Nvidia Shield Controller till PC i höst

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Shield Controller till PC i höst

Handkontrollen Shield Controller fungerar än så länge enbart med surfplattan Shield Tablet, men till hösten förvandlas den även till ett tillbehör för PC-datorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser ut som en 360 Kontroll med PS3 Layout.

Permalänk
Medlem

Finns det några fördelar med den över en xbox 360 handkontroll?

Permalänk
Konsolgrävare

detta är riktigt trevligt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Finns det några fördelar med den över en xbox 360 handkontroll?

Den fungerar med Shield

Sen är just handkontroller väldigt subjektivt, ska passa händerna, lagom hårda knappar etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Tycker det faller bort lite om det ändå kanske inte kommer gå att få den att fungera trådlöst med en PC. En x360-kontroll med kabel kostar ju runt 300kr och denna uppåt det dubbla.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk

Köper hellre Xbox One kontrollen billigare och bättre samt fungerar antagligen bättre i Windows dessutom.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Tycker denna är skönare än en xbox kontroll att hålla i, rekommenderas starkt trots priset. En smaksak, ja, men det är min åsikt i alla fall

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Snusfri

Kör med en trådlös Xbox 360 kontroller till lite olika spel som bla FIFA och diverse bil-spel och tycker det är den bästa kontrollern jag testat hitills, Xbone kontrollern är inte alls lika bra, dess bumpers är hur kassa som helst tyvärr.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Nu när vi ändå snackar kontroller, vilken ska man skaffa? Nya Xbox One eller 360, har även börjat kolla på Razer Sabertooth. Några rekommendationer, shield kontrollen ser även den väldigt intressant ut!

Permalänk
Skrivet av Urban 1337:

Nu när vi ändå snackar kontroller, vilken ska man skaffa? Nya Xbox One eller 360, har även börjat kolla på Razer Sabertooth. Några rekommendationer, shield kontrollen ser även den väldigt intressant ut!

xbox one när den kommer till pc, helt klart!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Urban 1337:

Nu när vi ändå snackar kontroller, vilken ska man skaffa? Nya Xbox One eller 360, har även börjat kolla på Razer Sabertooth. Några rekommendationer, shield kontrollen ser även den väldigt intressant ut!

Du kan ju köra med ps3/ps4 kontroll också, bara mecka lite med drivrutinerna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Köper hellre Xbox One kontrollen billigare och bättre samt fungerar antagligen bättre i Windows dessutom.

Håller med dig...och den här kontrollern ser fruktansvärt obekväm ut att använda...

Permalänk
Avstängd

Hur länge tror ni det dröjer innan den här blir bundlad med deras kort?
De slipper blanda in tredje part vid bundling, de blir mer attraktiva gentemot AMD, de stärker PC som spelplattform i förhållande till PS4/Xbone.
Att de planerar att slå sig in på kontrollmarknaden med argumentet: "Den är nästan dubbelt så dyr!" känns inte så troligt. Priset verkar snarare vara satt för att kunna skriva:"Dessutom får ni med en kontroll värde 579kr!"

Permalänk
Inaktiv

Köpte precis 2st 360 kontroller för 350kr styck från webhallen. Sjukt nöjd. Funkar klockrent till COD och super mario.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Finns det några fördelar med den över en xbox 360 handkontroll?

Exempelvis att den är skapt för händer och har analogspakarna på ett symmetriskt vis. Ett sätt som tilltalar mig. Dock skaffar jag hellre en PS4-kontroll.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Har en 360 kontroller i 4-5 år. Ser ingen anledning att byta.

Tycker Xbox kontrollern är mycket skönare att spela med än PS kontrollern.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Har en 360 kontroller i 4-5 år. Ser ingen anledning att byta.

Tycker Xbox kontrollern är mycket skönare att spela med än PS kontrollern.

det dära stämmer inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

det dära stämmer inte.

Det är väl i sak väldigt subjektivt men jag kan inte förstå hur någon kan tycka att trigger knapparna på PS-dosorna är sköna eftersom man måste skruva fingret eller rulla triggern lite lätt då den går mer upp i dosan än rakt mot greppet. Sedan är min personliga åsikt att det är konstigt med en svampform på styrspakarna istället för den lite mer greppvänliga urgröpningen som xboxdosan har. PS-dosan har sedan på gott och ont centrerade styrsparkar där xboxdosan har centrum på knapparna. För mig är det perfekt då jag uteslutande kör bilspel på xboxdosa (vilket enligt mig suger på PS-dosa då det känns som den ska floppa ur nävarna och jag får ta nytt grepp lite nu och då samt får sitta med mycket mer vriden vänstertumme än vad jag kan göra på xboxdosan).

Välkomnar en hybriddosa för alla att prova, men xbox 360 dosan är i mitt tyckte snudd på fulländad.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Köpte precis 2st 360 kontroller för 350kr styck från webhallen. Sjukt nöjd. Funkar klockrent till COD och super mario.

Inte spelar du väl CoD på dator med en gamepad?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk

X360 kontrollern är i mina ögon överlägsen PS3 kontrollern, men jag tycker även att nya X1 kontrollern är en uppgradering från X360.

Spakarna är lättare att styra och har en mindre död-zon, triggersen är behagligare och att det är mindre övergångs-zon mellan triggers och bumpers är nice.
Rumble i triggers var en upplevelse också
Greppet om spakarna är också bättre än på x360.

I min mening är PS ljusår bakom med sina

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Om det fungerar bra kan jag tänka mig att skaffa en då jag också tänkte skaffa mig en Shield Tablet. Avaktade då den är väldigt dyr och som så många andra sagt - Xbox 360 kontrollern funkar fint - för de få tillfällena man måste(eller önskar) använda en kontroller.

Om den lilla styrplattan funkar och man kan koppla via sladd så blir det nog bra. Det lindarr ju shocken av att hosta upp 600 spänn för ett tillbehör till en surfplatta för cirka 2800... eller njae...

Permalänk
Medlem

Jaha, då kanske det är dax att byta upp sig från från Gravis gamepad...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk

Hoppas den är lite större än X360 kontrollen. Får kramp i fingrarna efter någon timme intensivt spelande med deras bebis kontroller isåfall är den en självklarhet för min del.

Permalänk
Medlem

Den är nog lite större än X-boxens ja, har inte båda framför mig men shielden ligger bekvämt i handen.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Vilka spel funkar bra (och då menar jag riktigt bra utan nackdelar av att spela med kontroller) med tex Xbox 360 kontroller?

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Vilka spel funkar bra (och då menar jag riktigt bra utan nackdelar av att spela med kontroller) med tex Xbox 360 kontroller?

Alla konsolportar brukar funka utan problem med kontroller. Assassins Creed 4 tex känner av automatiskt när du börjar använda en kontroll istället för tangentbord och ändrar alla ikoner till den.

Permalänk
Jubileumsmästare

Shield Controller fungerar numera med PC (endast via USB) med den senaste versionen av GeForce Experience.

Permalänk
Medlem

Hemskt ful tycker jag av att döma av bilderna. Vet inte hur den fungerar praktiskr, men rent estetiskt så går den iaf fetbort för mig.

En vanlig kontroller ifrån XBox, Sony eller Logitech ser ju helt OK ut och går helt klart att ha framme i vardagsrummet (även om de nog aldrig kanske blir några estetiska mästerverk).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/