Nvidia lanserar molntekniken Geforce Grid för Shield Tablet

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar molntekniken Geforce Grid för Shield Tablet

Ägare av Nvidia Shield Tablet kan inom kort börja strömma spel från molnet. I december sjösätter grafikkortsmakaren den egna molntjänsten Geforce Grid för den europeiska marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om de lanserade GRID i Geforce-experience, och släppte en version av klienten som inte kräver Nvidia-kort i burken.

Edit: för att förtydliga är jag alltså ute efter ett sätt att ta del av Grid på en PC, inte att PCn ska agera renderingsserver. Såna program finns redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Vore trevligt om de lanserade GRID i Geforce-experience, och släppte en version av klienten som inte kräver Nvidia-kort i burken.

Skickades från m.sweclockers.com

Limelight kanske är något. Jag har själv inte kollat hur det fungerar.

http://limelight-stream.com/

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Limelight kanske är något. Jag har själv inte kollat hur det fungerar.

http://limelight-stream.com/

En intressant grej men inte samma sak. Poängen med GRID är ju att uträkningarna görs på nvidias servrar och inte på någon burk hemma hos mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Min telefon autocorrectar Grid till versaler av någon anledning..

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Inte lite vilseledande att säga att de ska presentera uppföljaren till värdens bästa spel och vissa Half Life 2 i bakgrunden.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Vore trevligt om de lanserade GRID i Geforce-experience, och släppte en version av klienten som inte kräver Nvidia-kort i burken.

Edit: för att förtydliga är jag alltså ute efter ett sätt att ta del av Grid på en PC, inte att PCn ska agera renderingsserver. Såna program finns redan.

Skickades från m.sweclockers.com

https://games.onlive.com/games#selectGamebundle

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Aldrig i helvete att jag kör program eller spel "från molnet"!!!

Då lägger jag hellre ned det här med datorer och spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitan:

Aldrig i helvete att jag kör program eller spel "från molnet"!!!

Då lägger jag hellre ned det här med datorer och spel...

Varför? Det är väll klockren utveckling! Prenumerera på spel istället för att köpa dem och spara in massvis på att inte köpa konsol, stationär och shield apparat osv. Så länge uppkopplingarna blir tillräckligt snabba ser jag mestadels fördelar!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Varför? Det är väll klockren utveckling! Prenumerera på spel istället för att köpa dem och spara in massvis på att inte köpa konsol, stationär och shield apparat osv. Så länge uppkopplingarna blir tillräckligt snabba ser jag mestadels fördelar!

Problemen jag ser är:

- Hemma: Du har spel dator / laptop och snabbt internet, det funkar kanon.
- Hos en bekant: Han har ofta speldator / du kan faktiskt använda detta och få en bra upplevelse förutsatt att han har bra internet.
- Du är på semester... tja.. har du internet, ja. Har du snabbt nog internet som inte 200 andra surfar på, ofta nej. Upplevelsen blir hackig och inte helt fungerande.
- Du är på resande fot... 3G internet är ju inte direkt den mest stabilaste formen, och där tog strömmen slut.

Är ju enklare att skaffa en spel laptop, alt ställa en enkel dator hemma hos vännen och spela med.
De få ställen där denna enhet borde kunna göra bra, är där internet är svårast att få tag på, eller iaf med bra bandbredd och låg latency.

Permalänk
Medlem

Välkommen till 200ms lagg i alla single player spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOne:

Välkommen till 200ms lagg i alla single player spel

Ja, precis. På jobbet kör dom med något de kalla "den goda datormiljön", dvs allt körs mot en huvudserver. Allt ifrån Word, Excel, Autocad osv osv. Kan säga att det är skitjobbigt med lagget som blir. Fastän datorerna är nya och har bra grejer känns de verkligen som om de vore 10 år gamla. Det är därför jag är extremt skeptisk till sådant här. Sen kan jag nämna en annan aspekt på detta - vad tror ni det kommer att kosta att prenummera på allt för dig, för så kommer det att bli. Du kommer tvingas att ha ett abonnemang för varje program du vill köra. Snacka om bök.

Permalänk

Ska bli kul att testa 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Skrivet av Capitan:

Aldrig i helvete att jag kör program eller spel "från molnet"!!!

Då lägger jag hellre ned det här med datorer och spel...

Jag håller med, jag ser bara ett motiv till sådana här lösningar och det är ekonomiskt och inte tekniskt. Man vill inte sälja spel man vill hyra ut dem och kontraktet kan när som helst sägas upp. Man vill ha total kontroll över ditt spelande, även singleplayer. Nu kanske någon säger att man inte ägde spelen förr heller. Juridiskt är det så men eftersom man hade ett fysiskt media i sin ägo och det var allt som krävdes för att spela så är det akademiskt.