Intel och datortillverkare satsar på hybrider i 12,5-tumsklassen under 2015

Permalänk
Melding Plague

Intel och datortillverkare satsar på hybrider i 12,5-tumsklassen under 2015

Ständigt växande mobila enheter får datortillverkare att skifta fokus för framtida hybriddatorer, där idag ovanliga 12,5 tum kan bli standard inom kategorierna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Det var på tiden.
En 12.5" hybrid på 1080p, 64-120gb SSD, Core i3, 4GB ram för 3500-4000:- skulle bli en storsäljare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Penna annars inget köp

Rugged och det blir garanterat köp

Permalänk
Medlem

Personligen föredrar jag 10" för hybrider, då jag ser dem som renodlade konsumtionsenheter (en platta med ett välkommet tangentbord som bonus). Små, lätta, passivt kylda och ordentlig batteritid.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Lite osäker på om 12,5 hybrider är en hit, har använt och klämt på en del i 13,3" dvs dom snarlika hybriden att dom kan användas som platta, tex Yoga 2 funkar rätt bra som laptop men för klumpig och för tung, och som platta på tok för klumpig och tung.

Kör man en 12,5" hybrid enbart plattan blir det nog lätt, men utan tangentbord blir användningsområdet mer begränsat.

Har gått tillbaka till vanlig lätt liten laptop alternativt ren platta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Varför har dom så udda skärmstorlekar som 11,6 och 12,5 och 13,3 och 15,6 tum.

Varför har dom inte bara 11, 12, 13, 14 och 15 tum istället?

Meh, varför används fortfarande imperialistiska mått som tum, man borde använda centimeter istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Varför har dom så udda skärmstorlekar som 11,6 och 12,5 och 13,3 och 15,6 tum.

Varför har dom inte bara 11, 12, 13, 14 och 15 tum istället?

Meh, varför används fortfarande imperialistiska mått som tum, man borde använda centimeter istället.

Förmodligen för att tum är en väletablerad standard och för att det fortfarande används i USA. Lite som med dollarn antar jag, varför används den och inte nån annan valuta för världshandel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Varför har dom så udda skärmstorlekar som 11,6 och 12,5 och 13,3 och 15,6 tum.

Varför har dom inte bara 11, 12, 13, 14 och 15 tum istället?

Meh, varför används fortfarande imperialistiska mått som tum, man borde använda centimeter istället.

Varför bry sig och krångla till det för folk genom att byta standard. Blir ju knappast bättre bara för det står att skärmen är 39.6 cm istället.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det var på tiden.
En 12.5" hybrid på 1080p, 64-120gb SSD, Core i3, 4GB ram för 3500-4000:- skulle bli en storsäljare.

Det där är EXAKT vad jag är ute efter. Dock så lär priset snarare hamna runt 5000-6000 SEK tror jag.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Jag välkomnar alla storlekar, så länge dom balanseras rätt i alla aspekter.
I detta format tycker jag tex att det måste vara fläktlöst, för man vill tex kunna lägga/ställa denna i soffor, sängar, matbord och golv utan att smutsa ner, eller kväva den.
I övrigt gillar jag 12,5" och speciellt med slimmade ramar (Tex Dell'en), eftersom det är kompakt men fortfarande funktionellt. Väldigt behändigt på resor!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!