NZXT avtäcker Source 340 – datorlåda utan 5,25"-platser till lågpris

Permalänk
Melding Plague

NZXT avtäcker Source 340 – datorlåda utan 5,25"-platser till lågpris

Avlägsnade 5,25-tumsplatser står återigen på menyn när NZXT introducerar Source 340, som i mångt och mycket är ett H440 till ett betydligt lägre pris.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hehe en vecka efter jag köpte ett H440 Jaja mer premium är ju aldrig illa ^.^

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

1 köpare.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ge mig en mindre, mATX-anpassad version av detta (men som fortfarande rymmer 240mm radiatorer) så har jag letat färdigt efter en ersättare !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så kommer den med en PWM splitter och PWM fläktar.

Permalänk

Denna skulle jag verkligen kunna tänka mig när det blir dags för mig att skaffa nytt chassi.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Snyggt, billigt och funktionsfyllt? Fullträff?

Recensera, recensera!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Fortfarande aningen djupt dock med tanke på att 5.25" platserna är väck.

Permalänk
Medlem

Banne mig, det verkar som NZXT kanske för en gång skull har smällt upp ordentliga ventilationshål i fronten så att luften faktiskt kan hitta in i lådan, trots frontluckan!

Ser lovande ut! Stilren, billig, inte alldeles för stor, och förhoppningsvis vettig prestanda!
Jag är tillräckligt gammaldags för att störa mig på att det inte finns nån möjlighet till internt optisk läsare dock (jag kan tycka att ett vanligt tower borde stödja det)

*edit*
Håller med Dpa att den är lite onödigt djup. Behöver den rymma typ 33.5 cm djupa grafikkort med en 120mm radd på plats?
... och varför varför varför bara med fönster

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Detta vill jag ha en recension på!!

Är helt såld på storebror tills nästa bygge, men kanske blir detta?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jonas! Testa omgående

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag var så nära att ragea när jag såg den här igår, jag fick precis hem ett H440 och nu kommer H450 eller H540 tänkte jag. Blev desto gladare när jag såg att det var en lillebror och ingen ersättare.

Ser helt klart intressant ut för ett mindre system med vattenkylning.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Köper lätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt! 3st 3.5" var dock lite snålt, hade gärna sett den fullmatad med 3.5" platser istället.

Permalänk
Avstängd

Men varför inte erbjuda lådan både med och utan det där jäkla P12 fönstret? ,, samma gäller H440.
går det att köpa H440 utan fönster nu?

Permalänk
Medlem

Gillar den minimalistiska designen. Hade dock gärna sett stöd för en 360 radiator i fronten och en 240 i taket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Permalänk
Avstängd

NZXT: "Jag vet! Vi gör ett minimalistisk chassi och skiter fullständigt i I/O panelen. Sätt på massa USB, reset knapp och annat skit som folk inte behöver!"

Jorå, minimalistisk kanske inte är det ordet jag skulle använt.

Permalänk
Medlem

Bygga ny dator...

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Vi får väl se hur bra detta chassi verkligen är, när Jonas ska såga det

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Men varför inte erbjuda lådan både med och utan det där jäkla P12 fönstret? ,, samma gäller H440.
går det att köpa H440 utan fönster nu?

Ja jo, sant, hoppas det kommer en version utan fönstret!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Undrar ifall insuget i fronten är lika begränsat som hos H440. Personligen tycker jag att de kan inkludera en 5.25 tums plats så att man får plats med fläktkontroll i fronten.

Permalänk
Medlem

Vacker! Snyggare än H440. Hoppas bara att kvaliten är kvar även med det lägre priset.

Skulle dock vilja se en mATX version då jag tycker att det är en smidigare formfaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Men varför inte erbjuda lådan både med och utan det där jäkla P12 fönstret? ,, samma gäller H440.
går det att köpa H440 utan fönster nu?

Skrivet av Roger W:

Ja jo, sant, hoppas det kommer en version utan fönstret!

Jag skrev med NZXT's support när H440 lanserades angående fönstret och då svarade dom med att man kan köpa en sida utan fönster separat om man är villig att lägga extra pengar på detta. Så för att få ett chassi utan fönster är det bara att köpa lådan, kontakta support och beställ en sida utan fönster.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en h440 modell i matx och i helsvart.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag NZXT verkligen har klivit frammåt senaste tiden. Riktiga snygga chassin, funktionella och bra reklam(videos o trailers online på youtube etc.).

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tangentbord:

Ge mig en mindre, mATX-anpassad version av detta (men som fortfarande rymmer 240mm radiatorer) så har jag letat färdigt efter en ersättare !

samma layout men för itx och sfx-l nätagg tack

Permalänk
Skrivet av Justin91:

Jag skrev med NZXT's support när H440 lanserades angående fönstret och då svarade dom med att man kan köpa en sida utan fönster separat om man är villig att lägga extra pengar på detta. Så för att få ett chassi utan fönster är det bara att köpa lådan, kontakta support och beställ en sida utan fönster.

Tycker riktigt illa om det systemet dock. Först betala extra för att få ett fönster (ja chassin med fönster är dyrare..) för att sen betala ännu mer för att få en extra sida utan fönster.

Nej gör om gör rätt, släpp chassit utan fönster också så blir det intressant på riktigt.

Permalänk
Avstängd

Coolt!

För över 10 år sedan så undrade jag om/när det skulle komma ett chassi utan 5,25"-platser.
Kul att någon vågat satsa på det här.

Vore intressant med ett chassi med 3½" hotswap platser för löstagbar SSD också.