger in i 8an den här gången så folk ska välja 9an ..dx12 kanske ?? dx verkar vara en gammal favorit att krångla med eller är det för långt in i framtiden så nån variation väntar ja den som lever får se

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

omg wooow det är ....windows 8 med en startmeny nått år senare som säljs som windows 9 och undrar vad dom inte lägger in i 8an den här gången så folk ska välja 9an ..dx12 kanske ?? dx verkar vara en gammal favorit att krångla med eller är det för långt in i framtiden så nån variation väntar ja den som lever får se

Kommer säkert också bundlas med ett omdöpt Internet Explorer också