Samsung Galaxy Note 4 med Exynos 5433 och Snapdragon 805 i prestandatest

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Note 4 med Exynos 5433 och Snapdragon 805 i prestandatest

Inom kort anländer Samsung Galaxy Note 4, som väntas anlända i utföranden med processorerna Exynos 5543 och Snapdragon 805. Nu dyker båda modeller upp prestandatestet Antutu.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Längtar! Dock tycker jag att dom läckta bilderna ser ut som renderingar? Tycker bordet ser lite konstigt ut, samt metallramen i nederkant.

Permalänk
Medlem

K1, is so badass...

Nu är det bara att vänta på Steam för Android, men då är dagens testvinnare förmodligen gammal:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

Den har Android 4.4.3 som har ett säkerhetshål som täpptes igen i version 4.4.4.

Permalänk
Medlem

Fortfarande så att Samsung boostar cpu frekvensen när de detectar ett mätverktyg ?

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Sötast

Inte bara så att den ser renderad ut utan även taskigt så.

De kungarna i 3Dtråden här på swec gör betydligt bättre verk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

K1, is so badass...

Nu är det bara att vänta på Steam för Android, men då är dagens testvinnare förmodligen gammal:/

Ja på grafikdelen är den kungen.

Permalänk
Medlem

Ser fräck ut och galet stor!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Undrar när Phablet är telefon och man ringer från sin iPad size "phablet2"

Permalänk
Medlem

Vädigt sugen på denna efter frugan skaffade sin Note 3!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Skall skaffa en ny androidmobil nu, och det blir inget enkelt val.
Bara samsung (som jag antagligen kommer välja, bara de som har bra oled nästan) kommer ju med 3st nya som alla är intressanta.

Note4, galaxy alpha (som intressant nog bara ligger marginellt efter note4 i det länkade testet trots att den är slimmad och 4.7"), och refresh av s5, som även den verkar nice (vattentät, etc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

K1, is so badass...

Nu är det bara att vänta på Steam för Android, men då är dagens testvinnare förmodligen gammal:/

Ja,K1 smiskar verkligen stjärt. Väntar på Denver modellen med Maxwell gpu,tror den blir ngt i hästväg. Synd bara att Nvidia sagt att de inte satsar på telefonmarknaden.Hade lätt skaffat en telefon med Denver,oavsett märke.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Längtar verkligen efter den här telefonen! Blir nog Årets telefon igen!

Permalänk
Datavetare

Värt att nämna är att de nya Exynos Octa numer faktiskt är 8-kärniga, d.v.s Linux-kärnan "ser" alla 8-kärnor och Linaro (intressegrupp vars fokus är att förbättra Linux för ARM) har lagt in stöd i schemaläggaren i Linux så den kan hantera det faktum att olika kärnor kan ha olika prestanda. Tvivlar dock stark på att så många Android-appar kan göra något vettigt med 8 kärnor. Tidigare Exynos Octa parade ihop en liten och stor kärna och använde den stora under hög last och den lilla under låg, så systemet såg ut som det hade 4-kärnor.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Datavetare
Skrivet av tEan:

Ja,K1 smiskar verkligen stjärt. Väntar på Denver modellen med Maxwell gpu,tror den blir ngt i hästväg. Synd bara att Nvidia sagt att de inte satsar på telefonmarknaden.Hade lätt skaffat en telefon med Denver,oavsett märke.

Finns en väldigt enkelt och logisk anledning varför Nvidia skippar telefonmarknaden: Tegra K1 drar alldeles för mycket ström och Denver verkar knappast bli bättre på denna punkt. Tegra4 drog också för mycket för att vara vettig i en telefon, något Tegra4i skulle fixa men den systemkretsen måste Nvidia ha skrotat.

Men Denver kan bli en riktig killer för pekplattor!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Börjar känna mig gammal, dags att ta pension till S2an?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Ja,K1 smiskar verkligen stjärt. Väntar på Denver modellen med Maxwell gpu,tror den blir ngt i hästväg. Synd bara att Nvidia sagt att de inte satsar på telefonmarknaden.Hade lätt skaffat en telefon med Denver,oavsett märke.

Dom vill men kan inte, K1 kommer aldrig till mobil, då kylningen blir inte tillräckligt och CPUn kommer bara att throttlas ner hela tiden p.g.a höga värmen. Plattor däremot kommer den till och ryktas Motorola kommer släppa det under årets slut.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Vore kul ned ett pico-itx moderkort med den prollen. Skulle aldrig igen köpa en smartphone dock.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Sitter med en Note 2 och är väldigt nöjd med skärmen. Undrar om nån insatt vet om det är värt att uppgradera till Note 4?
Till Note 3 hände inte så mycket om jag förstog det rätt?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Sitter med en Note 2 och är väldigt nöjd med skärmen. Undrar om nån insatt vet om det är värt att uppgradera till Note 4?
Till Note 3 hände inte så mycket om jag förstog det rätt?

Nope, väntar tills Snapdragon 810 och det lär komma med Note 5.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Sitter med en Note 2 och är väldigt nöjd med skärmen. Undrar om nån insatt vet om det är värt att uppgradera till Note 4?
Till Note 3 hände inte så mycket om jag förstog det rätt?

Vad jag läst mig till ( givetvis många rykten) så kommer note 4 med bättre kamera och mycket bättre 4K skärm även finns det "lösa ord" om bättre s Pen ny teknik
mm
Men som sagt vi får vänta till den 3:e september.
Googla lite så hittar du nog samma saker som jag läst..
mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Sitter med en Note 2 och är väldigt nöjd med skärmen. Undrar om nån insatt vet om det är värt att uppgradera till Note 4?
Till Note 3 hände inte så mycket om jag förstog det rätt?

note 3 vart en betydligare skillnad än note 2 ska du veta, unge man. mycket bättre processor, HD skärm, kamera, ja allting vart fixat inklusive note 2ans jobbiga ljudutgångsglapp (hände 4 av mina polare, helt galet o onödigt fel som samsung aldrig rättade till förrän i note 3.)

ska vi vara ärliga här så är det note 3 och 4an som är mindre skillnad på. note 2 körde ju bara dubbelkärnig, pinsamt tyckte jag.

-720 x 1280 pixels vs 1080x1920 på note 3
-Quad-core 1.6 GHz Cortex-A9 vs snapdragon 800 Quad-core 2.3 GHz Krait 400 på note 3
-2gb vs 3gb på note 3
-usb 2.0 vs usb 3.0 på note 3

Har själv en note 3, och ärligt, behöver man mer prestanda? 1920 upplösning på skärm räcker gott o väl. ja spelar inge spel iofs, så jag klarar mig lätt på powersaving mode i 3an. får ut ca 1½ dags användande innan laddning.

nee jag stannar på note 3. så sjukt nöjd med denna mobil, även kameran är jag nöjd med även om de säger att den är sämre (jag tycker den e bättre än S3ans kamera iaf)

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A