Apple släpper IOS 8 under kvällskvisten

Permalänk
Melding Plague

Apple släpper IOS 8 under kvällskvisten

Den som äger en Apple-enhet av senare snitt kan under onsdagskvällen ladda ned nya IOS 8 med en uppsjö större och mindre nyheter, förutsatt att Apples servrar står pall för trycket.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas barnet hemmas Ipad2 överlever efter uppdateringen.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd

Ingen idé att köra in det idag, för hög trafik då alla vill ha det samtidigt då det släppts globalt, under mina 5 år med iPhone så har det varit bäst att vänta 1 dag, helst 2

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ingen idé att köra in det idag, för hög trafik då alla vill ha det samtidigt då det släppts globalt, under mina 5 år med iPhone så har det varit bäst att vänta 1 dag, helst 2

Har dom inte driftsatt deras nya anläggning som skulle va BRA mycket mer krut i än det som va förut. Om dom har det så vet du inte om det blir så kasst som förut.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Måste ha, gör plats åt kungen!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Undrar om enheten blir fallsäker denna uppdateringen Testa genom att kasta upp den i luften och låt den landa på asfalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Hoppas barnet hemmas Ipad2 överlever efter uppdateringen.

Jag antar att det blir tjurigt annars

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som får huvudvärk av de första två minuterna av videon?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Tror jag väntar tills minst 8.0.3 har släppts. Då har förhoppningsvis de värsta buggarna, samt de flesta appar vara anpassade för ios8.

Permalänk
Medlem

Många telefoner må köra äldre versioner av Android, men vi har åtminstone inte behövt vänta 5 år på funktioner som fanns i Android 1.6

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag antar att det blir tjurigt annars

Skojjaru???

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Det kommer garantera gå skitsegt på 4S, de borde låtit den telefonen dö nu. Samma med Ipad 2.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Många telefoner må köra äldre versioner av Android, men vi har åtminstone inte behövt vänta 5 år på funktioner som fanns i Android 1.6

Det kan va den dummaste kommentaren jag hört på länge. Du jämför på allvar android 1.6 med ios? Android 1.6 ser ut som windows mobile gjorde ungefär, och är ungefär lika användarvänligt.

Android har först nu börjat komma ikapp Ios i hur det känns när man faktiskt använder en telefon. Visst Apple har varit sena med vissa funktioner, men när de lägger till dessa, så funkar det. Jag testade senaste en galaxy S4, och de har fortfarande inte fått bort allt smålagg i android. hur svårt ska det vara? (sen ka vi inte ens tala om samsung överdrivna färger på skärmarna, de tar sjukt bra färgpaneler och slänger på den sämsta färgkalibreringen. prova att skicka en bild från en kalibrerad skärm till en iphone och sen till en samsung telefon. Det ser ut som man dragit upp saturation till +30)

Sen kan jag hålla med om att apple har gått från att vara ledare till följare när det gäller innovativitet. Men det har ingenting med kvaliteten på produkterna att göra.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det kan va den dummaste kommentaren jag hört på länge. Du jämför på allvar android 1.6 med ios? Android 1.6 ser ut som windows mobile gjorde ungefär, och är ungefär lika användarvänligt.

Android har först nu börjat komma ikapp Ios i hur det känns när man faktiskt använder en telefon. Visst Apple har varit sena med vissa funktioner, men när de lägger till dessa, så funkar det. Jag testade senaste en galaxy S4, och de har fortfarande inte fått bort allt smålagg i android. hur svårt ska det vara?

Sen kan jag hålla med om att apple har gått från att vara ledare till följare när det gäller innovativitet. Men det har ingenting med kvaliteten på produkterna att göra.

Där har du problemet, bloat galore som vanligt med Samsungs telefoner.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Där har du problemet, bloat galore som vanligt med Samsungs telefoner.

Fattar inte varför man slänger på "skal" på android. Det är enligt min mening bakåtsträvning till hur vi hade det med Windows Mobile, sen orkar de aldrig uppdatera sina enheter pga att det blir för mkt jobb. Skulle jag köra Android skulle jag utan tvekan satsa på en ren android lur, typ Nexus.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Appropå "ancient software"

Hur gammalt är windows 7? Tycker "ancient software" håller bra för att vara 6 år gammalt.

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

975MB stor är uppdateringen :L Finns tillgänglig nu

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Det börjar bra..

Permalänk
Medlem

Hmm... Uppdatera eller inte är frågan.. iOS7 fungerar riktigt fint på min 5:a, men kommer iOS 8 att göra de? Återstår att se

Permalänk
Datavetare
Skrivet av raxxor:

Tror jag väntar tills minst 8.0.3 har släppts. Då har förhoppningsvis de värsta buggarna, samt de flesta appar vara anpassade för ios8.

Exakt, fattar inte varför det är sådant tryck första dagarna. Folk har tydligen inget viktigt på sina enheter då de slåss om att få agera betatestare. Man ska i.o.f.s. inte klaga, hur skulle de hitta alla kritiska problem utan så många frivilliga crash-test-dummies ;D

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Hmm... Uppdatera eller inte är frågan.. iOS7 fungerar riktigt fint på min 5:a, men kommer iOS 8 att göra de? Återstår att se

Jag har en femma (inte S). Kan återkomma när nedladdning och installation är klar Just nu säger den ca 25min kvar av nedladdningen, WiFi är inte jättesnabbt på jobbet.

EDIT: Nu är det tre timmar kvar... och nu 37min. Jag återkommer helt enkelt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

975MB stor är uppdateringen :L Finns tillgänglig nu

Min var 1.1GB på iPhone 5S 16GB... :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det kan va den dummaste kommentaren jag hört på länge. Du jämför på allvar android 1.6 med ios? Android 1.6 ser ut som windows mobile gjorde ungefär, och är ungefär lika användarvänligt.

Android har först nu börjat komma ikapp Ios i hur det känns när man faktiskt använder en telefon. Visst Apple har varit sena med vissa funktioner, men när de lägger till dessa, så funkar det. Jag testade senaste en galaxy S4, och de har fortfarande inte fått bort allt smålagg i android. hur svårt ska det vara? (sen ka vi inte ens tala om samsung överdrivna färger på skärmarna, de tar sjukt bra färgpaneler och slänger på den sämsta färgkalibreringen. prova att skicka en bild från en kalibrerad skärm till en iphone och sen till en samsung telefon. Det ser ut som man dragit upp saturation till +30)

Sen kan jag hålla med om att apple har gått från att vara ledare till följare när det gäller innovativitet. Men det har ingenting med kvaliteten på produkterna att göra.

Prova inte en samsung om du vill ha flyt med Android jag vet för jag kör s3 (4,3 gjorde även mobilen bättre som brevpress). Med stock rom inlagt i den med art och 4,4, så är det inte samma mobil längre det mesta flyter kanon. bara appar och ram som strular (andriod gillar inte minnetsmängden på 1GB, det sänker prestandan i bland), gillar multitaska och köra 10/20 appar i bakgrunden

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Installerar nu på en Retina Mini iPad, inga problem än så länge.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Hoppas barnet hemmas Ipad2 överlever efter uppdateringen.

Har den stöd för iOS 8 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Testa att starta om enheten, funkade för mig

Skrivet av Segas:

Min var 1.1GB på iPhone 5S 16GB... :S

Skickades från m.sweclockers.com

1,3GB för min iPad Air 16GB ;o 3 timmar kvar bara!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Jag kommer så pass långt så att den frågar om jag ska hämta och uppdatera till iOS 8 både på min iPhone 5S 16GB och iPad Air 16GB, men när jag klickar att den ska göra det så händer ingenting haha...

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Prova detta!

https://www.youtube.com/watch?v=rl6ezNCU1os

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vompen:

Testa att starta om enheten, funkade för mig

1,3GB för min iPad Air 16GB ;o 3 timmar kvar bara!

Jösses! Jag hittade uppdateringen av en slump 5-10 minuter i sju. Tog tre minuter att få hem uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Har den stöd för iOS 8 då?

Jajjemen, men frågan är om den orkar driva det.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |