Ubisoft ber om ursäkt för trasigt Assassin's Creed: Unity – ger bort kommande DLC

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft ber om ursäkt för trasigt Assassin's Creed: Unity – ger bort kommande DLC

Ubisofts vd ber om ursäkt för den buggiga lanseringen av Assassin's Creed: Unity och lovar att åtgärda problemen. Som kompensation blir kommande DLC-materialet Dead Kings kostnadsfritt och köpare av Season Pass kommer få ett gratisspel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Bra gjort av UBI iaf att erkänna och ge bort både DLC och ett spel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Snällt av dem att göra så men något som hade gjort mig ännu lyckligare är att deras nästkommande stora releaser blir så buggfria som möjligt vid launch. Tre kassa releaser på raken (Watch Dogs, ACU och FC4), nu får det vara nog!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Trevligt, men de valde endå att släppa möget buggigt--

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Hade väl inga fler dåliga ursäkter att skylla på AMD

Personligen har jag inte haft några problem eller störiga buggar på PS4 (kraschat en gång). Hade mindre problem med AC Unity än BF4 som jag köpte för 1000kr...

Permalänk
Inaktiv

Kommer fortfarande inte köpa spelet.

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att DLCn är lika buggig

Permalänk
Medlem
Citat:

Åh nej har du köpt vårat trasiga spel?
Här, ta ett av våra andra superhypade spel som är helt fria från konstiga buggar. Not.

Nämen tack ubisoft, ett gratis spel som man inte skulle ta i med tång. (Minus rayman).
nej men om man nu köpte unity sitter man ju redan i träsket med stockholmssyndrom så det heter duga. Man vill fan bli misshandlad.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så de ger bort något som borde ingått i spelet från början? Så väldigt snällt av dem. Nu är allt glömt och förlåtet. Hipp hipp hurra för Ubisoft!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Win för mig då jag inte ska köpa Unity förrän nästa år eller något oavsett så ska bli fint med ett gratis DLC

Permalänk
Medlem

Så rätt Ozzed.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend

Jag älskar verkligen storyn i alla AC, men detta är verkligen illa - gött att de ger lite plåster på såren som aldrig skulle kommit.

Btw, bilden är väldigt lik:

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hade det inte handlat om Ubisoft så skulle man hoppas på att dom lär sig av detta tills nästa gång.
Nu vet jag redan att det inte kommer hända.

Permalänk
Medlem

Jag hade nästan inga problem med assassins creed unity, Jag fick en crash på 24 timmar played. FPS höll sig på 60-80 på blandad high-ultra 1440p. Det var dock riktiga FPS drops i "animus-sekvenserna"

Jag som season pass ägare tackar då för en gratis kopia av The crew.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Medlem

Helt jävla otroligt, de ger bort ett sketet uppdrag som plåster på såren för en katastrof-lansering.

Helt sanslöst att de får släppa spel i sådana skicka, borde fan få böta om spelen inte uppnår en viss minimum-standard.

Jävla spelindustri som är helt sönder, tacka alla idioter som förhandsbokar. Det är en förkastlig försäljningsmetod, men så länge folk köper grisen i säcken så kommer ju inget förändras. Man får fan inte spelet snabbare bara för att man lägger ut pengarna snabbare, jag fattar verkligen inte logiken.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Lämpligt att skapa goodwill efter en sån release, detta kan man inte klanka ner på, vettigt gjort av Ubisoft.

Dock som vissa säger så har de ju inte direkt en track record av perfekta releaser på sistone så... frågan är om det räcker till i långa loppet.
De får skärpa till sig.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Begriper inte hur ett sådant trasigt spel kan släppas till konsumenten, görs inga beta-tester?

Kan säga att jag upplever klart mer problem med spel från de stora spelföretagen än de små indie-tillverkarna, vad beror det på? Tycker att med dessa enorma budgetar som de stora företagen har så borde det inte vara så mycket problem som det oftast är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

jag fattar verkligen inte logiken.

Preorder bonuses. Och har man bestämt sig för att köpa spelet blint så är det skit samma om man gör det veckorna innan eller om man gör det på release-dagen, ingen mening i sådana fall att inte preordra.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk

Smart affärsmodell. Först låta folk betala utvecklingsarbetet med förhandsbokning, sedan låta folk göra mer utvecklingarbete med betatestning. Vad fick folk betalt för det? Hehe..

Permalänk
Medlem

Vid såhär buggiga spel borde alla som inte är nöjda med ett enkelt knapptryck kunna lämna tillbaka spelet. Det om något skulle få industrin att sluta släppa produkter månader för tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Preorder bonuses. Och har man bestämt sig för att köpa spelet blint så är det skit samma om man gör det veckorna innan eller om man gör det på release-dagen, ingen mening i sådana fall att inte preordra.

Små mini-bonusar som man inte måste ha för att spela spelet menar du? Typ ett svärd? Känns mer som en dålig ursäkt till att lägga ut pengarna i förtid i min mening.

Sen kan man ju diskutera hur ok det är att ha förhandsboknings extramaterial, man betalar lika mycket men får mer för att man betalar tidigare. Detta borde inte vara tillåtet som försäljningsmetod, möjligtvis kosmetiskt material, men absolut inget annat.

Jag förespråkar att man ska vänta på recensioner från minst ett par pålitliga sidor. Det är dock svårt när embargot för recensioner är 12 timmar efter release, man kunde ju riktigt känna stanken av dåligt spel med denna release. Så fruktansvärt fult av Ubisoft att sätta det efter release bara för att öka sales, när de uppenbarligen visste om att det var extrema problem med spelet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Har heller inte haft några överdrivna problem med spelet, är helt ok med kompensationen. Ska bara bestämma mig för om det blir The Crew eller FC4. Är nog bäst att vänta på recensionerna av The Crew innan man bestämmer sig med tanke på Ubisofts trend just nu...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Har heller inte haft några överdrivna problem med spelet, är helt ok med kompensationen. Ska bara bestämma mig för om det blir The Crew eller FC4. Är nog bäst att vänta på recensionerna av The Crew innan man bestämmer sig med tanke på Ubisofts trend just nu...

Far cry 4 blev man ju bra besviken på, med tanke på att det är igentligen far cry 3.5.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Far cry 4 blev man ju bra besviken på, med tanke på att det är igentligen far cry 3.5.

Bara löjligt att säga .5 efter Battlefield, FC osv bara för att det ser likt ut. Är ju helt annan spelvärld, nya features, story osv. Med den logiken så är det samma med dom gamla FPS spelen som t.ex WW2 Cod. Som sagt är det bara löjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Far cry 4 blev man ju bra besviken på, med tanke på att det är igentligen far cry 3.5.

Spelade aldrig trean så det gör inte mig något.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

fint gjort, men spelet är ju fortf trasigt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så de ger bort något som borde ingått i spelet från början? Så väldigt snällt av dem. Nu är allt glömt och förlåtet. Hipp hipp hurra för Ubisoft!

Tyvärr är det fler som släpper DLC när man redan köpt spelet för att mjölka ännu mer pengar. Jag har läst att till och med spelutvecklare kritiserat den typen av fasoner för att tjäna extra pengar. Har man betalat för ett spel så ska man ha ett komplett spel, inte en del av spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Klart som fan att de visste att spelet var så trasigt innan de släppte det. Det vore ju jävligt konstigt om alla de problemen bara hade råkat slinka förbi deras buggtes... eller jag menar, PR-avdelning.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Bara löjligt att säga .5 efter Battlefield, FC osv bara för att det ser likt ut. Är ju helt annan spelvärld, nya features, story osv. Med den logiken så är det samma med dom gamla FPS spelen som t.ex WW2 Cod. Som sagt är det bara löjligt

Håller med helt. Tycker folk säger det om var och varannan uppföljare nu som om de förväntar sig 3D holografisk teknik i varje uppföljare, inte för att det skulle vara fel att ha en Emergency Medical Hologram Mark I från voyager men realistiska förväntningar får man nog ha

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Bara löjligt att säga .5 efter Battlefield, FC osv bara för att det ser likt ut. Är ju helt annan spelvärld, nya features, story osv. Med den logiken så är det samma med dom gamla FPS spelen som t.ex WW2 Cod. Som sagt är det bara löjligt

Nya features? Det är ju exakt samma sak nu som det är i Trean, gå till torn för att upptäcka mapen och få ett gratis vapen. Attackera outposts för fast-travel, side missions osv. Samma Villian typ som Vaas var i trean.

Spelet är ju fan exakt samma, från far cry 2 till 3, där snackar vi skillnad.

Det finns ett par nya vapen, 2-3 nya fordon och nya djur.

Nämn gärna lite nya features.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//