Star Citizen spänner grafikmusklerna i ny video

Permalänk
Melding Plague

Star Citizen spänner grafikmusklerna i ny video

För rymdfantaster står kommande Star Citizen högt i kurs. I en färsk demonstration visar utvecklarna en komplett landningssekvens från omloppsbana till marknivå.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Ser riktigt bra ut men synd att videon bara är i 720p och att det var problem med streamen =/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag måste en av få som inte har nåt intresse för spelet. Dock e det intressant att se hur en kickstarter grej av en veteran kan bli så stort.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Hade ju vart en fördel om de hade deinterlacat den, blir ju inte direkt en fröjd för ögat när det är sträck över hela bilden. Undra hur den ens kunde bli interlaced, inte direkt så att twitch kör på 1080i... Ser ut att bli snyggt dock! Det som är bra med Star Citizen/Chris Roberts är att dom verkar transparenta ändå så förhoppningsvis är det inte bara hype.

Permalänk
Medlem

Detta ser riktigt nice ut!

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Ser riktigt bra ut men synd att videon bara är i 720p och att det var problem med streamen =/

720I är det och inte P
Och det är ännu sjukare att det är de =/

Permalänk
Entusiast

Det ser ju sjukt dåligt ut, men misstänker att det är videokvaliteten som är låg. För att ge en rättvis bedömning skulle jag behöva se klippet okomprimerat, eller åtminstone i väldigt mycket högre kvalitet än detta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas att Next-Gen konsolerna kan lira detta. Verkar inte bli något för PS4 och XBO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Får hoppas att Next-Gen konsolerna kan lira detta. Verkar inte bli något för PS4 och XBO.

Hoppas du skämtar! håll till PC och hoppas att se inte inför några försämringar för att konsol ska klara av det. ... PC master race

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

*darrar*

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Hade ju vart en fördel om de hade deinterlacat den, blir ju inte direkt en fröjd för ögat när det är sträck över hela bilden. Undra hur den ens kunde bli interlaced, inte direkt så att twitch kör på 1080i... Ser ut att bli snyggt dock! Det som är bra med Star Citizen/Chris Roberts är att dom verkar transparenta ändå så förhoppningsvis är det inte bara hype.

Kommer säkert en officiell video av detta inom en vecka eller två.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Det ser ju sjukt dåligt ut, men misstänker att det är videokvaliteten som är låg. För att ge en rättvis bedömning skulle jag behöva se klippet okomprimerat, eller åtminstone i väldigt mycket högre kvalitet än detta.

Klart att det är dålig bild på en så kass inspelning men man ser ju att texturerna och ljussättningen är högkvalitativa.

Gubbens animationer var däremot ganska fula.

Permalänk
Medlem

Har försökt att greppa men fattar inte riktigt vad spelet går ut på, bygger man skepp och sen utforskar man?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fattar inte heller... E det typ Eve online?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Har försökt att greppa men fattar inte riktigt vad spelet går ut på, bygger man skepp och sen utforskar man?

Jag vet inte heller riktigt vad dom tänkt sig men jag tror det ska vara typ ett mmorpg med inslag av lite av varje. Typ vanlig fps när man är nere på planeter, flyga runt o skjuta eller race:a när man är i skepp. Blandning av PvE och PvP.

Kan bli bra, kan också vara så att dom tagit lite väl mycket vatten över huvudet. Men just nu finns bara vissa av "delmomenten" spelbara.

Permalänk
Medlem

Är det sagt något datum när det ska finnas ett "hoppsytt spel", dvs med alla moduler i någon fungerande form sas?

Och om det finns en mer konkret handling kopplad till Star Citizen men än bara simulatorläge, göra uppdrag och köpa skepp etc får vi hoppas någon annan än Chris Roberts skriver handlingen och sköter regi, för filmen "Wing Commander" var ingen höjdare...

Men spelen var roliga, så jag tror ändå på det här, och gillar entusiasmen. För min del skulle jag vilja se en avslutning på Wing Commander Prophecy, vad hände egentligen med Blair?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det ser ju sjukt dåligt ut, men misstänker att det är videokvaliteten som är låg. För att ge en rättvis bedömning skulle jag behöva se klippet okomprimerat, eller åtminstone i väldigt mycket högre kvalitet än detta.

Men jag ser tydlig att det saknar skuggor och dynamiskt ljus som realtime global illumination.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Har försökt att greppa men fattar inte riktigt vad spelet går ut på, bygger man skepp och sen utforskar man?

Skrivet av Cruiser:

Fattar inte heller... E det typ Eve online?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jonasies:

Jag vet inte heller riktigt vad dom tänkt sig

Handlingen påminner ju om "föregångaren" Freelancer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Freelancer_(video_game)

Kan ju ge ett hum om vad det handlar om

Permalänk
Medlem
Citat:

Hangar-modulen lanserades under sommaren 2013, och sektionen Arena Commander för kurvstrid rullades ut i juni 2014.

Kurvstrid?

Alltså jag tror 99% av Sveriges befolkning förstår bättre om ni ändrar det till dogfights, lol.

Hursomhelst, videon påminner mig om Freelancer ja. Men då måste det ha samma kontroller också. Jag vet inget spel än idag som kommit ens i närheten, dock så prövade jag aldrig senare X upddateringar som hävdade att dom lyckats (X3 gjorde det iaf inte). IMO var det en stor orsak till varför Freelancer var så jävla bra, vi gick från otympliga space sims gjorda för 2000 kronors joysticks med femtielva knappar till ett riktigt musdrivet PC spel i ett svep.

Permalänk
Medlem

Det misslyckades med en uppdatering och jag måste hämta ner 19,5gb (i princip hela spelet) för att köra det, dock har jag en 100gb kap på bredbandet så det blir svårt Det får datorn att lagga på high i hangaren utan förande föremål

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av murklor:

Kurvstrid?

Alltså jag tror 99% av Sveriges befolkning förstår bättre om ni ändrar det till dogfights, lol.

Kommer inte på fråga! Sluta aldrig med svenskan Emil, det förgyller varje artikel

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Hoppas du skämtar! håll till PC och hoppas att se inte inför några försämringar för att konsol ska klara av det. ... PC master race

Skickades från m.sweclockers.com

Snälla hur jävla gammal är du? Sweclockers börjar fan likna Fragbite!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Avstängd

Star Citizen er ennå ikke kommet i alpha status sies det, slik at den endelige uformingen av spillet nok er uferdig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Fattar inte heller... E det typ Eve online?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag har förstått ska det vara open sandbox precis som EVE, alltså man får göra vad man vill, spela pirat, mercenary, trader etc precis som EVE. Men det ska inte vara skill point-baserat som EVE är samt att skeppen ska styra med tangenbord+mus och inte point and click som EVE. Plus att man kommer kunna ha skepp som kräver flera personer i sig för att fungera. En som styr, en som sköter vapen, en som sköter försvar etc. Så det blir lite mer co-op.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelet är fortfarande i pre-alpha. Inget som ses på videon är garanti på hur det kommer se ut när det blir klart, enbart en work in process. Det är det jag gillar med denna spelutveckling. Så fort de känner att någon del börjar komma i närheten av var de vill komma så ger de det till allmänheten, så länge de känner att det är något som de inte helt och hållet måste äta upp någon vecka senare såklart.

Angående datum så är det senaste att alphan för alla moduler i samverkan med varandra är sent 2015, men detta kommer antagligen också förskjutas.

När det kommer till konsol vs PC så har Chris Roberts uttryckt att det finns inga som helst planer att släppa spelet till konsol, även då han har flörtat med tanken någon gång i intervjuer. Konsoler skulle i vilket fall som helst vara relativt lågprioriterat. Men, även detta är, vad CiG själv skulle kalla det, a subject for change.

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk

Är det bara jag som stör mig på Interlacingen (självklart inte spelets fel)?
För kan knappt se va som händer när det är rörelser:(

Permalänk

Man är en pilot i Star citizen, sen finns det ingen magi eller extra färdighetsförmågor som Eve mer än sina egna "skills", som i ett simulatorspel, träning i spelet gör en bättre så att säga. Möjligheten att spela tillsammans med andra i större skepp har varit en av spelutvecklarens största fokus så tänk sig Millennium Falcon från Star Wars, senare kommer även ännu större skepp. Så är man en dålig pilot kan man sitta i ett kanontorn fram tills man ska borda det utslagna fiendeskeppet, då blir det fps, i viktlöshet.

Det i dagsläget mest polerade spelbara delen är ju Arena Commander, och här en som lyckats lägga 3pv kameran inne i cockpit.
Ser ju ganska skapligt ut, in game.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Det misslyckades med en uppdatering och jag måste hämta ner 19,5gb (i princip hela spelet) för att köra det, dock har jag en 100gb kap på bredbandet så det blir svårt Det får datorn att lagga på high i hangaren utan förande föremål

Om det är datorn i sign du kör det på så förstår jag att det laggar på HIGH, det är menat för kraftfullare datorer. Med bättre processor och framförallt bättre grafikkort. Ambitionen är ju att det ska pusha de kraftfullaste systemen på marknaden.

Edit: Blev helt lyrisk av videon, längtar till att få vara en del av ett multi-crew skepp

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Snälla hur jävla gammal är du? Sweclockers börjar fan likna Fragbite!

Det är ju sant att konsoler brukar hålla tillbaks PC. #rememberwatchdogs

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Kommer inte på fråga! Sluta aldrig med svenskan Emil, det förgyller varje artikel

Jag visste inte ens att ordet kurvstrid fanns, men jag håller faktiskt med. Ska man skriva på svenska kan man liksom ta det hela vägen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.