Asus Rampage V Extreme X99 för Haswell-E dyker upp hos Alina

Permalänk
Melding Plague

Asus Rampage V Extreme X99 för Haswell-E dyker upp hos Alina

En svensk återförsäljare råkar läcka ett av Asus kommande moderkort för Core i7-5000-serien och inte vilken vaniljmodell som helst utan den ytterst påkostade Rampage V Extreme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmobbare

Återkommer den 29e med en riktigt klyftig kommentar angående moderkortet då! Tack för förvarningen Alina.

Permalänk
Avstängd

Nej usch. Fult. Blir nog kanske en Deluxe istället.

Permalänk
Medlem

Pinsamt!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Master of Overkill

Därutöver syns Intel Thunderbolt,

Vart då?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Nej usch. Fult. Blir nog kanske en Deluxe istället.

Fult vet jag inte men vääääääldigt tråkig. Håller med att deluxen var snyggare.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
SweClockers
Skrivet av tvelander:

Därutöver syns Intel Thunderbolt,

Vart då?

Det stod i specarna, men möjligt att det var ett typo @ Alina.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=RAMPAGE%20V%20EXTREME

(Läs snabbt, Alina lär plocka bort sidan om några minuter )

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dimestam:

Det stod i specarna, men möjligt att det var ett typo @ Alina.

Ser inte TP_Header någonstans dock är bilden lågupplöst så kan inte avgöra.

Helt rätt Alina men ni faila <3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ser inte TP_Header någonstans dock är bilden lågupplöst så kan inte avgöra.

Som han skrev: "Läs snabbt, Alina lär plocka bort sidan om några minuter " och nu står det "ASUS RAMPAGE V EXTREME - Haswell-E - FÅR EJ LÄGGAS UPP FÖRRÄN 29/8". Stor förvirring på Alina verkar det som

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Entusiast

Haha skoj. Tycker brädan ser fräch ut, alltid något speciellt med påkostade rog-brädor för överklockning

Permalänk

Verkar som någon kommer få sparken

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Inet har haft bilder uppe ett bra tag på sin sida, tog bort dem idag när jag länkade dem i en artikel. Dock så är dem 800x600 så jag kan inte se en TB-header heller.

Permalänk
Medlem

Varför ska någon få sparken?

Det är säkert ett försäljningsknep från deras sida

Permalänk
Medlem

Helt enig med duckstar. Man får inte sparken i sverige för sådana här saker.

Dessutom känns det som ett genomtänkt sätt att få besökare till sin sida.

Permalänk
Medlem

Och helt plötsligt så kände hela världen till Alina...

Gullig prislapp btw. Asus måste ha matat den med chokladmynt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

Varför ska någon få sparken?

För mycket videotittande...

Att publicera material i förväg kan leda till vite eller utebliven leverans, ett ansvar som då kanske avkrävs den ansvarige medarbetaren - som då skulle få sparken.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

"Se till att du är förberedd med rätt produkter till skolstarten". Ja, ett 4k-moderkort är ju perfekt att använda till plugg.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Permalänk

Jo, sen kan man köpa ett Titan Z som är väldigt viktigt inför skolstart

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

Aaaah givet köp. Passar fint till mitt Corsair Vengeance 2800mhz 16GB kit och så blir det förmodligen 5930K till, 5960 blir nog lite väl dyr.

Visa signatur

Fractal Design Vector RS TG * AMD Ryzen Threadripper 3960X @ 4,2GHz 128MB * ASUS ROG ZENITH II Extreme * G.Skill 128GB (8x16GB) DDR4 3600MHz CL16 * PNY XLR8 CS3140 NVMe SSD 2TB * ASUS ROG Strix LC 360 RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Denon PMA-60 DAC * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Insider

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur tillverkare tänker egentligen... När det gäller chassin är det fortfarande många som fortfarande har plats för upp mot 5 st 5.25"-enheter(who the hell uses that many? :S ) och här är det nån nöt som tänker att man behöver 14 st USB 3.0. Och om man nu har handlat in 14 st gimmicks från coolstuff.se eller nått, då vill man självklart krypa bakom datorn och koppla in sin kopp som rör om kaffet av sig självt... right? En förgrening när man har mkt skit på skrivbordet är ju bara fegt eller hur är det nu de resonerar? Och när man ändå lägger totalt 30 000 kr på sin gamingdator så vill man ju kunna ta med sig den tunga besten i soffan eller var som helst i huset och surfa trådlöst, right? Om man är en så seriös gamer att man köper det här moderkortet så borde man oxå bry sig om stabil uppkoppling, de flesta professionella gamers kör varken på trådlöst internet eller trådlös mus eller tangentbord - just saying. Jag är rädd att jag inte ser den röda logiktråden utan det här kortet är bara en E-penisförlängare för de med dåligt självförtroende. Själv trivs jag bra med min normala E-penis som ändå klarar av de flesta digitala sysslorna galant

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aecus:

"Se till att du är förberedd med rätt produkter till skolstarten". Ja, ett 4k-moderkort är ju perfekt att använda till plugg.

Speciellt när den genomsnittlige fattige studenten som lever på CSN bidrag skulle spendera ungefär hälften av sitt bidrag på moderkortet enbart.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Skippar detta har ett Rampage 4a (Speldator) & en dual xeon 2687w v2 på den seriösa datorn, så väntar in Skylake istället. Men tar väl ett år innan den dyker upp förhoppningsvis blir den ännu bättre & att ddr4a blivit mer moget & billigare (är ie bara PCI-E 4a som jag vet skiljer + krympning) men en får se.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

Om det priset stämmer så är det ju ett riktigt kap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Och helt plötsligt så kände hela världen till Alina...

Gullig prislapp btw. Asus måste ha matat den med chokladmynt.

Asus är naturligtvis på jakt efter sållet hos Alina som "läckt" - straffet lär bli kännbart.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Därutöver syns Intel Thunderbolt,

Vart då?

Tom. vissa av maximus V brädorna har TB. V Extreme har en TB kontakt och vissa andra header tror jag. Har ingen bräda framför mig för tillfället.

Permalänk
Medlem

Ser idag att bara Alina har i7 5930K och bräda och övriga modeller i Haswell-E. Konstigt kan man tycka.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.