Snabbtest: Grafikprestanda i Dragon Age: Inquisition

Permalänk
Melding Plague

Snabbtest: Grafikprestanda i Dragon Age: Inquisition

Med spelmotorn Frostbite under huven lovar nya Dragon Age både äventyr och grafik i toppklass. Redaktionen laddar testriggarna, men möter "oväntat" motstånd från mjukvaran Origin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det snyggt då? Eller är det bara dåligt kodat? Youtube är ju inte den bästa på att vissa om ett spel är snyggt eller inte.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Mycket bra med sådana här test tycker jag

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Geeks Gaming

bra snabbtest, fler sånna!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daark:

Är det snyggt då? Eller är det bara dåligt kodat? Youtube är ju inte den bästa på att vissa om ett spel är snyggt eller inte.

Jag tycker det ser snyggt ut, kollat några youtube vids från dem som redan har det, dock så är det konstiga FPS dips i vissa områden (Inget större problem verkar det som dock). Jag kommer nog spela det när dem släppt en eller 2 patcher gillar att vänta tills man fixar små problem även om det betyder att jag får spela det lite senare ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AlvarBerglind:

bra snabbtest, fler sånna!

Absolut och gärna med SLI och crossfire siffror.

Permalänk
Medlem

Hur lyckades dom röra till Mantle något så det otroliga?

En annan notering är att min syster köpte spelet men det var helt omöjligt att installera via skivan utan det ända sättet var att göra en mysig 25 GB nedladdning med 8 Mbit/s ADSL. Konstigt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kör på ett GTX 690 och en 3770k, flyter på bra i 50-60 FPS i ultra settings på 1080p (ingen AA) höjer jag till 1440p måste jag sänka till high settings, annars ligger jag runt 30 FPS och mosar.

Trodde inte jag skulle kunna klämma ut så mycket på 2gb, men tydligen går det bra. Så fort jag sätter igång AA börjar FPSen droppa rejält, kanske är dags för en ny CPU och ett 980 snart ändå...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tråkigt det här med Mantle. Amd får skärpa sig. Trots det är det ju roligt att se att ett "gammalt" kort fortfarande hänger med...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Är det snyggt då? Eller är det bara dåligt kodat? Youtube är ju inte den bästa på att vissa om ett spel är snyggt eller inte.

Om du vill se okomprimerade klipp på spel så rekommenderar jag sidan www.gamersyde.com

Går att strema eller ladda ner videos på alla möjliga spel där.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hade gärna velat spela det här, men om EA till och med skall sabotera prestandatest av produkten med deras DRM tror jag att jag väntar på Witcher 3 istället...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Inaktiv

Skitbra test men saknar bildtext.

Permalänk
Medlem

det kanske e mantle som gör mest nytta på processorsvaga system & inte sen när det gäller.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Jag har spelat spelet sen igår och tycker redan nu att det helt klart är det bästa i serien. Dock hoppa jag att AMD förljer upp med icke beta drivrutiner snart, då som de själva skriver i sina releasenotes är det problem med blinkande texturer vid crossfire.

Med 2 st 290X 1060 GPU/1450 MEM så får jag runt 80 min, 89 Average FPS @ 3440*1440 D3D11. i spelets egna benchmark.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett spel som 980 inte är i närheten av att klara av.

Permalänk
Medlem

Ja men vad bra! Jag får samma max-fps och lägre min-fps med Mantle jämfört med DirectX.. Låter ju bra AMD.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Mycket bra med sådana här test tycker jag

Håller med till 100%.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Kör på ett GTX 690 och en 3770k, flyter på bra i 50-60 FPS i ultra settings på 1080p (ingen AA) höjer jag till 1440p måste jag sänka till high settings, annars ligger jag runt 30 FPS och mosar.

Trodde inte jag skulle kunna klämma ut så mycket på 2gb, men tydligen går det bra. Så fort jag sätter igång AA börjar FPSen droppa rejält, kanske är dags för en ny CPU och ett 980 snart ändå...

GPU skulle nog jag har valt istället.

En 3770k är ju fortfarande än idag overkill mainstream processor, vänta tills Broadwell/Skylake kommer, hade jag gjort.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Konstigt med Mantle resultaten. Jag får något bättre framerate med Mantle.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Även om jag inte har några planer på att spela detta så tycker jag det är intressant med era snabbtest. Uppskattas!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag har spelat spelet sen igår och tycker redan nu att det helt klart är det bästa i serien. Dock hoppa jag att AMD förljer upp med icke beta drivrutiner snart, då som de själva skriver i sina releasenotes är det problem med blinkande texturer vid crossfire.

Med 2 st 290X 1060 GPU/1450 MEM så får jag runt 80 min, 89 Average FPS @ 3440*1440 D3D11. i spelets egna benchmark.

http://i62.tinypic.com/b71e3b.png

Nice! Har du testat mantle också?

Permalänk
Medlem

Gillar spelet, väldigt snyggt, och storyn är än så länge givande. Men det finns lite småsaker som irriterar mig...

¤Melee är svårare än båge och magi.. Med magi och båge är det bara att avfyra, alltid träffar du något som tar skada..
I melee får man vara mer noga och rikta in varje slag.

¤Jädra rantande för att leta resurser bara, men tack och lov återgeneras de.

¤Karta occh kompass känns lite som ett hafsjobb.

¤Hen i all ära, men min manliga karraktär blir kallad "hon" aldeles för ofta.. (Bug som ska fixas.)

¤Karraktären jag skapade, är inte den samma som i spelet. Fel hårfärg och fel "acneproblem".. -.-

¤Söka efter saker inbär ett knapptryckade, så var 10m, får man trycka ned (I mitt fall) [V]. För att sedan lyssna efter ett ljud..
Inte så genomtänkt för de som har hörselproblem... Själv fick jag dra ner musiken till ett minimum för att höra "plinget"..
Den här saken är det som stör mig mest med spelet just nu.. En visuell indikation om att man har något värdefullt i närheten är ett måste.. Men tyvärr..

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Ja men vad bra! Jag får samma max-fps och lägre min-fps med Mantle jämfört med DirectX.. Låter ju bra AMD.

Strunta i FPS och kolla om det minskar cpu bottlenecks. Det är skillnaden mellan DX och Mantle.

Permalänk
Inaktiv

Vad kul med ytterligare ett snabbtest

Permalänk
Discokungen

Vad oväntat att DRM sabbar spelupplevelsen. Det har väl aldrig hänt innan?? Om man bortser från att det verkar vara ENORMT tungt för lagringsenheten spelet ligger på så verkar det faktiskt vara extremt starkt och svårknäckt också, eloge till skaparen. Problemen som uppstår är dock lite absurda då spel är till för att spelas, inte skyddas, även om jag förstår resonemanget med tung DRM för att "skydda sig från läskiga pirater".

Dragon Age: Origins rullar fint med Steam och det räcker för mig, jag har inte så jättestor lust med varken DA2 eller DA:I, känner jag. Problemen väger mycket tyngre än fördelarna, så länge tvåan är så dålig och Inquisition har så tung DRM. Gör som CD PROJEKT RED! DRM-fritt är vägen att gå!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewelyn:

Om du vill se okomprimerade klipp på spel så rekommenderar jag sidan www.gamersyde.com

Går att strema eller ladda ner videos på alla möjliga spel där.

Trevligt med svar ;D

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Jaa detta skulle ha kunna vara C&C - Generals 2 om bara EA skulle lyssna på fansen..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv

Dragon Age: Inquisition ser ut som ett bantat Skyrim.

Permalänk
Medlem

Spelat i ca 90 minuter efter jobbet nu... Kör GTX 770 (1920x1080), senaste drivisarna. Hade läst en del om buggar, långsamma laddningar och krascher men det flyter på hur fint som helst. Går inte in på vad jag tycker om kontroller mm utan bara grafik. Om man inte har örnsyn och insisterar på att allt ska vara totalt perfekt out of the box så är det i alla fall en hejdundrande uppgradering från de två senaste spelen. Riktigt snyggt och trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Jaa detta skulle ha kunna vara C&C - Generals 2 om bara EA skulle lyssna på fansen..

Själv väntar man fortfarande på att EA ska fixa Slaget om Midgård 3..

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii