Ryse: Son of Rome till PC/Windows i oktober

Permalänk
Melding Plague

Ryse: Son of Rome till PC/Windows i oktober

Den hitintills Xbox One-exklusiva lanseringstiteln Ryse: Son of Rome kommer till PC/Windows i höst. Nu tillkännages lanseringsdatumet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

spelet som fick crytek att gå på knäna låter väldigt intressant.. säkert "jätte"roligt, man har ju läst en del reviews om det och det ska visst vara mer film än spel :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Awesome! Nu kanske datorn kan få sträcka lite på benen i väntan på GTA V!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jag var sjukt kåt på detta spel när jag såg det... såg grymt ut men bi får väl se

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oliver91:

spelet som fick crytek att gå på knäna låter väldigt intressant.. säkert "jätte"roligt, man har ju läst en del reviews om det och det ska visst vara mer film än spel :/

Mjo det verkar ju som så, det har dessutom bara 60/58 i poäng på Metacritic vilket inte är så värst bra. http://www.metacritic.com/game/xbox-one/ryse-son-of-rome

Nae, det blir nog pass på det här hur snyggt det än är.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg skoj ut då det lanserades, recensionerna kallade dock det för qte-the game kanske blir ett köp ändå

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Mjo det verkar ju som så, det har dessutom bara 60/58 i poäng på Metacritic vilket inte är så värst bra. http://www.metacritic.com/game/xbox-one/ryse-son-of-rome

Nae, det blir nog pass på det här hur snyggt det än är.

Bättre att bilda sig en egen uppfattning genom att kika på lite playthroughs än att kolla på vad andra tycker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Ganska tragiskt när man tänker på det. Dead Rising, Ryse, PvZ: Garden Warfare‎, vad kommer härnäst, Forza? Jag hade kunnat tänka mig att köpa en Xbone för spel som Dead Rising och Ryse, bara inte idag med den prislappen. Men nu har jag ingen anledning att köpa en då varken Halo eller Fable intresserar mig längre, och jag vägrar köpa en konsol för närmare 4000kr enbart för Forza när både PS4 och PC har många grymma bilspel på väg.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Mjo det verkar ju som så, det har dessutom bara 60/58 i poäng på Metacritic vilket inte är så värst bra. http://www.metacritic.com/game/xbox-one/ryse-son-of-rome

Nae, det blir nog pass på det här hur snyggt det än är.

Dock är metacritic ungefär lika relevant som döda katter är till expansionen utav det japanska imperiet, inte alls dvs. Utdaterat och reflekterar ingenting och borde inte användas. Lika bra att läsa igenom reviews och kolla på gameplay och få sig en egen uppfattning än att kolla på ett statiskt nummer på en åldrande poängsida.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hoski:

Bättre att bilda sig en egen uppfattning genom att kika på lite playthroughs än att kolla på vad andra tycker.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zizoor:

Dock är metacritic ungefär lika relevant som döda katter är till expansionen utav det japanska imperiet, inte alls dvs. Utdaterat och reflekterar ingenting och borde inte användas. Lika bra att läsa igenom reviews och kolla på gameplay och få sig en egen uppfattning än att kolla på ett statiskt nummer på en åldrande poängsida.

Jag tycker att Metacritic oftast reflekterar hur bra spel är för mig personligen sen så borde man ju såklart kolla lite på gameplay också men folket har oftast rätt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Blir det en redig konsolport likt Deus Ex: Human Revolution (felfri) eller GTA:IV (horribel) prestandamässigt?

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas på en bra portning då spelet trots sina brister på XO ändå verkar vara intressant.

Skrivet av Gender Bender:

Ganska tragiskt när man tänker på det. Dead Rising, Ryse, PvZ: Garden Warfare‎, vad kommer härnäst, Forza? Jag hade kunnat tänka mig att köpa en Xbone för spel som Dead Rising och Ryse, bara inte idag med den prislappen. Men nu har jag ingen anledning att köpa en då varken Halo eller Fable intresserar mig längre, och jag vägrar köpa en konsol för närmare 4000kr enbart för Forza när både PS4 och PC har många grymma bilspel på väg.

Nu är förvisso både Xbox One och PS4 klena soelutbudsmässigt men det kommer bli bättre med tiden. Forza hade jag speciellt gillat om det även kom till PC samtidigt. Jag ser samtidigt inte något problem med att Xbox titlar kommer till Windows då det fortfarande är en MS-plattform.

Permalänk
Medlem

Ryse på Xbone

Nu har ju elgiganten lanseringsfest på Xbox one. under 3500:- med två handkontroller och Ryse.. Kliar svårt i fingrarna att inte slå till då det i princip är enda spelet till boxen som gör det värt (i väntan på några nya gears)

Permalänk
Medlem

Nej tack! Vill inte lira som italiensk imperialist, jag vill köra som spanjor eller german och krossa skallar på italienarna!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Jag tycker att Metacritic oftast reflekterar hur bra spel är för mig personligen sen så borde man ju såklart kolla lite på gameplay också men folket har oftast rätt

Vettefan om det där stämmer, många gånger än inte så är "User Score" inte alls i linje med "Critic Score" på metacritic.com.

Om man avfärdar ett spel man tyckt vara intressant baserat på en ynklig siffra på en sida som metacritic, så gör man ett misstag. Så länge man inte har för höga förväntningar och spelet finns till ett bra pris så kommer jag köpa det, dessutom följer all DLC med, och allt detta på Steam - är ju för fan ett kap!

Permalänk

Så mycket för Exclusives.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Vad händer om två grafikkort har 3 GB minne då?

Permalänk
Medlem

verkar kul, testade lite på xbone , verkade okej iaf, får se vart priset landar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

Vad händer om två grafikkort har 3 GB minne då?

Du har 3 GB.

Ser mest ut som film, och sedan dessa j-a QTEs.. Nej, inte ens på rea hade jag köpt detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Recommended Specs to run "Ryse: Son of Rome" at 4K:
CPU: Quad Core or Eight Core CPU
CPU Details: SSE1-3, 8+ logical processors
Memory: 8 GB RAM
GPU: DirectX 11 graphics card with 4 GB video RAM
OS: 64 bit Windows (Vista, 7, 8)
HDD: 26GB
Display: 4k Monitor (3840x2160 resolution)
Steam Account and Internet Connection

http://steamcommunity.com/app/302510/discussions/0/6161872039...

Ha...haha...HAHAHA.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag hoppas på en bra portning då spelet trots sina brister på XO ändå verkar vara intressant.

Nu är förvisso både Xbox One och PS4 klena soelutbudsmässigt men det kommer bli bättre med tiden. Forza hade jag speciellt gillat om det även kom till PC samtidigt. Jag ser samtidigt inte något problem med att Xbox titlar kommer till Windows då det fortfarande är en MS-plattform.

Klart att det inte är något fel med att det kommer Xbox-titlar till PC, men behovet att köpa en Xbox minskar, vilket är dåligt för Xbox som redan säljer dåligt. Och jag tvivlar på att Microsoft får ett enda öre för spel som släpps till Windows.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Klart att det inte är något fel med att det kommer Xbox-titlar till PC, men behovet att köpa en Xbox minskar, vilket är dåligt för Xbox som redan säljer dåligt. Och jag tvivlar på att Microsoft får ett enda öre för spel som släpps till Windows.

Det har du rätt i samtidigt. Så länge det är just till Windows och inte Playstation så får det nog anses vara bra. I dagsläget är det ju lite som talar för Xbox men får de bara ut lite spel så..

Hehe, nej licenspengarna tar ju snarare Valve.

Permalänk
Medlem

Innan jag såg att det var ganska mycket QTE i detta spel så såg jag fram emot det väldigt mycket, gillar tidpunkten i historien o.s.v. Efter lite runtklicking på youtube kom jag över en gameplay av spelet, var inget som direkt tilltalade mig då så jag hittade ett klipp med enbart cinematics, ca 1 ½ timmes video. Sen "kände" jag mig klar med spelet så det blir inget Ryse.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Tredje persons vy usch. Sen en skriptad väg att gå. Väntar när "filmen" kommer ut på tuben för den verkar grym i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Awesome

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Only on Xbox one fast nä

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Innan jag såg att det var ganska mycket QTE i detta spel så såg jag fram emot det väldigt mycket, gillar tidpunkten i historien o.s.v. Efter lite runtklicking på youtube kom jag över en gameplay av spelet, var inget som direkt tilltalade mig då så jag hittade ett klipp med enbart cinematics, ca 1 ½ timmes video. Sen "kände" jag mig klar med spelet så det blir inget Ryse.

Vad är QTE?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Vad är QTE?

Quick time event, tror jag det står för. Typ i strider osv dyker det upp en ruta som ber dig trycka på en viss knapp för att utföra ett "move" eller så kallad QTE.

Permalänk

Fan va najs! Blir ett köp och förboka! Frågan är bara om GTX 660 pallar relvativt höga inställningar och 60fps ^^ har dator i sign. Någon av dessa butiker på prisjakt som skickar spelet direkt hem i brevlåda?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2762501

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Varför är folk intresserade av detta missfoster till spel?
Quick-time Events är ju inget att bygga ut ett helt jäkla spel på.

Då är det ju roligare att spela den horribla Battlefield 4-kampanjen...