Fredagspanelen 82: Maxwell för bärbart, AMD:s nya vd och Google Nexus 6

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 82: Maxwell för bärbart, AMD:s nya vd och Google Nexus 6

Det blir nypremiär på riktigt när Jonas och Emil tar plats i SweClockers nya studio för ett nytt avsnitt av Fredagspanelen. Veckans avsnitt behandlar allt mellan Maxwell och Nexus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Woooaaahhh.... Fancy, fancy. Crysis 2.0 á la Sweclockers.

Permalänk

Fram med öl och chips! Wooop wooop!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Fasen va gräslig bakgrund

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen 2.0?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Funky wallpaper!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oj, bakgrunden, snygg men alldeles för skrikig.

Permalänk
Medlem

Är det påsk redan?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Trött jag blir på alla som klagar på stor telefon. Vissa gillar det, deal with it! Och ja, jag är en av dom. Har haft Note 2 i 2+ år nu och jag ser fram emot Nexus 6! Har aldrig haft problem att ha den i fickan. Sen så är den ju lika stor som Iphone 6 plus... inte större. Skärmmässigt ja, storlek överlag, nej.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är ljudet lite efter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dein:

Trött jag blir på alla som klagar på stor telefon. Vissa gillar det, deal with it! Och ja, jag är en av dom. Har haft Note 2 i 2+ år nu och jag ser fram emot Nexus 6! Har aldrig haft problem att ha den i fickan. Sen så är den ju lika stor som Iphone 6 plus... inte större. Skärmmässigt ja, storlek överlag, nej.

Okej. Jag som trodde att Nexus 6 var både större och tjockare i storlek än iPhone 6 Plus. Så fel jag hade.

Skrivet av Zelim:

Är det bara jag eller är ljudet lite efter?

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer.

Permalänk
Medlem

Först tyckte jag att väggen såg förfärlig ut, men det var nog bara jag som var så van vid den gamla. 5 minuter in nu och har inte längre något emot den.
Det finns alltså bra förändring också. Någon kanske borde förklara det konceptet för Microsoft...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Ska vara ärlig för det skadar inte.. Bakgrunden har inte den finaste färgkombinationen..

Annat än så, gött med fredagspanel!!!!!!

Permalänk
Medlem

Gillar väggen! Bra med lite nymodigheter emellanåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dein:

Trött jag blir på alla som klagar på stor telefon. Vissa gillar det, deal with it! Och ja, jag är en av dom. Har haft Note 2 i 2+ år nu och jag ser fram emot Nexus 6! Har aldrig haft problem att ha den i fickan. Sen så är den ju lika stor som Iphone 6 plus... inte större. Skärmmässigt ja, storlek överlag, nej.

Jag håller med dig. Det råder lite av en komisk stämning varje gång en ny phablet lanseras, som att vi som köper telefonen inte använder den på rätt sätt. Hade en Note för 2-3 år sen, fullkomligt älskade storleken och jag kan ångra lite att jag inte höll ut och väntade in Note 4 istället för Lumia 1020 som jag har nu, å andra sidan var det för att jag var sugen på att testa Windows Phone.
Storleken var verkligen inget problem, jag har normalt sett slim-fit modeller på jeans och det var aldrig något problem med telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det enda som saknas nu är en kamera som kan filma i högre upplösning. 720p är hopplöst lågupplöst, nu när vissa teknikkanaler på youtube har material i 4k nuförtiden. Åtminstone 1080p borde Swec väl kunna fixa?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Trevlig inslag som vanligt!
Tycker dock att färgen på den nya väggen tar fokus ifrån er, mörkgrått var snällare mot ögat.

Permalänk
Inaktiv

Ni är då riktiga kungar ni, trodde inte på en panel förrän tidigast nästa vecka. Det gillar vi, trevlig fredag!

Permalänk
Medlem

Vore kul med ett alternativ för oss utan flash..

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Mörk bagrund med sweclocker detaljer skulle vara bättre, känns bara lite för...90 tal?..

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Agile:

Okej. Jag som trodde att Nexus 6 var både större och tjockare i storlek än iPhone 6 Plus. Så fel jag hade.
https://dl.dropbox.com/s/eojrzu17svw8fyn/ip6pnx6.PNG?dl=0

Bilden är ju inte komplett, hur ska man kunna använda kreditkortet för att betala sin nya Nexus6/Iphone6+ utan CCV som är tryckt på andra sidan???

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av virtual void:

Bilden är ju inte komplett, hur ska man kunna använda kreditkortet för att betala sin nya Nexus6/Iphone6+ utan CCV som är tryckt på andra sidan???

Väldigt sant.

Skrivet av DerpishCat:

Vore kul med ett alternativ för oss utan flash..
http://upl.kittehcat.org/2014-10-17_18-45-22.png

http://www.youtube.com/html5
http://www.youtube.com/watch?v=QqkJxgU_s2w&list=UUW64r1wPzfj0...

Eller använd Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Okej. Jag som trodde att Nexus 6 var både större och tjockare i storlek än iPhone 6 Plus. Så fel jag hade.
https://dl.dropbox.com/s/eojrzu17svw8fyn/ip6pnx6.PNG?dl=0

Stämmer.

Jämför Nexus 6 med OnePlus One

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Håller med angående telefonstorlek. Sålde min S4a som var 5" på grund av storleken och köpte en Z3 compact på 4,6" istället. 4,6" är definitivt den perfekta storleken för mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Den nya backdropen är verkligen HEMSK! Det gjorde fysiskt ont att kolla på videon, var tvungen att stänga av efter bara några minuter. Ingen mer Fredagspanel för mig.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wozzor:

Jämför Nexus 6 med OnePlus One

Så får man inte göra, det är en Nexus, alltså "bäst".

Permalänk

härlig öppning!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och musiken låter fint. vore fint med en sweclockers download länk ser ut som ni står vid bikupor

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Snyggt nytt intro! (Längre har jag inte kommit!)

Permalänk

Honung :-)..

Permalänk
Medlem

Bakgrunden har ju liksom en textur i sig. Tycker att det rättfärdigar steget till 1080p nästa gång

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition