Lenovo Yoga 3 Pro med Broadwell butikslistas

Permalänk
Melding Plague

Lenovo Yoga 3 Pro med Broadwell butikslistas

Hybriddatorn Lenovo Yoga 3 Pro listas nu hos svenska återförsäljare och finns att förbeställa för 13 490 kronor. Det har även uppdagats att processorn till skillnad från tidigare rapporter inte har en passiv kyllösning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Ljusskygg

Dyrt ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

köper jag hellre den kommande mackbook air. Premium rakt igenom och billigare.

Permalänk
Geeks Gaming

Väntar på en 13" med 1920*1080 så man kan fixa ny laptop o koda på. Kom igen lenovo!

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot modeller helt utan fläkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

köper jag hellre den kommande mackbook air. Premium rakt igenom och billigare.

Skärmarna i air är ju knappast premium. Och skärm är ju en av de viktigaste grejerna på en laptop.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Den är ju snor dyr och har mindre krut än en potatis med skärm. Har dessa semi surfplattor något namn eller är dom bara enstöringar bland laptops?

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av webknut:

Den är ju snor dyr och har mindre krut än en potatis med skärm. Har dessa semi surfplattor något namn eller är dom bara enstöringar bland laptops?

Intel's nya mobila CPU:s ska ha väldigt bra prestanda per watt. Har du sett något test som säger något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skärmarna i air är ju knappast premium. Och skärm är ju en av de viktigaste grejerna på en laptop.

jag skrev nästa version av air, Dock lär den bli dyrare men svårt att tro den toppar 13 500.

Permalänk
Skrivet av AlvarBerglind:

Väntar på en 13" med 1920*1080 så man kan fixa ny laptop o koda på. Kom igen lenovo!

Jag kör på en Lenovo Thinkpad Yoga och är nöjd. Köpte den för ca 5 månader sen, men den verkar vara svår att få tag i nu. Funkar skitbra att koda och anteckna på, 1080p också.

Permalänk
Medlem

Undra om man kan lita på att ASUS UX305 är helt passivt kyld. Den är i och för sig testad av många och däribland Nordic Hardware, som säger att den är det. Hoppas den säljer bra så att dom fortsätter i detta temat. Passivt kylt är framtiden.

Vad är vitsen med att slänga in en liten pyttefläkt i denna? Dom hade likaväl kunnat köra en -U istället för -Y och ha en lite större fläkt.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av blebleble:

Jag kör på en Lenovo Thinkpad Yoga och är nöjd. Köpte den för ca 5 månader sen, men den verkar vara svår att få tag i nu. Funkar skitbra att koda och anteckna på, 1080p också.

Har kollat på den, men tycker den har lite för lite RAM. Sen att skärmen går att vrida lite överallt känns mest löjligt. Men helt klart en bra laptop annars, precis det man vill ha, SSD, bra i5/i7, 1080p, något lite RAM, stort batteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

jag skrev nästa version av air, Dock lär den bli dyrare men svårt att tro den toppar 13 500.

Så den får bra upplösning och panel? Vart kan jag läsa om det, borde inte 99mac nämnt det i så fall?
(Jag har inget emot Apple men tycker inte man ska få "skitskärmar" i bärbara över 8000kr.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av shogun-r:

Undra om man kan lita på att ASUS UX305 är helt passivt kyld. Den är i och för sig testad av många och däribland Nordic Hardware, som säger att den är det. Hoppas den säljer bra så att dom fortsätter i detta temat. Passivt kylt är framtiden.

Vad är vitsen med att slänga in en liten pyttefläkt i denna? Dom hade likaväl kunnat köra en -U istället för -Y och ha en lite större fläkt.

Asus svenska representant sa på IFA att Zenbook UX305 är fläktlös och vad vi kunde se verkade det stämma. Möjligt att det finns något utblås/insug vid gångjärnet, men om de nu säger till oss att den blir utan fläkt får man väl lita på det.

Angående liten fläkt är det inte en helt dum idé förutsatt att det "görs rätt". Broadwell-Y har ett väldigt stort spann mellan bas- och turbofrekvens (0,8–2,0 GHz och 1,1–2,6 GHz), vilket talar för att prestandan i passivt utförande begränsas vid längre tids belastning. Att ha en knappt hörbar fläkt skulle möjliggöra högre klockfrekvenser under längre intervaller.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Geeks Gaming

Att ha en fläkt som går igång när man sitter med en strömkabel i låter som en grym idé, då man ofta inte bryr sig om datorn börjar låta lite, och sen när man kör på batteri begränsa datorn till att inte använda mer än vad som går med passiv kylning. Ingen aning om det funkar så men hade varit en lösning på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Intel's nya mobila CPU:s ska ha väldigt bra prestanda per watt. Har du sett något test som säger något annat?

Har ingen info mer än va Intel ger ut på ark.intel.com. Dom har säkert bra prestanda per watt, men tanke på ynka 4.5W TDP kan det inte vara vara häftig prestanda. Intel kan inte trolla med knäna. Den har bara två kärnor på 1.1Ghz samt turbo på 2,6Ghz men det är fortfarande väldigt lite även om den kan springa ifrån min laptop som är en Compaq 615(btw, hatar den så mycket för sin usla prestanda)

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns en trackpoint :'(
Skulle behöva uppgradera min lenovo x121e och är förälskad i trackpoint måste jag säga, vill aldrig gå tillbaka till touchpad igen!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av webknut:

Har ingen info mer än va Intel ger ut på ark.intel.com. Dom har säkert bra prestanda per watt, men tanke på ynka 4.5W TDP kan det inte vara vara häftig prestanda. Intel kan inte trolla med knäna. Den har bara två kärnor på 1.1Ghz samt turbo på 2,6Ghz men det är fortfarande väldigt lite även om den kan springa ifrån min laptop som är en Compaq 615(btw, hatar den så mycket för sin usla prestanda)

Sägs att Core M -Y har samma prestanda som -U i nuvarande generation. Ingen aning om det stämmer, men det tycker jag låter rätt grymt om det stämmer. Sen beror det givetvis säkert på vilken effekt processorn går på. Som jag förstått kan tillverkaren välja detta lite själv.

Hittande länken från Sweclockers själva. Testad med TDP på 4.5 W, inte illa om jag får tycka till http://www.sweclockers.com/nyhet/19297-intel-broadwell-y-i-pr...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Sägs att Core M -Y har samma prestanda som -U i nuvarande generation. Ingen aning om det stämmer, men det tycker jag låter rätt grymt om det stämmer. Sen beror det givetvis säkert på vilken effekt processorn går på. Som jag förstått kan tillverkaren välja detta lite själv.

Slår den en i5-480M?

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av webknut:

Slår den en i5-480M?

Är ingen expert på något sätt i ämnet. Men jämför man Passmark - CPU benchmark med nämnda processorer så en Haswell -U minst lika snabb och snabbare än en i5-480M.

Så om påståendet i rubriken stämmer så borde en Core M -Y vara lika snabb eller snabbare än en i5-480M Men kan finnas andra som har andra åsikter i den frågan....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk

Yoga 2 kan delvis ersätta en Wacom Companion, så i det syftet är Yoga 3 rätt billig

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Är ingen expert på något sätt i ämnet. Men jämför man Passmark - CPU benchmark med nämnda processorer så en Haswell -U minst lika snabb och snabbare än en i5-480M.

Så om påståendet i rubriken stämmer så borde en Core M -Y vara lika snabb eller snabbare än en i5-480M Men kan finnas andra som har andra åsikter i den frågan....

Scrolla ner och kolla http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-M-5Y70-Notebook-Proce...

Den ligger jämsmed i5 och i7 gen4, men som många säger kommer den nog tappa prestanda vid längre tung belastning.

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem

Varför väljer man en sådan framför surface PRO 3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nagel:

Synd att det inte finns en trackpoint :'(
Skulle behöva uppgradera min lenovo x121e och är förälskad i trackpoint måste jag säga, vill aldrig gå tillbaka till touchpad igen!

ThinkPad yoga? Brukar kunna variera rätt bra i pris på lenovos hemsida men gav 11k för i5 4200U, 8GB ram och 256GB ssd i början på året (tidigt februari). Dock finns vissa synpunkter om skärmen att finna (inte stört mig, men har upplevt det åtminstone en gång).

Permalänk

Gånggärnet gjort i 800 delar av aluminium och stål. DAFUQ? Skulle vilja se den ritningen...

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse.. fläktlöst är det nya heta, jag står över.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skärmarna i air är ju knappast premium. Och skärm är ju en av de viktigaste grejerna på en laptop.

Håller med. Skall man ha en bra Mac som fungerar riktigt med bra skärm att arbeta med så är det MBPr som gäller.

Air är mer cafe-latte-mammor-dator än kvalitet.

Skrivet av Desplow:

Vilken besvikelse.. fläktlöst är det nya heta, jag står över.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om att fläktlöst hade varit trevligt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/