Xbox One försvårar språkval med ny uppdatering

Permalänk
Melding Plague

Xbox One försvårar språkval med ny uppdatering

Svenska gamers med engelska som förstaval får problem med Xbox One. En ny uppdatering regionslåser konsolens marknadsplats, vilket även påverkar systemspråket.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta får mig att välja ps4 över xbox one.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Haha, strålande. Hur många pudlar blir det för Microsoft kopplat till den här konsolreleasen egentligen? Regioner, begagnade spel, tar listan aldrig slut?

Permalänk

Själv spelar jag alltid med systemet inställt på Engelska varav jag stör mig på att vissa spel blir det automatiskt svenska undertexter på när jag vill ha engelska. Samtidigt stör jag mig även på spel som jag vill ha Engelska röster istället för Svenska.

Tur att jag inte spelar på Xbox One då.

Permalänk
Medlem

Dåligt. Engelska > Svenska när det gäller teknik.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jävla tur man sålde skiten....

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

Okej....låt oss summera

1. XBox1 är rent prestandamässigt sämre än PS4
2. Man försökte bundla det med ACU (jepps, jag talar om debaklet i presens innan det hänt...)
3. Nu försöker man försvåra för de som köpt sin konsol utomlands (straffa?)

Summering:
Är det någon som undrar varför XBox1 säljer sämre än PS4?

Permalänk
Entusiast

Herregud. En enkel lösning är ju att som på gamla 360 dela upp det. Språk för sig, och land för sig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hur blir det för oss som har svårt med svenskan? Kan vi välja engelska? Microsoft kan väl inte på allvar mena att alla som bor i sverige kan Svenska?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av danedi:

Hur blir det för oss som har svårt med svenskan? Kan vi välja engelska? Microsoft kan väl inte på allvar mena att alla som bor i sverige kan Svenska?

Om jag fattat det rätt kan du välja en annan region för engelska, men då kan du inte använda Marketplace längre. Antar att man får byta mellan språk beroende på om man vill handla eller få engelska med röstkommandon.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ännu ett klavertramp av Microsoft.. Vad är det för idioter som jobbar där egentligen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Oh shit. Inga spel för halva priset längre då med andra ord

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av iaken:

Oh shit. Inga spel för halva priset längre då med andra ord

Detta just vad MS vill åt, folk som handlar i fel region för att få lägre priser. Lösningen är ju dock enormt trubbig, eftersom regionen är sammanvävd med språkvalet. Två olika kontroller som fungerar oberende av varandra känns knappast som kärnfysik.

Om jag fattat rätt, det vill säga. Jag är inte själv XB1-ägare, utan fick hjälp av en vän att kontrollera detaljerna runt vad som gäller i Sverige.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ibland känns det verkligen som att Microsoft avsiktligt försöker göra sina användare irriterade

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

GG Microsoft, att ni fortfarande gör såna här korkade saker förvånar mig. Borde lärt er en läxa efter alla dessa misslyckanden innan Xbone releasen

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om dem ändrar sig med detta också, som dom gjorde med allt annat efter vågen av hate.

Permalänk

Microsoft verkar nästan vilja förlora denna "konsollstrid".

Det jobbar hårt för det i alla fall!

Permalänk

Ännu ett dåligt beslut av Microsoft gällande Xbox One. Det känns som att Playstation 4 är det solklara valet i alla fall för mig när man ska köpa ny konsol däremot finns det inga spel på varken Xbox One eller Playstation 4 som motiverar ett köp.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Herregud vilket genidrag av Microsoft!
Hur lång tid tar det innan dom gör en 180 angående detta 😜.

Måste vara otroligt skönt för dom som jobbar med Playstation och ha en konkurrent som gång på gång förstör för sig själva. Denna generations konsoler vinns utav Sony mest pga att Microsoft gör det så jobbigt för sig själv.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Herregud vilket genidrag av Microsoft!
Hur lång tid tar det innan dom gör en 180 angående detta 😜.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det undrar jag med. Det är ju standard hos Microsoft numera.

[idiotiskt utspel]
[kovändning]
[rinse and repeat]

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Haha de ge genomförde det här medan alla är sura på för att World of Warcraft: WoD's servrar är paj, så orkar de inte lägga ner energi på att bli uppmärksammade om denna "uppdatering" innan det är försent!

Permalänk

Gött med lite känslor.

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

Låter som microsoft skjuter sig själva i foten än en gång!

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk

Påpeka ev. problem på rätt forum istället för att ha någon slags envägskommunikation som obstinata tonårs-matyrer.

http://feedback.xbox.com

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

Så för att folk inte ska utnyttja olika region priser så måste dem låsa språket? Dumt av MS och folk som är för snikna.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

MS är oerhört skickliga på att skjuta sig själv i foten varje månad. Skills.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Alltså, att låsa systemspråket till Svenska är mycket mycket dåligt, men inte helt oacceptabelt enligt mig.

Att det avaktiverar röstkommandon är dock HELT oacceptabelt.

Permalänk
Medlem

Failbox one slår till igen! Jag kommer ihåg då microsoft inte misslyckades så mycket med sina strategier...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Jag köper endast Live och Dlc på marketplace, kommer jag inte kunna göra det om jag har språket på engelska?

Permalänk
Skrivet av brittaspjut:

Microsoft verkar nästan vilja förlora denna "konsollstrid".

Det jobbar hårt för det i alla fall!

Microsoft har redan förlorat denna "konsolstrid" , det var över innan det börja =P

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.