Apple lanserar nya, större Iphone 6 och Iphone 6 Plus med NFC och mobilbetalningar

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar nya, större Iphone 6 och Iphone 6 Plus med NFC och mobilbetalningar

Precis som väntat lanserar Apple en ny generation Iphone på tisdagens presskonferens. Det blir inte bara en utan två nya modeller i betydligt större storlekar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

applewatch blir nice! NFC stöd på den?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk

Är enbart intresserad av hur A8 presterar. ARM på 20nm känns som det kan bli grymt bra.

Hur kommer detta påverka Samsung nu när TSMC står för tillverkningen gällande A8 i dessa nya mobilerna?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

"Retina Display HD" LOL!

Permalänk
Medlem

Nu till det det mest ångestfyllda beslutet på hela året, vilken färg?!

Permalänk
Medlem

blir nog bra det där.. Om man gillar apple vill säga..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Det här var ju inte så revolutionerande? Synd att de inte satsade på det mytomspunna safirglaset (tror faktiskt att de skulle prata om den ganska mycket då det är verkligen en höjdpunkt), men vill gärna se hur A8 presterar gentemot A7! Och hur många GB RAM har dessa modeller??

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Telefonen verkar nice, men klockan verkar tveksam... som en iPod nano på armen.

Edit: $349?! waat, blir inget köp...

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Medlem

Bra batteritid dock ingen mobil jag vill ha, men lustigt att Apple ofta måste göra något först, innan någon annan gör det.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Vad fasiken är "Gorilla Glass" för glastyp på Iphone 5?

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

Förmodligen min nästa telefon, väldigt nöjd med min Iphone 5 (Om ingen annan släpper något bättre) Då är frågan, Plus eller vanliga? hm

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Entusiast

Äntligen NFC! Då kanske vi får se fler implementationer av det när Apple äntligen är med i matchen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

60FPS på kameran och Slow motion i 240FPS? Vad ska nu det betyda? I slow motion brukar ju FPSen sjunka för att "sakta ner tiden"

Vilken upplösning rör detta sig om tro, med tanke på att de inte bara skriver 1080p @ 240FPS

EDIT: Nästa person som läser detta behöver inte förklara HUR MAN ÅDSTAKOMMER SLOW MOTION, det är jag väl medveten om. Undrar ni vad jag egentligen menar har ni en lite mer utförlig förklaring på nästa sida...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

NFC är bra, nu kommer väl alla fruktälskare att jubla över något alla andra haft i åratal men det bjuder jag på. Användbart till massor, köp taggar och lek! Vet någon om den nya ifånen stannar på 1gb minne?. Det är på gränsen till snålt med appar och foton igång på mammas ipad air så jag hoppades att de skulle åtminstone dubblera det nu i sex:an.

Visa signatur

Lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

applewatch blir nice! NFC stöd på den?

Ja, som jag fattade det som

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Inte så tokigt men inget revolutionerande, det där Apple pay blev ungefär som väntat dvs inget som går att använda här direkt, behövs nog nått plattformsoberoende system för att det ska lossna för detta, typ som Mobilt bankID fast via NFC mot terminaler i affärer, och att det går i realtid precis som bankkort.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Mycket whine i andra tråden. Men jag tycker det var en bra och trevlig release

Kan tänka mig att iWatch är väldigt najs också om man tränar. Springer med mobilen fast på armen men kan se och ändra allt på armen

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det här var ju inte så revolutionerande? Synd att de inte satsade på det mytomspunna safirglaset (tror faktiskt att de skulle prata om den ganska mycket då det är verkligen en höjdpunkt), men vill gärna se hur A8 presterar gentemot A7! Och hur många GB RAM har dessa modeller??

1 GB för alla står det va?

Skrivet av DaniZzH:

Vad fasiken är "Gorilla Glass" för glastyp på Iphone 5?

Gorilla Glass har väl typ alla Android mobiler i övre skiktet?
http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/full-products-list

Ont: Tycker att detta var meh..

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

... och snart är det dags för en ny "drulle-tid" när folk tappar och gör sönder sina telefoner..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Entusiast

Snyggt, det blir dags att uppgradera efter nyår så blir nog en 6a. 4,7" känns aldeles lagom, även om det hade vart gott med den större modellens batteri i den mindre.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tråkiga nyheter tycker jag, det känns bara som de försöker efterapa androidvärlden (och specifikt kanske samsung) med stora telefoner, phablets och smartklockor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst med bättre spec på den större modellen och att plocka bort 32gb var ju riktigt fult om de inte är så att de sänker 64gb priserna till 32gb nivån.

Permalänk
Medlem

Okej men varför har de gjort kameran utstickande? den kommer ju att ta alla stötar och alla repor när man lägger den på ett bord eller dylikt? pluss att den kommer ligga ojämt? wtf...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Enda som imponerar är kameran, resten är gammalt.

Det roligaste var det där "m8" chippet som ska få oss att springa i mer trappor. Haha....

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

60FPS på kameran och Slow motion i 240FPS? Vad ska nu det betyda? I slow motion brukar ju FPSen sjunka för att "sakta ner tiden"

Vilken upplösning rör detta sig om tro, med tanke på att de inte bara skriver 1080p @ 240FPS

30fps äv väll standard på filmer så om du spelar in i 240fps så betyder det att du kan spela en sådan film 8ggr så långsamt och ändå få ett flyt på 30fps.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

60FPS på kameran och Slow motion i 240FPS? Vad ska nu det betyda? I slow motion brukar ju FPSen sjunka för att "sakta ner tiden"

Vilken upplösning rör detta sig om tro, med tanke på att de inte bara skriver 1080p @ 240FPS

Man filmar i 240 FPS och visar upp klippet i en lägre bildfrekvens för att uppnå slow motion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Okej men varför har de gjort kameran utstickande? den kommer ju att ta alla stötar och alla repor när man lägger den på ett bord eller dylikt? pluss att den kommer ligga ojämt? wtf...

Precis, men tyvärr är Apple så inställda på att göra allting tunnare och tunnare och den här gången verkade det bli med en del kompromisser.

Skulle hellre se att den var lite tjockare, för att få plats med ett större batteri och framför allt att kameran ligger helt platt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Min OnePlus One slår/likvärdig med den gällande specs. För vem fan bryrs sig om 64-bit i en mobiltelefon med <4GB RAM. NÖJD!

Även Apple watch var ju rätt tråkig. Hade förväntat mig någon "innovativ design". Ser precis lika dan ut som Androidklockorna, om inte fulare än vissa.

Permalänk
Medlem

Jaha då blir det en IP6+ samt klockan när det kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

60FPS på kameran och Slow motion i 240FPS? Vad ska nu det betyda? I slow motion brukar ju FPSen sjunka för att "sakta ner tiden"

Vilken upplösning rör detta sig om tro, med tanke på att de inte bara skriver 1080p @ 240FPS

Det betyder att kamerasensorn "knäpper" 240 bilder per sekund. Högre antal bilder per sekund gör att du kan sänka "hastigheten" på klippet utan att det uppfattas som hackigt.