Lenovo släpper Yoga Tablet 2 på 13 tum med QHD-upplösning och Windows

Permalänk
Melding Plague

Lenovo släpper Yoga Tablet 2 på 13 tum med QHD-upplösning och Windows

Surfplatteserien Yoga Tablet 2 utökas med ännu en Windows-variant, som får en högupplöst 13,3-tumsskärm, inkluderat tangentbord och Intel Atom-processor med 4 GB primärminne.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Subwoofer i en surfplatta känns på gränsen till fånigt i onödighets-grad.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Jag som alltid drömt om att kunna hänga upp min surfplatta på väggen, äntligen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Subwoofer i en surfplatta känns på gränsen till fånigt i onödighets-grad.

Låter jättelöjligt, jag vet. Men den netbook jag använt med en mini-sub utöver de vanliga högtalarna gjorde faktiskt stor skillnad! Det blev inte alls samma trumhinne-skärande ljud som små högtalare annars brukar komma med. Men förvänta dig inga smällar i bröstet när du tittar film!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Dracc:

Subwoofer i en surfplatta känns på gränsen till fånigt i onödighets-grad.

Skrivet av Zache_:

Låter jättelöjligt, jag vet. Men den netbook jag använt med en mini-sub utöver de vanliga högtalarna gjorde faktiskt stor skillnad! Det blev inte alls samma trumhinne-skärande ljud som små högtalare annars brukar komma med. Men förvänta dig inga smällar i bröstet när du tittar film!

Jag själv äger också en dator med en liten sub-woofer i. Visserligen är det en fullfjädrad laptop men det gör faktiskt stor skillnad.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Orkar HD Graphics i Atom överhuvudtaget driva runt den upplösningen? Inte ens spelen i Windows Store lär väl vara spelbara

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Orkar HD Graphics i Atom överhuvudtaget driva runt den upplösningen? Inte ens spelen i Windows Store lär väl vara spelbara

Det är inte så svårt att driva Office och explorer. Den är inte ämnad för spel.

Permalänk
Medlem

Jag saknar fortfarande möjligheten att använda som en laptop utan att använda mig av ett bord. Antar att Helix är en bättre produkt då, men hur svårt kan det vara att göra en hyfsat billig tablet med en "riktig" tangentbordsfunktion?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd

Batterier mäts i Wh inte mAh. För att få en billiknelse så är det som att fråga hur motorstark en bil är och få svaret 7000RPM.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Datavetare
Skrivet av bjasih:

Orkar HD Graphics i Atom överhuvudtaget driva runt den upplösningen? Inte ens spelen i Windows Store lär väl vara spelbara

De flesta spel i Windows Store borde fungera. Men kan tänka mig att t.ex. Asphalt och Reckless Racing (som ändå är fullt spelbara på Z3770 i 1920x1080) trillar under 30FPS sträcket. Däremot borde det inte alls vara några problem att dra runt applikationer som inte är spel.

Tycker detta rent generellt verkar vara en riktigt intressant produkt, enda man kan klaga på är valet av Z3475. Även om Silvermont är ett rejält kliv upp från den ursprungliga Atom-modellen så handlar det om en CPU med ARM-nivå på prestanda. Med tanke på pris och storleken så känns Z3775 (33% högre max frekvens på CPU) som det självklara valet.

Jämfört man Dell Venue 11 Pro som kör Z3770 med t.ex. Asus Transformer Book T100 som kör Z3740 så verkar marginellt högre pris vara enda nackdelen med Z3770, batteritid verkar i princip opåverkad. Enda skillnaden mellan Z37x0 och Z37x5 är att den senare har något högre klockad GPU-del.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

En ganska intressant hybrid, synd bara att den endast har 64GB lagring, gör den tyvärr nästan helt ointressant istället.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Och vem behöver den upplösningen på en liten skärm?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Datavetare
Skrivet av jacobtr:

Och vem behöver den upplösningen på en liten skärm?

Alla som vill läsa mycket direkt på skärmen. Har en Dell Venue 11 Pro och visst fungerar 1920x1080 på 11" för surf och normala program, men läser man böcker och PDF på skärmen så är det beklämmande hur mycket bättre det ser ut på retina-Ipad eller på min laptop med 15" 3200x1800 skärm.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Och vem behöver den upplösningen på en liten skärm?

Kan man kanske fråga säg, men kan man ha den upplösningen på en 5 tums mobil så fungerar det nog på 13 tum också

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Kan man kanske fråga säg, men kan man ha den upplösningen på en 5 tums mobil så fungerar det nog på 13 tum också

Vilken 5 tums skärm har 4k? Eller menar du samma dpi

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Öhm..sa hon inte $399 för 10-tummaren i videon? Var kommer $699 ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Vilken 5 tums skärm har 4k? Eller menar du samma dpi

Var kom 4K in i bilden?

Denna hybrid har samma upplösning som vissa mobiler runt 5-5,5"
DPI blir dock förstås lägre på en 13"

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Och vem behöver den upplösningen på en liten skärm?

Skrivet av ggustavsson:

Var kom 4K in i bilden?

Denna hybrid har samma upplösning som vissa mobiler runt 5-5,5"
DPI blir dock förstås lägre på en 13"

LG G3 och Nexus 6 är ju exempel på mobiltelefoner som har samma upplösning på en skärm som är av mindre än hälften till storlek av denna dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenger:

LG G3 och Nexus 6 är ju exempel på mobiltelefoner som har samma upplösning på en skärm som är av mindre än hälften till storlek av denna dator.

Förlåt blandade ihop qhd med 4k . Men min nya nexus 5 och gamla lg g känner man knapt skillnad på i displayen så lite onödigt är det ju...

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Förlåt blandade ihop qhd med 4k . Men min nya nexus 5 och gamla lg g känner man knapt skillnad på i displayen så lite onödigt är det ju...

Jo sant, skillnaden med så små skärmar är inte stor många kan nog inte se den, Men på en 40"+ blir det nog viss skillnad mellan 1920x1080 och 4K, tex text vinner på riktigt höga upplösningar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Jo sant, skillnaden med så små skärmar är inte stor många kan nog inte se den, Men på en 40"+ blir det nog viss skillnad mellan 1920x1080 och 4K, tex text vinner på riktigt höga upplösningar.

Japp tror man har nytta på det för 27tum också men det är nog lite på hur nära man sitter också!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob