AMD haussar arkitekturen Zen – erkänner Bulldozer som ett misslyckande

Permalänk
Melding Plague

AMD haussar arkitekturen Zen – erkänner Bulldozer som ett misslyckande

I början av 2016 ersätts den kritiserade grundarkitekturen Bulldozer av Zen, som är en helt ny design riktad mot prestandasegmentet för persondatorer och servrar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Det där låter väldigt lovande. Kul att de äntligen börjar lyfta på locket och prata om vad som händer efter Bulldozer. Det är ju en rad kompetenta namn de samlat på sig och fortsatt satsning mot server är bra för oss entusiaster för det betyder att de inte bara kommer fokusera på APUer som vissa tidigare befarat. De har ju visat att de fortfarande kan bygga processorer genom jaguar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

4 år är en lång uppförsbacke att klättra.
Får helt enkelt hoppas att det kan matcha det Intel tagit fram tills dess.
CPU marknaden idag ser ut som det vore taget från någon dark future bok med multinationella företag som styr med järnhand.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Trevligt att höra! Jag vet inte ett skit bakom namnen som nämns(kan ni gissa den referensen?) förutom Jim Keller men det verkar som att dom samlat ihop en rad med kompetenta personer.

jag väntar med spänning på vad som kommer hända härnäst!

Permalänk
99:e percentilen

Att Zen skulle ha något att säga till om mot Skylake och Skylake‑E – för det är vad som kommer stå på menyn när Zen blir aktuell – låter nästan för bra för att vara sant. Men om det är sant är det en av de absolut största datorrelaterade händelserna på flera år. Annars står vi sannolikt inför ännu en lång period av Intel-dominans. Insatserna är alltså sannerligen höga!

Go AMD!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Frilansskribent

Riktigt roligt att höra! Hoppas verkligen dom kan levera denna gång!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jag hoppas AMD har något bra på gång! Kul det här!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Kan bara hoppas de i alla fall kommer ikapp intel nu. Ett ny period likt Athlon 64 tiden är de sopar mattan med intel kretsar vore underbart dock osannolikt idag.

Permalänk
Medlem

Oooh! Let the hype begin!
Håller tummarna för att de så småning om kan börja tävla mot Intel igen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Hoppas att AMD är ett bra alternativ då man köper en ny dator i framtiden då.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hoppas att AMD är ett bra alternativ då man köper en ny dator i framtiden då.

Japp.. Kanske en repris på Phenom II fast med 3 i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Japp.. Kanske en repris på Phenom II fast med 3 i.

Hade varit något det! Ersättare till gamla Tuban...!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Mor5ives:

Kan bara hoppas de i alla fall kommer ikapp intel nu. Ett ny period likt Athlon 64 tiden är de sopar mattan med intel kretsar vore underbart dock osannolikt idag.

Verkligen. Det behövs i allra högsta grad på marknaden. Jag håller tummarna som fasen! Tillverkningsprocessen är det enda jag ser som rätt svårt att hålla tempot med i kampen mot Intel.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vilken tillverkningsteknik blir det tro, 20, 14 nm eller annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Datavetare

Går inte AMD lite brett med tanke på deras resurser? I SweC artikeln om K12

Den andra är att AMD arbetar på en syskonarkitektur baserad på ARMv8. Inte helt olikt Project Skybridge kommer ARM-kärnan K12 vara kompatibel med bolagets framtida högpresterande x86-arkitektur som ersätter Bulldozer.

Läser jag rätt om jag tolkar det som att man tänker göra Skybridge som är en pinkompatibel sockel för low-power ARM och en framtida x86 (efterföljaren till Puma). Ovanpå det ska man designa en egen ARMv8 design, K12 + en x86 variant som är pinkompatibel med K12.

Riktigt coolt om det fungerar, men finns det något hopp om att man har en möjlighet att få ihop alla dessa spår givet de resurser man har?

Verkar inte finnas några detaljer överhuvudtaget kring Zen, men bara det faktum att det ska vara en "big-core" design och att den har SMT tyder på att man siktar på en "bred" design. Största problemet med Bulldozer var egentligen inte CMT, det var att man gjorde (för att vara "big-core" 2011) en rätt "smal" design och förlitade sig på väldigt hög klockfrekvens för att nå bra enkeltrådprestanda, något som inte fungerade i vare sig P4 eller POWER6.

En "bred" design är inte heller garanterad succé, Itanium är en av de bredaste designer som någonsin skapats och den blev inte så lyckad. Men Apple verkar ju ha lyckats väldigt bra med Cyclone som är med råge den "bredaste" ARM-designen som existerar så här långt. Att ha erfarenhet därifrån lär vara väldigt värdefullt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Vilken tillverkningsteknik blir det tro, 20, 14 nm eller annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen den som GF, IBM och CO klarar av att producera med vid tillfället.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Videoapan:

Vilken tillverkningsteknik blir det tro, 20, 14 nm eller annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Om de fortsätter med Globalfoundries borde det bli 14 nm FinFET. Globalfoundries har ju sammarbetat med Samsung och IBM för att få igång den produktionen. Senast jag hörde något om tidsram så siktade de på massproduktion runt årsskiftet. Låter långsökt att de får ordning på en till nod efter 14 nm på så kort tid. Speciellt när flera foundries funderar på om det ens är värt att gå lägre än så.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

4 år är en lång uppförsbacke att klättra.
Får helt enkelt hoppas att det kan matcha det Intel tagit fram tills dess.
CPU marknaden idag ser ut som det vore taget från någon dark future bok med multinationella företag som styr med järnhand.

Tur att 3/4 år snart har gått då

Men ja, vi får alltså vänta till 2016 innan det kommer något nytt. Än så länge håller min 1090T på 4GHz väldigt bra, så det ser ut som att jag kan vänta 1,5 år till iaf.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Skönt att höra att AMD satsar på Zen och att de nu tagit in väldigt talangfulla personer också. AMD behöver en framgång snart på processorsidan och även vi konsumenter behöver ett AMD som kan komma tillbaka ännu en gång.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Detta var ju riktigt roligt att höra, även bra att AMD säger att Bulldozer inte var så bra som förväntat.
Detta kommer man ju se fram emot, min 2500K får hänga med tills dess i alla fall så kanske det äntligen blir en AMD igen

Permalänk
Medlem

Kul att höra. Hoppas dom kan leverera bara... Intel tuffar ju på rätt bra.

Permalänk
Medlem

Tror och hoppas på att AMD kan komma med någonting riktigt bra. Bulldozer var ett totalt fiasko, och de visste att det var kört att slåss mot Intel i prestandasegmentet. Jag hoppas att de gjorde nåt jag hade gjort. Gå ut och säga att man ger upp prestandasegmentet, satsa stenhårt på APUs, GPUs och lågbudget processorer. Börja sen utveckla nästa generations prestandaprocessorer i tysthet medan Intel förnöjt lutar sig tillbaka och tror att de har vunnit. Det har egentligen inte hänt nånting revolutionerande på processormarknaden sen lanseringen av Sandy Bridge 2011.
Hur stor är skillnaden egentligen mellan Core i5 2500K och core i5 4670K? På 3 generationer?

Är det så? Man kan inte annat än hoppas.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Att Zen skulle ha något att säga till om mot Skylake och Skylake‑E – för det är vad som kommer stå på menyn när Zen blir aktuell – låter nästan för bra för att vara sant. Men om det är sant är det en av de absolut största datorrelaterade händelserna på flera år. Annars står vi sannolikt inför ännu en lång period av Intel-dominans. Insatserna är alltså sannerligen höga!

Jag tänker lite såhär, Intel lägger så mycket fokus på att få ner strömförbrukningen på deras Core-serie så att dom kan använda den för att konkurrera med ARM i dyra telefoner, surfplattor, netbooks, ultrabooks och hybrider.
Samtidigt satsar man mycket på gigantiska multi-core processorer till servrar osv.

Känns det inte lite som att det finns ett mellanrum där som AMD kan slå sig in på?
Visst överdriver jag lite men det är för att att illustrera min poäng.

Nu är det samtidigt en krympande marknad och ett extremt svårt prestandasegment att få ut mer prestanda i, men man kan väl hoppas?

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Nu är det hårt arbete som gäller, hoppas de inte upprepar misstagen som ledde dem dit de är idag.

Permalänk
Hjälpsam

Min gamla FX8350 klarar sig nog till 2016.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Nimrood:

Tror och hoppas på att AMD kan komma med någonting riktigt bra. Bulldozer var ett totalt fiasko, och de visste att det var kört att slåss mot Intel i prestandasegmentet. Jag hoppas att de gjorde nåt jag hade gjort. Gå ut och säga att man ger upp prestandasegmentet, satsa stenhårt på APUs, GPUs och lågbudget processorer. Börja sen utveckla nästa generations prestandaprocessorer i tysthet medan Intel förnöjt lutar sig tillbaka och tror att de har vunnit. Det har egentligen inte hänt nånting revolutionerande på processormarknaden sen lanseringen av Sandy Bridge 2011.
Hur stor är skillnaden egentligen mellan Core i5 2500K och core i5 4670K? På 3 generationer?

Är det så? Man kan inte annat än hoppas.

Den ligger väl på ca 15-20% rent generellt, finns specifika områden som t.ex. flyttalsberäkningar som kan använda AVX där prestanda är ungefär fördubblat. Men tvivlar stark på att Intel lutar sig tillbaka med tanke på att de är sin egen värsta konkurrent, när prestandaförbättringen är så låg den är nu så finns det ingen rationell anledning för den stora massan att uppgradera. Det man lever på nu är att perf/W har ökat rätt rejält och majoriteten kör numera inte traditionella stationära PC.

Lite andra saker som pekar på att det kanske inte är möjligt att öka enkeltrådprestanda är att ingen har lyckats bygga en CPU-kärna som kan klockas mer än 3-4GHz utan att strömförbrukningen rusar iväg. Ingen har heller lyckats bygga en CPU-kärna med högre IPC än Haswell. Haswell kan i teorin köra upp till 4 x86 instruktioner per CPU-cykel (och upp till 8 µops per cykel).

Apples A7 (Cyclone) kan enligt AnandTechs undersökning köra upp till 6 ARM instruktioner per CPU-cykel och kan trots det som bäst matcha Haswell i IPC (dock med en mycket lägre frekvens) i Geekbench, i alla riktiga program ligger den efter.

IBM POWER7 kan avkoda upp till 6 och köra upp till 8 PowerPC instruktioner per cykel, inte heller den klår Haswell i utfört arbete per CPU-tråd, men POWER7 och Haswell är de två designen idag med högst genomsnittlig IPC och POWER7 kan nå högre utför arbete per kärna tack vare 4 CPU-trådar per kärna.

Vad är poängen med detta? Det kanske är så att det helt enkelt går att få ut speciellt mycket bättre IPC då det finns en begränsning i hur stor parallellism som går att extrahera ur en enda instruktionsström. Forskning visar att den teoretiskt maximala IPC man kan nå varierar en del med uppgift, men det ligger ungefär på 2 eller strax däröver. Haswell ligger redan där, har under mätningar sett upp till IPC på 2.5 som högst i riktiga program.

Är därför SMT (Simultaneous MultiThreading) är en så vettig idé, framförallt på servers där IPC ofta ligger klart lägre än vad man ser på typiska desktop-program. SMT är bl.a. bra för det gör det vettigt att ha väldigt "breda" designer då flera instruktionsströmmar betyder mycket högre parallellism, POWER7 kan köra upp till 4 trådar per CPU-kärna vilket, något som då gör det möjligt att använda den väldigt breda designen. En väldigt "bred" design betyder också att man typiskt får bättre IPC nära bara en tråd används, vilket gör en sådan design vettig.

Att ha en "bred" design utan SMT kan fungera, vilket Cyclone visar. Problemet är att det bara fungerar i vissa typer av applikationer, typiskt väldigt små/simpla program som i stort sett helt körs ur L1-cachen (Geekbench), fungerar inte alls bra på en server eller i andra typer av "svåra" laster.

Ska därför bli väldigt intressant att höra hur AMD tänker kring Zen, att optimera för server kräver lite andra val än att optimera för skrivbordet. Låter lite som man tänker sikta mer på servers, så kanske blir fler än två trådar per CPU-kärna med mer fokus på bandbredd. Skrivbordet kräver mer fokus på maximal prestanda per CPU-tråd och fokus på låg latens, bandbredd är ett icke-problem i dagens "big-core" CPUer för skrivbordet, vilket bl.a. syns på E-serien där dessa dubbelt så höga bandbredd i stort sätt inge ger någon fördel alls mot andra modeller.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Min enda tanke när jag läste artiken var: jag tror på det när jag ser det.

Permalänk

Min tanke var: Ja ser på det när ja tror det - Tänkte ja tar en ny vy på det hela!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Yoshman:

Den ligger väl på ca 15-20% rent generellt, finns specifika områden som t.ex. flyttalsberäkningar som kan använda AVX där prestanda är ungefär fördubblat. Men tvivlar stark på att Intel lutar sig tillbaka med tanke på att de är sin egen värsta konkurrent, när prestandaförbättringen är så låg den är nu så finns det ingen rationell anledning för den stora massan att uppgradera. Det man lever på nu är att perf/W har ökat rätt rejält och majoriteten kör numera inte traditionella stationära PC.

Lite andra saker som pekar på att det kanske inte är möjligt att öka enkeltrådprestanda är att ingen har lyckats bygga en CPU-kärna som kan klockas mer än 3-4GHz utan att strömförbrukningen rusar iväg. Ingen har heller lyckats bygga en CPU-kärna med högre IPC än Haswell. Haswell kan i teorin köra upp till 4 x86 instruktioner per CPU-cykel (och upp till 8 µops per cykel).

Apples A7 (Cyclone) kan enligt AnandTechs undersökning köra upp till 6 ARM instruktioner per CPU-cykel och kan trots det som bäst matcha Haswell i IPC (dock med en mycket lägre frekvens) i Geekbench, i alla riktiga program ligger den efter.

IBM POWER7 kan avkoda upp till 6 och köra upp till 8 PowerPC instruktioner per cykel, inte heller den klår Haswell i utfört arbete per CPU-tråd, men POWER7 och Haswell är de två designen idag med högst genomsnittlig IPC och POWER7 kan nå högre utför arbete per kärna tack vare 4 CPU-trådar per kärna.

Vad är poängen med detta? Det kanske är så att det helt enkelt går att få ut speciellt mycket bättre IPC då det finns en begränsning i hur stor parallellism som går att extrahera ur en enda instruktionsström. Forskning visar att den teoretiskt maximala IPC man kan nå varierar en del med uppgift, men det ligger ungefär på 2 eller strax däröver. Haswell ligger redan där, har under mätningar sett upp till IPC på 2.5 som högst i riktiga program.

Är därför SMT (Simultaneous MultiThreading) är en så vettig idé, framförallt på servers där IPC ofta ligger klart lägre än vad man ser på typiska desktop-program. SMT är bl.a. bra för det gör det vettigt att ha väldigt "breda" designer då flera instruktionsströmmar betyder mycket högre parallellism, POWER7 kan köra upp till 4 trådar per CPU-kärna vilket, något som då gör det möjligt att använda den väldigt breda designen. En väldigt "bred" design betyder också att man typiskt får bättre IPC nära bara en tråd används, vilket gör en sådan design vettig.

Att ha en "bred" design utan SMT kan fungera, vilket Cyclone visar. Problemet är att det bara fungerar i vissa typer av applikationer, typiskt väldigt små/simpla program som i stort sett helt körs ur L1-cachen (Geekbench), fungerar inte alls bra på en server eller i andra typer av "svåra" laster.

Ska därför bli väldigt intressant att höra hur AMD tänker kring Zen, att optimera för server kräver lite andra val än att optimera för skrivbordet. Låter lite som man tänker sikta mer på servers, så kanske blir fler än två trådar per CPU-kärna med mer fokus på bandbredd. Skrivbordet kräver mer fokus på maximal prestanda per CPU-tråd och fokus på låg latens, bandbredd är ett icke-problem i dagens "big-core" CPUer för skrivbordet, vilket bl.a. syns på E-serien där dessa dubbelt så höga bandbredd i stort sätt inge ger någon fördel alls mot andra modeller.

Borde inte övergången från CMT till SMP innebära en ganska mycket lättare miljö för OS/programmerare att nyttja resurserna som finns även i desktopmiljö. Tanken du lägger fram där AMD levererar processorer(opterons eller annan server avart) som kanske har lite lägre IPS än intels Xeon men levererar 3 eller kanske tom 4 trådar på ungefär samma energieffektivitet skulle vara mycket intressant för datacenter tror jag. (även om energieffektivetet inte kommer på direkten så kanske det kommer med iteration 2 eller 3 på den?)

Speciellt om man kan kombinera detta med en passande ARM CPU för de beräkningarna som ARM är effektivare på, på samma bräda så volym-inköp möjliggörs. Vad gör det omöjligt att erbjuda moderkort där en Opteron kan ha 2-3ARM processorer som slavar för beräkningar så som PS3 hade med sin PPE kärna som kontrollerade 7st SPEs?
Sedan att AMDs GCN arkitektur är bra på OpenCL beräkningar är inte heller helt dumt. Är det början på ett komplett system som AMD kan leverera till slutkund?

Önskemål:
Sedan skulle det såklart vara trevligt att ha en dedikerad enhet per kärna som sköter skrivandet till minne (istället som bulldozer hade en ALU som fick sköta skrivningarna(tror det var en ALU)).
Och lite tajtare latenser till L-cache såklart.
Hoppas verkligen AMD lyckas driva in kapitalet via sina APU:er och inte behöver stressa ut denna arkitektur.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Okej, bra...

Är detta en nyhet ?
Är det kanske en gammal nyhet ?
Är det en bekräftelse och ett löfte ?

Man erkänner att man försökt sälja och säljer en undermålig produkt som många kritiserat och de förnekat, som många bevisat, men de fortsatt smutskasta de granskande källorna... utan att ens be om ursäkt att man målat upp, något som aldrig funnit... = ? ? ?

- Räcker verkligen denna " Bekräftelse " gällande deras beteende och/eller försäljningsverksamhet, deras löften och tidigare historia ?
- Är det så enkelt att de miljontals som hittills trott, men, kanske de flesta vetat, men ändock, de påstått så mycket mer, än de kunnat infria,
att det räcker i efterhand att bekräfta det som vissa vetat... utan att ens folk anklagar dem för att vara oseriösa, eller de använt falsk marknadsföring eller liknande...
- skulle jag köpt en Processor och trott... ens hälften av det dom påstått / och då bott i USA så hade iallafall jag ställt mig i ledet för en sådan där grupptalan mot AMD... för jag skulle känt mig lurad...

- okej, det är väl bra att de än dag erkänner sina fel och brister... men, enbart genom att räkna upp personer som ska vara bra på ett ämne, innebär inte att det pluppar ut ett super-chips i andra ändan, det kanske medgiver, det gör det möjligtvis mer möjligt men, som många säger, Det återstår och se, Ifall AMD kan infria sina löften...

Dold text

p.s tycker dessutom de ska anställa sina före detta, ( jag hoppas och tror för guds skull att de är sparkade för länge sedan... ) PR- ansvariga, för att dagen efter sparka dem än gång till... enbart för att de gjorde ett så lögnaktigt och dåligt jobb med denna lansering att de därför förtjänar än mer förnedring och åthutningar... för vad de en gång i tiden påstod... d.s.
- Lögn(er/are) och bedragare skall få det dom förtjänar... är min åsikt. o.s.v.

Visa signatur

Thomas.