Nvidia gör Geforce GTX 960 till julhandeln

Permalänk
Melding Plague

Nvidia gör Geforce GTX 960 till julhandeln

Det blåser upp till storm på grafikkortsmarknaden. Inom kort anländer Geforce GTX 980 och GTX 970, vilka om en dryg månad ska följas upp av AMD Tonga-utmanaren GTX 960.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Väldigt lös info. Väntar och hoppas att vi får se något spännande.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Spännande kommer det att bli att se vad den nya Geforce GTX generationen har att komma med

Permalänk
Avstängd

Lägre förbrukning känns meningslöst, jag vill ha prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Skuggan74:

Lägre förbrukning känns meningslöst, jag vill ha prestanda.

Jag vill ha 7970 eller 670 prestanda med en passiv kylfläns. Så två sidor av samma mynt.

Prestandan kommer ju även med lägre energiförbrukning då grejerna går svalare, och då kan man köra skiten i högre frekvenser Heter ju inte Sweclockers av ingen anledning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Lägre förbrukning känns meningslöst, jag vill ha prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Men med lägre effektförbrukning kan man öka klockfrekvenserna mer innan värmen blir ett problem.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Lägre förbrukning känns meningslöst, jag vill ha prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

håller med fullständigt.. oavsett energi bla bla blaa.... VILL HA MER PRESTANDE FATTA. kylning finns ju så att de kan gå både högre åå mer...

Permalänk
Medlem

NVIDIA vill väl sälja ut sina GTX760/770 som ännu samlar damm innan dom pumpar ut nya GTX960.. Kan tänka mig att GTX960 kommer in nånstans i 280X/GTCX770-prestanda med mycket lägre strömförbrukning. Kan ju isåfall bli ett riktigt bra volymkort för NVIDIA.. om dom bara kan sätta justa priser också (vilket dom sällan gör, tyvärr).

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Kul med nya grafikkort!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Va bra med jul. För då kommer de riktigt spännande varianterna av kortet lagom till Win 9 och full broadwell lansering ngn gång på vår/sommarkanten.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Hmm tror nog mitt 680 får vara med minst denna generations grafikkort också innan pension. Fråga är vad nästa serie från nvidia kommer heta (GTX 1070, 1080, 1090? )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vänta lite nu va hände med GTX 800 serien va håller Nvidia på med? skippar 800+20nm är inte det minsta impad 660 Ti med DC CU II håller ett tag till

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMadMax:

Hmm tror nog mitt 680 får vara med minst denna generations grafikkort också innan pension. Fråga är vad nästa serie från nvidia kommer heta (GTX 1070, 1080, 1090? )

Skickades från m.sweclockers.com

Dom byter väl ner sig ett steg till i sifferkombination - 07, 08, 08,5X, 09 och 09,5X

från fyrsiffrigt, tresiffrigt och nu tvåsiffrigt.

Permalänk
Medlem