Ubisoft i blåsväder efter buggig lansering av Assassin's Creed: Unity

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft i blåsväder efter buggig lansering av Assassin's Creed: Unity

Den färska stortiteln Assassin's Creed: Unity är allt annat än problemfritt och många användare talar om grafikfel, låg prestanda samt krascher. Ett sent satt embargodatum antyder även om att Ubisoft försökt mörka problemen inför lanseringen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad hände med att betatesta sin spel? Var ju samma sak med Watch Dogs... Far Cry 4, ja det återstår och se.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Ubisoft är för bedrövligt. Hela industrin behöver komma ned på jorden igen, men Ubisoft och EA är nog bland de värsta.

Permalänk
Medlem

TotalBiscuit har en bra video om detta: https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs

Summerar problemen ganska bra och kommer till slutsatsen att köp inte denna dyngan. efter att ha sett hans video kan jag inte annat än hålla med, detta är ett skämt.

Här har vi ett fint montage med en del buggar: https://www.youtube.com/watch?v=-PkzIGSyjLQ&channel=UCGSBxRKb...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaaay2k:

Vad hände med att betatesta sin spel? Var ju samma sak med Watch Dogs... Far Cry 4, ja det återstår och se.

Gjorde ju under för spel som ESO och BF4.

Skrivet av Marticus:

TotalBiscuit har en bra video om detta: https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs

Summerar problemen ganska bra och kommer till slutsatsen att köp inte denna dyngan. efter att ha sett hans video kan jag inte annat än hålla med, detta är ett skämt.

Har alltid gillat TotalBiscuit men då och då går han över från att vara en spelkritiker till att vara en gnällkärring som förespråkar bojkott för att speltillverkares produkter inte är felfria..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Finns det ingen patch att ladda ner? Folk skriver om 2.0 överallt men hittar inte.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

När media embargo slutar 12 timmar efter släpp tyder det ju ofta på att de är medvetna om att spelet har stora problem och försöker mörka det, EA är visserligen inte mycket bättre som företag men det kan jämföras mot det nya dragon age där recensioner släpptes en hel vecka före lanseringen.

Permalänk
Inaktiv

Har också mött problem

Har själv också märkt detta. Med en i5 på 2.9 och ett 280x har jag problem att komma över 25 fps och fps:en droppar ibland ända ner till 18-19. Vilket gör hela spelet ospelbart.

Ett benchmark från Gamegpu.ru visar också samma sak: http://i.imgur.com/YTqMTA8.jpg

Permalänk
Medlem

Oj nämen vad OVÄNTAT att Ubisoft misslyckas. Hur fan orkar de hålla på? Varför köper folk deras skitspel och sedan gnäller om det? Varför lägger de inte bara ner och börjar med knyppling eller något? Fan vad förbannad jag blir!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Har alltid gillat TotalBiscuit men då och då går han över från att vara en spelkritiker till att vara en gnällkärring som förespråkar bojkott för att speltillverkares produkter inte är felfria..

Tycker du han gick över gränsen för ACU?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Men oj, vilken överraskning Ubisoft.

Eller inte...

Permalänk
Medlem

Varning för jobbig musik:P

Men ja, tycker Ubi kan börja skärpa sig..
Mycket prestanda problem ligger nog i att de satte sig en dag och sa "Hmm vi vill ha tusentals NPC's i stora folkmassor överallt"

Varpå någon frågade:
"De ska väl inte alltid vara laddade i minnet va? Det kommer att bli en stor prestanda dödare"
Board Room: ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Gjorde ju under för spel som ESO och BF4.

Ja, de sa att de hade betatestat BF4. Vilket jag är lite skepptisk till då det tog ca: 1-2 år att fixa ett spel efter release.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Gjorde ju under för spel som ESO och BF4.

Har alltid gillat TotalBiscuit men då och då går han över från att vara en spelkritiker till att vara en gnällkärring som förespråkar bojkott för att speltillverkares produkter inte är felfria..

Handlar lite mer än det. Handlar också om ingame-payment, om embargot på reviews på spelet och även på att spelet i sig är knappt spelbart även fast man har en bra dator.

Permalänk
Avstängd

hade lena 40 50 60 fps där det störtdök utan anledning på vissa ställen

nu har spelet bestämt sig för att permanent gå i 27 fps inte ens en omstart av spelet fixade det sen finns det ett problem där det flickrar hemskt utan anledning när det vill

Permalänk
Medlem

Inte köpt ett enda Ubisoft-spel sedan Assassin's Creed II och har inga planer på att göra det efter hur de dödar gamingindustrin. Cancerföretag i dess största form att folk stödjer dem är helt bortom mig.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Har alltid gillat TotalBiscuit men då och då går han över från att vara en spelkritiker till att vara en gnällkärring som förespråkar bojkott för att speltillverkares produkter inte är felfria..

Ja de kommer ju inte börja producera bättre men dyrare spel bara för att du ber dem snällt...

Permalänk
Medlem

Lärde man sig något av Watch Dogs så är det, köp aldrig Ubisoft-spel på releasedagen. Tom Clancy's the Devision ser jäkligt lovande ut och även om Massive levererat bra titlar förr så gör man mycket klokt i att vara tålmodig med även det här spelet.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Deras aktie har fallit en del också, frågan är om det är tillräckligt för att dom ska bry sig då den fortfarande(än så länge) är högre än för ett år sedan.

Det sista spelet som jag faktiskt kommer att köpa vid release från Ubisoft blir Far Cry 4, inte för att jag tror att det kommer vara så mycket bättre utan för att man redan har en planerad spelhelg med en polare...:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Tycker du han gick över gränsen för ACU?

Tycker jag faktiskt.

Skrivet av fredrikbra:

Handlar lite mer än det. Handlar också om ingame-payment, om embargot på reviews på spelet och även på att spelet i sig är knappt spelbart även fast man har en bra dator.

.

Visst kan Ubisoft gjort det betydligt smidigare men samtidigt ser man folk gnälla för det minsta lilla. Folk som gnäller att de t.ex. ligger på 65 FPS istället för 70 FPS. Folk som gnäller att spelet ibland buggar ut så delar av ansiktet försvinner etc. och får det att låta som spelet är helt ospelbart från minut ett.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår inte varför alla köper spel vid release. Vänta minst 1 år innan ni köper för att få en bra upplevelse. Nä, Ubisoft håller jag mig undan efter deras kommenterar gällande PC-plattformen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tycker jag faktiskt.

Mja, det vet jag väl inte riktigt om det var det han sa.

Han lade ju faktiskt en hel del vikt på att han eventuellt skulle återbesöka ACU om det var så att det kom en patch som fixade buggarna. Det lät ju mest som hans vanliga betoning på att det skulle vara vettigt att vänta på lite mer information om ett spel speciellt när det handlar om Ubisoft titlar i framtiden.

Det som han personligen tyckte gjorde spelet ospelbart var ju alla buggar sammanlagda och att det crashade.

Man kan ju inte riktigt gå och köpa en ny diskmaskin med inställning att det är okej att hälften av disken är smutsig i en oskriven tid framöver.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Lärde man sig något av Watch Dogs så är det, köp aldrig Ubisoft-spel på releasedagen. Tom Clancy's the Devision ser jäkligt lovande ut och även om Massive levererat bra titlar förr så hör man mycket klokt i att vara tålmodig med även det här spelet.

Exakt, jag brukar alltid vänta minst en månad minst innan jag köper en Ubisoft spel. Är till större del felfritt utom den värdelösa grafik optimeringen, samt oftast till halva priset. Hursomhelst, nu är det fastspikat. Ubisoft har tagit ikapp EA's ledning inom "värst i branschen", ser ut som värsta spelutvecklare blir Ubisoft år 2014.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Jag förstår inte varför alla köper spel vid release. Vänta minst 1 år innan ni köper för att få en bra upplevelse. Nä, Ubisoft håller jag mig undan efter deras kommenterar gällande PC-plattformen.

För att folk som mig inte har något tålamod?

Medvetet om att spel faktiskt kan vara buggiga vid release och därför förväntar jag mig inte ett felfritt spel från början. Sedan finns de ju dessa som gnäller för att deras arm åker igenom en vägg under en mikrosekund.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farrisen:

Varning för jobbig musik:P

https://www.youtube.com/watch?v=-PkzIGSyjLQ

Men ja, tycker Ubi kan börja skärpa sig..
Mycket prestanda problem ligger nog i att de satte sig en dag och sa "Hmm vi vill ha tusentals NPC's i stora folkmassor överallt"

Varpå någon frågade:
"De ska väl inte alltid vara laddade i minnet va? Det kommer att bli en stor prestanda dödare"
Board Room: ¯\_(ツ)_/¯

Jag må vara oinsatt i spelvärlden, men vad jag inte över huvud taget kan förstå är hur man ens skulle överväga att släppa ett så ofärdigt spel som detta verkar vara. Vilket leder mig in på tankarna om de ens testat spelet innan det släpps? Och den tanken kan ju knappast vara rimlig? Vart fan har det gått fel?

Jag gillar varken genren eller assassin's creed-spelen, men man blir ju mörkrädd när man läser om hur företagen prioriterar... Ne, jag håller mig fortfarande till Rayman 2 och 3, de enda spelen som Ubisoft mer än lyckades med

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv

Frågan är om Far Cry 4 bör avbokas eller inte. 299kr var inte direkt illa men Ubis track record med Nvidia"optimerade" titlar är inte vad jag skulle klassa som direkt bra...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är någon ens förvånad? Lika bra vänta en vecka eller månad efter lanseringen innan man bestämmer sig för att köpa.

Antingen så får de lära sig att vänta att lansera spelen tills de är färdiga eller att deras försäljningssiffror är dåliga de första veckorna efter release. Eller så får Ubisoft helt enkelt sluta göra spel till PC.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Citat:

Mycket talar även för att Ubisoft var medvetna om att Assassin's Creed: Unity var i behov av ytterligare optimeringar innan lansering och att försök gjorts att mörka detta. Utvecklaren satte nämligen embargot för spelmedia 12 timmar efter att spelet blev tillgängligt, vilket gjorde att många vädrade plånboken innan de hade chansen att läsa recensionerna och inte minst om alla problem.

Det där är riktigt lågt men hur kan folk ens fundera på att köpa ett spel från Ubisoft innan de läst något om det..

Permalänk

"Ubisoft i blåsväder" kvittar ju hur mkt kritik dom får dom tar ju endå inte åt sig. får ju EA att se bra ut! vilket är för jävligt!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Frågan är om Far Cry 4 bör avböjas eller inte. 299kr var inte direkt illa men Ubis track record med Nvidia"optimerade" titlar är inte vad jag skulle klassa som direkt bra...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har förbokat Gold Edition, om det lider av problem som dessa kommer jag aldrig förboka ett enda spel igen, det är inte värt risken direkt. Jag förbokade även Watch_Dogs, vilket man då fick lida för.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED