Bitfenix släpper Pandora för vardagsrummet

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix släpper Pandora för vardagsrummet

Efter en första uppvisning på Computex 2014 släpper Bitfenix chassit Pandora, som trots kompakta yttermått har rum för en 240 mm-radiator och dubbla grafikkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt!!!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Cool design, gillar verkligen hur smalt det är!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Damn, detta var vackert! Väldigt intresserad

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Gött att det kommer nya chassin som går ifrån normen!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Snusfri

Ett av de första Bitfenix chassin jag skulle kunna tänka mig faktiskt, riktigt snyggt.
Skulle vara snyggt liggandes i en tv-bänk.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Lego Master

Bara jag som får Dell Optiplex-vibbar?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Nej

Permalänk

Ett ord: Hackintosh.

Visa signatur

Case: Corsair 750D | CPU: Intel i7 5930K | CPU cooler: Corsair H105i | MB: Asus X99-E WS
RAM: Crucial 4x8GB 2133 MHz | GPU: Asus GTX 980 Strix 4GB | OS drive: 4x120GB Intel 520 RAID 0
Storage: 800GB Intel 910 PCI-e SSD | PSU: Corsair HX1000i

Permalänk
Medlem

Jag tror nog konceptet ''Steam Machines'' skulle bli så mycket bättre ifall Valve släppte kanske max 3 modeller själva. Billig, mitt-i-mellan och dyr. Det är ändå Playstation, Wii och Xbox som är den största konkurrensen. Hade jag varit en omedveten person så hade jag definitivt valt en av de tre sistnämnda för att man vet vad man får för prestanda. Alla spel som släpps fungerar, osv. Bara att betala, tralla hem, koppla in och spela.

Att man ska behöva välja över säkert hundratals olika butikers Steam Machines som varierar i prestanda, pris, storlek, blir nog mycket förvirrande för slutkunden. Men konkurrensen är ju bra och drar ner priset ganska rejält.

Bara min åsikt.

Permalänk
Medlem

Över 30 liter !
Det är ju gigantiskt !
Prodigy som även det är väldigt stort (för att vara ITX) är på 26 liter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Jag tror nog konceptet ''Steam Machines'' skulle bli så mycket bättre ifall Valve släppte kanske max 3 modeller själva. Billig, mitt-i-mellan och dyr. Det är ändå Playstation, Wii och Xbox som är den största konkurrensen. Hade jag varit en omedveten person så hade jag definitivt valt en av de tre sistnämnda för att man vet vad man får för prestanda. Alla spel som släpps fungerar, osv. Bara att betala, tralla hem, koppla in och spela.

Att man ska behöva välja över säkert hundratals olika butikers Steam Machines som varierar i prestanda, pris, storlek, blir nog mycket förvirrande för slutkunden. Men konkurrensen är ju bra och drar ner priset ganska rejält.

Bara min åsikt.

Tja, det gäller väl samma sak hos färdigbyggda bärbara/stationära datorer. Men jag håller med, en spelkonsol skall vara simpel för slutkunden och enkel att använda. För det är väl själva meningen med spelkonsoler.

Visa signatur

Liten och knottrig.

Permalänk
Proffsmobbare

ATX-storlek på PSU, mATX-moderkort och grafikkort som inte monteras i 90 graders lutning?

Väldigt vågat att kalla detta för ett "Steam Machine-chassi" när det egentligen bara är en vanlig datorlåda, till skillnad från många andra företags satsningar. Nej, bättre än såhär kan ni, Bitfenix.

Edit: Efter en diskussion med BitFenix community manager fick jag svaret att BitFenix aldrig själva kallat detta för en Steam Machine i sitt pressmaterial utan detta verkar vara något som SweClockers-redaktionen har fått för sig på egen hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

ATX-storlek på PSU, mATX-moderkort och grafikkort som inte monteras i 90 graders lutning?

Väldigt vågat att kalla detta för ett "Steam Machine-chassi" när det egentligen bara är en vanlig datorlåda, till skillnad från många andra företags satsningar. Nej, bättre än såhär kan ni, Bitfenix.

Håller med dig.
Missvisande men likväl ett schysst chassie.
Kanske ngt för HTPC....

Permalänk
Medlem

Trött på att alla chassi tillverkare klyver towers på hälften o kallar det smått.

Dela dem en gång till så blir det smått.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig låda. Både snygg och genomtänkt.

Permalänk
Medlem

Härligt att slippa optiska lagringsutrymmen och smart lösning för en 120/140 pull vattenkylare till processorn, så att det finns gott om utrymme att dra ut all varm luft bak och i toppen. Gillar också möjligheten till fullstora nägagg. Lådan skulle däremot lätt kunna komma i mitx-variant, då singel gpu löser 90% av allas behov.

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Medlem

Härlig och kompakt design i ett format där man inte kompromissar alltför mycket med plats för high-end komponenter! Stark "vill ha"-känsla

Permalänk
Avstängd

Jäkla snygg och inte mycket sketen plast!

Permalänk
Medlem

Hade de fått plats med 240 OCH en 120mm radiator så hade jag kastat mina pengar efter detta chassi.

Men är inte så sugen på att ta bort min Antec Kühler H2O 920/NZXT Kraken G10 som kyler mitt GTX 770.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Laine:

ATX-storlek på PSU, mATX-moderkort och grafikkort som inte monteras i 90 graders lutning?

Väldigt vågat att kalla detta för ett "Steam Machine-chassi" när det egentligen bara är en vanlig datorlåda, till skillnad från många andra företags satsningar. Nej, bättre än såhär kan ni, Bitfenix.

I början av utvecklingen av Pandora så var det fokuserat på mITX och vi hade just benämningen Steam Machines i fokus, det har hängt med i nyhetsartiklar världen över vilket är såklart berättigat, då vi själva sa att det var just Steam Machines som var fokus, just då

Pandora är idag med mATX stöd och aktuell storlek inget vi pekar mot Steam Machines segmentet, utan ett vanligt chassi med lite speciell design.

// HP

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Laine:

Edit: Efter en diskussion med BitFenix community manager fick jag svaret att BitFenix aldrig själva kallat detta för en Steam Machine i sitt pressmaterial utan detta verkar vara något som SweClockers-redaktionen har fått för sig på egen hand.

Haha, nene, det är inget vi hittat på själva utan uppgifterna kommer ursprungligen från Bitfenix. Under Computex tryckte företaget på att Pandora riktades mot konceptet Steam Machines, men det har tydligen ändrats sedan dess.
http://www.sweclockers.com/nyhet/18854-bitfenix-visar-prototy...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg och till synes praktisk. Vore jag inte helt insnöad på SFF så hade det varit en het kandidat för inköp.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Knapparna på ovansidan är så otroligt fula..

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänkte på Xbox 360 ståendes?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

I början av utvecklingen av Pandora så var det fokuserat på mITX och vi hade just benämningen Steam Machines i fokus, det har hängt med i nyhetsartiklar världen över vilket är såklart berättigat, då vi själva sa att det var just Steam Machines som var fokus, just då

Pandora är idag med mATX stöd och aktuell storlek inget vi pekar mot Steam Machines segmentet, utan ett vanligt chassi med lite speciell design.

// HP

Finns det ingen möjlighet att det kan fixas bättre bilder på chassit? Hade varit trevligt med lite fotografier på ett tomt chassi så man ser vad man har att jobba med.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi, men undrar hur mycket luft det egentligen kan dra in i fronten?
Fractal verkar väldigt förstjusta i restriktiva insug (se tex Define) vilket gör mig lite nervös åtminstone.

Gillar designen med kurvade fronten och "slim tower" stuket, men undrar hur bra det är i praktiken jämfört med andra micro ATX-chassin.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Skulle vara snyggt att använda som Hackintosh chassi

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på ett mindre alternativ till Temjin TJ08-E, men icke...

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Avstängd

snälla oled blir ett köp direkt då ingenting får vara svart om det är led