Oneplus Two släpps i mitten av 2015

Permalänk
Melding Plague

Oneplus Two släpps i mitten av 2015

Under en AMAA avslöjar Oneplus att efterträdaren till kritikerrosade One anländer i mitten av nästa år och att det sannolikt kommer krävas en inbjudan för att kunna köpa modellen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilket skämt, går inte att fixa en One utan rediga överpriser eller invite krångel & då vill dom rulla ut Two. Att dom dessutom i stort saknar support gör väl inte saken bättre (hård & mjukvara). Nä dessa krängare kan hålla sig kvar på asiatiska marknaden tills dom kan leverera åtminstone vettig support

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

One + Two = Half Life 3 Comfirmed

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Vilket skämt, går inte att fixa en One utan rediga överpriser eller invite krångel & då vill dom rulla ut Two. Att dom dessutom i stort saknar support gör väl inte saken bättre (hård & mjukvara). Nä dessa krängare kan hålla sig kvar på asiatiska marknaden tills dom kan leverera åtminstone vettig support

Jag, samt många med mig håller definitivt inte med dig. Vart är överpriset?
Detta är en av de mer prisvärda telefonerna i flaggskeppssegmentet som existerar!
Sedan kan jag hålla med om att det vore trevligt att kunna beställa direkt från dem utan en invite, men har man begränsad fabrikskapacitet så måste man ta det lungt.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av profbergvall:

One + Two = Half Life 3 Comfirmed

Skickades från m.sweclockers.com

Men blöö, söndertjatat skämt.

Kan lika gärna dra till med "Maxar den crysis?".

Permalänk
Discokungen

4,7-5" är ungefär vad en smidig telefon landar på. Över det så känns det som att jag lika gärna kan använda min Nexus 10...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Men blöö, söndertjatat skämt.

Kan lika gärna dra till med "Maxar den crysis?".

Men blöö, vilken onödig kommentar.

OT: Jag tycker hela systemet med invites är helt kasst. Sen att folk säljer sina invites för ett par hundralappar är ju ännu mer kasst.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Men blöö, söndertjatat skämt.

Kan lika gärna dra till med "Maxar den crysis?".

Kanske inte maxar Crysis, men kan vi få en ARM-version på spelet så tror jag nog den skulle klara Crysis på ganska ok inställningar

Jag vill verkligen ha en OnePlus, sjukt bra telefon till billigt pris. Iochmed version 2 hoppas jag att många av de problem den nuvarande versionen har försvinner, exempelvis att skärmen kan bli gul/se gul ut mot vit abkgrund runt kanterna i botten.

Skrivet av Schluug:

Men blöö, vilken onödig kommentar.

OT: Jag tycker hela systemet med invites är helt kasst. Sen att folk säljer sina invites för ett par hundralappar är ju ännu mer kasst.

Grejen med "invites" är ju att skapa lite hype och gratis reklam - detta just för att kunna hålla priserna nere, bland annat. Annars skulle detta bara vara en av de många kina-smartphones ingen hört talas om.

Jag har några vänner som redan har en (herregud vad schweeeeeet den är) samt sett några nämna invites de har att ge bort på facebook. Jag har att välja mellan ny telefon eller ny dator denna månad, tror fan det blir dator dock...

Permalänk
Skrivet av Hellspawned:

Men blöö, söndertjatat skämt.

Kan lika gärna dra till med "Maxar den crysis?".

Heter telefonen OnePlus Two så är det nästan oundervikligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Jag, samt många med mig håller definitivt inte med dig. Vart är överpriset?
Detta är en av de mer prisvärda telefonerna i flaggskeppssegmentet som existerar!
Sedan kan jag hålla med om att det vore trevligt att kunna beställa direkt från dem utan en invite, men har man begränsad fabrikskapacitet så måste man ta det lungt.

Kanske missförstod mig en aning gällande priset, vill du ha telefonen utan att krångla med invites blir det överpriser, runda slängar 40% högre pris för att va exakt. Sen har den funnits "ute" fruktansvärt länge redan nu, hade bolaget varit det minsta vettigt hade dom lugnat sig med släpp tills dom hade kapacitet & på så vis kunnat leverera den ordentligt, som alla andra gör. Ingen kan komma att påstå att oneplus leveransmodell är vettig ur konsumentsynpunkt och ur marknadssynpunkt har det inte gett dom någon fördel alls, så idag släpper dom nyheten om kommande two, innan one är släppt helt & hållet, ett till tilltag som ingen annan tillverkare gör, man kan fråga sig varför.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Något de måste jobba på är fraktkostnaden. Vi som inte fick köpa skal/tillbehör för att de var slut... vill inte pröjsa 189 kr i fraktkostnader, när skalet kostar 89 kr...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Hej,
Nästa År är den redan gammalt,vad tru de?????Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej,
Nästa År är den redan gammalt,vad tru de?????Klaus

Va?

Menar du att telefonen kommer vara gammal nästa år?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tellus82:

Kanske missförstod mig en aning gällande priset, vill du ha telefonen utan att krångla med invites blir det överpriser, runda slängar 40% högre pris för att va exakt. Sen har den funnits "ute" fruktansvärt länge redan nu, hade bolaget varit det minsta vettigt hade dom lugnat sig med släpp tills dom hade kapacitet & på så vis kunnat leverera den ordentligt, som alla andra gör. Ingen kan komma att påstå att oneplus leveransmodell är vettig ur konsumentsynpunkt och ur marknadssynpunkt har det inte gett dom någon fördel alls, så idag släpper dom nyheten om kommande two, innan one är släppt helt & hållet, ett till tilltag som ingen annan tillverkare gör, man kan fråga sig varför.

Vill man ha en telefon med samma prestanda som de andra företagens flaggskepp som kostar dubbelt så mycket, så kan det vara värt med lite "krångel". Vill du inte leta efter invites på forum (som kan gå fort om man är aktiv) så är det bara att köpa en invite för en hundring och fortfarande få telefonen för halva priset jämfört mot vad andra flaggskepp kostar.

Jag tror helt klart att invite-modellen har gynnat dem, med tanke på hur fruktansvärt mycket publicitet det skapat. Utan det hade det i princip bara varit ytterligare ett "kinamärke" i mängden. Har de ingen möjlighet till massproduktion så finns det ju inte så mycket till alternativ egentligen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Något de måste jobba på är fraktkostnaden. Vi som inte fick köpa skal/tillbehör för att de var slut... vill inte pröjsa 189 kr i fraktkostnader, när skalet kostar 89 kr...

Men eftersom du inte köpte den samtidigt som mobilen så får du väl köpa det via någon annan istället. Finns hundratals sidor som säljer skal och liknade till oneplus one. Herregud

Permalänk

Vet inte vad man ska säga om att man måste ansöka samt få en inbjudan för att kunna köpa deras produkt...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Det är ju deras invite system som har gjort att det är ett högt "vill-ha-begär" på denna modell och även därför dom inte behöver lägga miljoner i marknadsföring för att få sälja telefonen. Det medför ju att du bara betalar för produktion och material av telefonen och inte 50% marknadsföringskostnader som vissa andra flaggskepp.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Vet inte vad man ska säga om att man måste ansöka samt få en inbjudan för att kunna köpa deras produkt...

Du kan ju alltid ta en titt på någon annan smartphone med samma specs, dock till dubbla priset. Som det nämnts flera gånger redan, om det inte vore för just invite-systemet så skulle priset skjuta i höjden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitkanin:

Men eftersom du inte köpte den samtidigt som mobilen så får du väl köpa det via någon annan istället. Finns hundratals sidor som säljer skal och liknade till oneplus one. Herregud

Ja visst finns det andra ställen. Bra att du nämner det..........Du och James May/Captain Slow är bröder?

Jag har idag ett skal, från Ebay. Som färgat baksidan på telefonen. Bra va?

Jag vill ha original, men inte pröjsa 189 kr för frakt. Är det så svårt att förstå? Herregud.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vill man ha en telefon med samma prestanda som de andra företagens flaggskepp som kostar dubbelt så mycket, så kan det vara värt med lite "krångel". Vill du inte leta efter invites på forum (som kan gå fort om man är aktiv) så är det bara att köpa en invite för en hundring och fortfarande få telefonen för halva priset jämfört mot vad andra flaggskepp kostar.

Jag tror helt klart att invite-modellen har gynnat dem, med tanke på hur fruktansvärt mycket publicitet det skapat. Utan det hade det i princip bara varit ytterligare ett "kinamärke" i mängden. Har de ingen möjlighet till massproduktion så finns det ju inte så mycket till alternativ egentligen.

En Oneplus One direkt i butik är alltså ~4000, hur får man det till halva priset? en nexus 5 ligger på 3500, en ny Z3 compact 4600, S5 ~4600 osv. Inte ens till sitt lägsta pris har oneplus halva priset, marknaden har kommit ikapp oneplus ordentligt & räknar man med att man får garanti & support som vida överstiger vad oneplus kan leverera med andra bolag så ser jag inte det billiga längre. Sen har deras PR inte varit direkt god pga deras invite system, endast entusiaster som reagerat positivt.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

En Oneplus One direkt i butik är alltså ~4000, hur får man det till halva priset? en nexus 5 ligger på 3500, en ny Z3 compact 4600, S5 ~4600 osv. Inte ens till sitt lägsta pris har oneplus halva priset, marknaden har kommit ikapp oneplus ordentligt & räknar man med att man får garanti & support som vida överstiger vad oneplus kan leverera med andra bolag så ser jag inte det billiga längre. Sen har deras PR inte varit direkt god pga deras invite system, endast entusiaster som reagerat positivt.

one plus one ligger väl på ca 2500 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

En Oneplus One direkt i butik är alltså ~4000, hur får man det till halva priset? en nexus 5 ligger på 3500, en ny Z3 compact 4600, S5 ~4600 osv. Inte ens till sitt lägsta pris har oneplus halva priset, marknaden har kommit ikapp oneplus ordentligt & räknar man med att man får garanti & support som vida överstiger vad oneplus kan leverera med andra bolag så ser jag inte det billiga längre. Sen har deras PR inte varit direkt god pga deras invite system, endast entusiaster som reagerat positivt.

De existerar inte i butik.

För sista gången, 4000 kr är vad Bazula tar för KINA-VERSIONEN. ColorOS och Inget GooglePlay(glöm appar, typ.)

Oneplus One kostar med frakt 3028 kr, för 64GB.

En Galaxy S5 ligger kring 4999 kr, för 16GB.

Nexus 5 kring 3500 kr, för 32GB.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

Blir väl samma sak med Two som One, den blir svår att få tag i med invajtsystemet och sen blir det försenad, och när den väl anländer så är den förlegad.

One var lovande, men sen blev den försenad, och så blev den för svår att få tag i.

Permalänk
Medlem

Som sagt, det är inte halva priset, absolut inte när man räknar med deras obefintliga support.
Så för att fatta det hela kort, ett bolag levererar något dom inte kan leverera, skapar invites till nåt dom inte har, lägger till support som inte finns & sedan säger dom att dom ska leverera en ny modell under samma premisser & det är helt ok? Om ni som kunder köper in i detta ser ni inte vilka problem som kommer ur det?

Från reddit av oneplus själva

”Things definitely haven’t gone as planned. Looking back, we probably misjudged demand by 30x, and are scrambling to catch up. Our team wasn’t built to handle this growth. We’re hiring like crazy, and things should be under control in a few months"

Dom har inte saker under kontroll men ändå släpper dom uppföljaren, svårt att se det seriösa i det hela.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Som sagt, det är inte halva priset, absolut inte när man räknar med deras obefintliga support.
Så för att fatta det hela kort, ett bolag levererar något dom inte kan leverera, skapar invites till nåt dom inte har, lägger till support som inte finns & sedan säger dom att dom ska leverera en ny modell under samma premisser & det är helt ok? Om ni som kunder köper in i detta ser ni inte vilka problem som kommer ur det?

Skapar invites till något de inte har? Förklara gärna. Intressant att veta...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Har en iPhone 4, borde jag fixa OPO eller vänta tills OP2?

Permalänk
Skrivet av ChrilleWJ:

Har en iPhone 4, borde jag fixa OPO eller vänta tills OP2?

Om du får tag på en invite är det väl bara att köpa. Kostar en telefon 3000:- så kan nog de flesta tänka sig att byta till den senaste modellen varje år.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Vilket skämt, går inte att fixa en One utan rediga överpriser eller invite krångel & då vill dom rulla ut Two. Att dom dessutom i stort saknar support gör väl inte saken bättre (hård & mjukvara). Nä dessa krängare kan hålla sig kvar på asiatiska marknaden tills dom kan leverera åtminstone vettig support

Ja jag skulle då aldrig köpa en annat än som ett experiment för att leka med android.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Jonas-2400:

Om du får tag på en invite är det väl bara att köpa. Kostar en telefon 3000:- så kan nog de flesta tänka sig att byta till den senaste modellen varje år.

Ok xD blir nog ett köp, snart min tur i invitelistan på svenska forumet på oneplus.net

Permalänk
Medlem

Går de ner i skärmstorlek blir det nog att jaga ifatt en Two. Är extremt nöjd med min One förutom just på punkten "storlek". Visst, skönt när man pillar med den, men ett helvete för en annan som av gammal vana går med mobilen i byxfickan. Men håller de samma prisklass så kan man ju utan att tveka kosta på sig att byta efter ett år i stället för de dryga två som jag annars hållt mig till. Om man inte vant sig vid storleken tills dess, vill säga ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8