Archos VR Glasses är virtuell verklighet för användare på budget

Permalänk
Melding Plague

Archos VR Glasses är virtuell verklighet för användare på budget

Att ta steget till den virtuella verkligheten behöver inte kosta skjortan. Archos introducerar ett par enkla glasögon för bara några enstaka hundralappar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant pris, men jag ser fortfarande inte poängen med VR till mobiltelefoner.

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag med en Google Cardboard för ca 100 spänn.

Skrivet av Snigeln Bert:

Intressant pris, men jag ser fortfarande inte poängen med VR till mobiltelefoner.

Det är väl mest en kul grejj antar jag. När jag fick G-Cardboard:en var den rolig i ca 2h med googles app och chomeexperiments, sedan dess har den legat på hyllan

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Intressant pris, men jag ser fortfarande inte poängen med VR till mobiltelefoner.

Håller helt med. Visst, augmented realtiy... men vem fan vill gå runt med en sån där fruktansvärt ful hjälm på huvudet utomhus?

Om det finns någon möjlighet att ansluta telefonen till datorn, dvs använda telefonen som datorskärm, skulle headsetet kanske vara lite mer intressant.

Fruktansvärt kul att fler ger sig in i VR-kriget dock. Mer konkurrens till folket

Permalänk
Medlem

Riktigt billigt! Skall köpas och testas för skojs skull när det släpps.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv

Betala för plast och ett spännband.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Majora:

Håller helt med. Visst, augmented realtiy... men vem fan vill gå runt med en sån där fruktansvärt ful hjälm på huvudet utomhus?

Om det finns någon möjlighet att ansluta telefonen till datorn, dvs använda telefonen som datorskärm, skulle headsetet kanske vara lite mer intressant.

Fruktansvärt kul att fler ger sig in i VR-kriget dock. Mer konkurrens till folket

Ohhh the Vanity....

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Nja, detta med VR till mobiler är lite halv kast :/

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

VR är som 3D . En ploj som kommer och försvinner..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

lefonen till datorn, dvs använda telefonen som datorskärm, skulle headsetet kanske vara lite mer intressant.

Du menar antagligen typ Sony Z3's Playstation 4 remote play - det skulle kunna vara något.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Avstängd

ser ut som en gammal kamera

Permalänk
Medlem

Va i h?
Detta är ju bara en rebrand på ett par kinesiska glassögon. Funnits ute på marknaden nästan lika länge som google cardboard. Tog typ 1.5 vecka innan de dök på kinesiska varianter av ebay/amazon.

http://eud.dx.com/product/neje-lj-01-universal-google-virtual...

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Och här sitter jag med en Google Cardboard för ca 100 spänn.

HA! Själv kör jag med pizzakartong för 80 spänn med en pizza på köpet samt silvertejp.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Nja, detta med VR till mobiler är lite halv kast :/

Jag tycker att bioprogrammen är rätt bra. Jag kör med Durovis Dive. Min mobils gyro och skärmupplösning är kass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

VR är som 3D . En ploj som kommer och försvinner..

Ordentlig VR är här för att stanna a.k.a. Oculus Rift med en high-end dator. Sånna hållare för mobiler borde knappt klassas som VR.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Ordentlig VR är här för att stanna a.k.a. Oculus Rift med en high-end dator. Sånna hållare för mobiler borde knappt klassas som VR.

Jag tycker att det funkar bra på mobilen. Man får rätt bra närvaro i långsamma program och spel men så fort något rör sig snabbt så blir det suddigt och närvaron försvinner. Men det kan inte mäta sig med Oculus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Carmack har ju förklarat vad han var tvungen att göra för att få Oculus Rift ens dugliga. Tveksamt om det finns något annat än budgetutvecklarfirmware i dessa. Vilket tar dem tillbaka till det klassiska problemet alla VR-lösningar har dragits med sen 90-talet. Vilket gör dem till vanliga små skärmar med gummistropp, vilket inte är dugligt.

(Angående det Carmack säger så är det vad jag predikat sedan 2003.)

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Känns inte så här jättehälsosamt att ha en påslagen mobiltelefon med strålning och skit fastspänd i ansiktet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusL32:

Känns inte så här jättehälsosamt att ha en påslagen mobiltelefon med strålning och skit fastspänd i ansiktet.

Sätt den i flight mode medans du kör VR då.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Carmack har ju förklarat vad han var tvungen att göra för att få Oculus Rift ens dugliga. Tveksamt om det finns något annat än budgetutvecklarfirmware i dessa. Vilket tar dem tillbaka till det klassiska problemet alla VR-lösningar har dragits med sen 90-talet. Vilket gör dem till vanliga små skärmar med gummistropp, vilket inte är dugligt.

(Angående det Carmack säger så är det vad jag predikat sedan 2003.)

vad du yrar, det är en plastmojäng. så det finns naturligtvis ingen firmware i dessa.

vilket i motsats till valfri generation av Oculus ju betyder att dessa i praktiken 100% framtidssäkrade.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Lite konstig prisjämförelse med Samsungs Gear vr då anledningen till att den är dyrare är för att det sitter mycket bättre gyros i den istället för att använda mobilens.

Detta är bara en Cardboard i plast...

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

HA! Själv kör jag med pizzakartong för 80 spänn med en pizza på köpet samt silvertejp.

Linserna då ;)?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Linserna då ;)?

man gör såklart en gipsavgutning av ögonen och sen kör in denna i frysen med lite vatten i.

viola, perfekt dioptri nästan gratis och automatiskt!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Betala för plast och ett spännband.

Det är väl troligtvis någon funktion för att visa varannan frame samt optik som gör det behagligt att ha en telefon 5 cm framför nyllet.

Skrivet av Snigeln Bert:

Intressant pris, men jag ser fortfarande inte poängen med VR till mobiltelefoner.

Jag kan tänka mig att ligga och kolla på en film i sängen, beroende lite på hur bra det här egentligen fungerar. Sedan blir det intressant att se hur många som åker runt med dessa i lokaltrafiken :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

man gör såklart en gipsavgutning av ögonen och sen kör in denna i frysen med lite vatten i.

viola, perfekt dioptri nästan gratis och automatiskt!

hahahahah

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!