Asus X99-Deluxe med svartvitt färgschema läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Asus X99-Deluxe med svartvitt färgschema läcker ut på nätet

Kort innan lanseringen av Intel Core i7-5000-serien "Haswell-E" läcker det första moderkortet från Asus ut på nätet och avslöjar ett nytt svartvitt färgschema.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det snyggaste hitintills. Det i ett NZXT H440 hade suttit fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det snyggaste hitintills. Det i ett NZXT H440 hade suttit fint.

Tänkte precis samma sak!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Ooo, nu blev x99 intressant!

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Master of Overkill

Väntar ivrigt på Rampage V hur det ser ut.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

jag kom.

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Jag har allvarligt tyckt att det färgschemat har saknats och hindrat mig från att vilja uppgradera min dator (nu gjorde jag det lite grand förra sommaren i alla fall).

Svart/vitt är müs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Väntar ivrigt på Rampage V hur det ser ut.

Så ser det ut
Edit: Inet tog bort bilden.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad snyggt! Jag som har helt slutet chassi har ingen större nytta av snygga kort, men vem skulle inte vilja öppna chassit och mötas av denna skönhet?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Har alltigt föredragit denna typ av kort framför alla ROG och "superduper gaming" kort. WiFi varianten kan jag dock skippa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Fy fan vad snyggt! Jag som har helt slutet chassi har ingen större nytta av snygga kort, men vem skulle inte vilja öppna chassit och mötas av denna skönhet?

Jag vet... det är lite som att välja flickvän. De säger att det är insidan som räknas men vem försöker man egentligen lura? Man vet vad man vill ha när man ser det

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av matnojje:

Det snyggaste hitintills. Det i ett NZXT H440 hade suttit fint.

Kom hit för att skriva precis samma! Det hade nog även suttit fint i ett Corsair Carbide Air 540 nu när även de finns i vitt.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Kom hit för att skriva precis samma! Det hade nog även suttit fint i ett Corsair Carbide Air 540 nu när även de finns i vitt.

Jag håller helt klart med.

Permalänk
Medlem

Så otroligt sexigt, jag saknar ord.
Tack.

Permalänk
Avstängd

Hoppas man kan ta bort det vita så att man har ett helt svart/grått moderkort...

Permalänk
Medlem

så vad kan man förvänta sig att dessa x99 kommer att kosta? har på känn mer än z87/97?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

För snyggt för att gömmas i en datalåda

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

så vad kan man förvänta sig att dessa x99 kommer att kosta? har på känn mer än z87/97?

$450 dvs kring 3999:- med moms.
Men det finns ju så klart billigare moderkort än detta. De startar kring $200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

så vad kan man förvänta sig att dessa x99 kommer att kosta? har på känn mer än z87/97?

Ungefär samma som när X79. Det är väl DDR4 minnena som lägger på en rejäl summa.

Permalänk
Medlem

Vad fyller den vita plastkåpan för funktion? Jag bryr mig inte så mycket om utseendet (har ingen datorlåda med fönster ändå) men vill att det ska vara funktionellt och en plastkåpa gör mig misstänksam, finns det inte risk att den försämrar kylningen? Eller är den just till för att leda luftflödet på något smart sätt?

Permalänk
Medlem

Kan man köra 3-way sli i det här måntro? kör ett svart/vitt/blått färgschema på kablage och kylning så det röda på rog-korten blir helt fel, det här hade passat perfekt...

Permalänk
Medlem

Riktiga tangentbord förtjänar PS/2 för bövelen!

Permalänk
Medlem

Mums, snyggt.. hade suttit fint i mitt vita FD Define!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Kul med något annorlunda och snyggt :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Sett i flera trådar att folk klagat på att det finns wifi inbyggt för "en gamer kör trådat". Jag tänker att man kanske kan använda det inbyggda wifi:t som en hotspot, koppla sig med wifidirect eller intels trådlösa bildöverföring vad den nu heter. Tänker jag helt fel eller är folk lite konservativa tänkandet kring flexibiliteten hos en wifi-krets?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hårdvaruporr!! tänk denna med ett vitt eller svart vattenblock för CPUn och akryl-rör med vit/mjölkig kylvätska med ett vitt, svagt blått ljus i lådan. mums

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matnojje:

Det snyggaste hitintills. Det i ett NZXT H440 hade suttit fint.

Även i ett NZXT Phantom. Eller kanske ett Bitfenix prodigy (om du vill ha en sjuk HTPC)?

Snyggt är moderkortet iallafall. Nu saknas bara ett kort med en vit GPU kylare.

Tänk er en Phanteks PH-TC14PE med vita fläktar på detta moderkort? Skulle se riktigt fint ut.

Skrivet av ronnylov:

Vad fyller den vita plastkåpan för funktion? Jag bryr mig inte så mycket om utseendet (har ingen datorlåda med fönster ändå) men vill att det ska vara funktionellt och en plastkåpa gör mig misstänksam, finns det inte risk att den försämrar kylningen? Eller är den just till för att leda luftflödet på något smart sätt?

Förhindrar damm att komma in i datorn.

Skrivet av OC-banan:

Hårdvaruporr!! tänk denna med ett vitt eller svart vattenblock för CPUn och akryl-rör med vit/mjölkig kylvätska med ett vitt, svagt blått ljus i lådan. mums

Sluta få mig att önska att jag hade en bättre ekonomi -.-

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Snusfri

Snyggt, men saknar fortfarande ett helvitt moderkort

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

någon som vet om det släppt inatt eller i morgon dagtid?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop