Battlefield: Hardline öppen beta på tisdag

Permalänk
Melding Plague

Battlefield: Hardline öppen beta på tisdag

Den som vill prova på nya Battlefield: Hardline får ett tillfälle när Visceral Games drar igång den öppna betatestningen, dessutom på samtliga plattformar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas det faktiskt känns som ett nytt spel nu jämfört med hur det var förra sommaren. Men är ändå tveksam till att köpa det. Kommer väll säkerligen komma en Battlefield Hardline premium version för 600kr också om man nu vill ha alla DLC:s...

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem

Tänker testa betan men skall mycket till för att jag ska köpa spelet. Än har de inte lyckats visa upp någonting som verkar lockande.

Sedan har jag en äcklig smak i munnen av att det framförs som ett Battlefield-spel när DICE inte satt ett finger i spelet och det är en helt annan genre än andra Battlefield-spel.

Permalänk
Entusiast

Har de gjort några större förändringar eller är det fortfarande Battlefield med nya skinns? Tror de hade en intressant idé med tjuv och polis. Det verkar ju gå bra för Payday 2 till exempel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Tänker testa betan men skall mycket till för att jag ska köpa spelet. Än har de inte lyckats visa upp någonting som verkar lockande.

Sedan har jag en äcklig smak i munnen av att det framförs som ett Battlefield-spel när DICE inte satt ett finger i spelet och det är en helt annan genre än andra Battlefield-spel.

Jag känner exakt samma sak.
Kommer hålla mig till Battlefield 4 tills 5:an kommer!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gyhlen:

Jag känner exakt samma sak.
Kommer hålla mig till Battlefield 4 tills 5:an kommer!

Battlefront, min vän. Battlefront

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag gillade faktiskt Hardline, mer än BF4 iallafall! Tycker allt flöt på bra i förra betan och kulorna gick som dom skulle och fienderna dog som planerat så har dom inte gjort bort sig helt nu när jag kommer testa det igen så kommer jag fortsätta spela det!

Permalänk
Medlem

Har testat det tidigare, gillade spelet men det är inget battlefield.

Permalänk
Avstängd

Need för speed + Payday 2 = Battlefield: Hardline

Har redan bokat spelet för att bra tag sen hoppas att det här blir ett bra spel. Hoppas att det inte är så många buga som det var på Battlefield 4.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Tyckte stängda betan känndes alldeles för lik BF3/4. Ska bli intressant att se hur mycket som har ändrats sedan dess

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Ser framemot den öppna betan då jag gillade första betaversionen. Är det fortfarande lika kul så blir det ett köp och då hoppas jag på minimalt med buggar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+ ATX | AMD FX-8350 Black Edition | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB | Samsung SSD 840 EVO 250GB | WD Desktop Green 2TB | Microsoft Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Need för speed + Payday 2 = Battlefield: Hardline

Har redan bokat spelet för att bra tag sen hoppas att det här blir ett bra spel. Hoppas att det inte är så många buga som det var på Battlefield 4.

Hur är det Need for Speed?

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och testa! Skulle testa förra gången men min datorn ruttna ihop och brann upp då så det blev tyvärr inget. Men nu är det väl kanske lite mer smak på hur spelet kommer att bli också Får se om det är kul, tycker inte BF4 eller BF3 har vart så roligt som tidigare titlar så jag har inga jättestora förhoppningar.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

Hur är det Need for Speed?

Kollat några trailers? Massor av tjyv-och-polis-jakt.
(Sedan kommer det antagligen inte bli så i spelet som det blir i iscensatta trailers men ändå.)

Permalänk
Medlem

Gött, blir att testa på böksen (one).

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Var jag den enda som tyckte bilden på annonsen likande GTA affischer?
För övrigt ser de skoj ut. Men optimeringen är ju frågan om köp eller avstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Kollat några trailers? Massor av tjyv-och-polis-jakt.
(Sedan kommer det antagligen inte bli så i spelet som det blir i iscensatta trailers men ändå.)

Jag har sett trailers och spelade det under alphan/betan(eller vad det nu var). Förstår fortfarande inte varför tjuv och polis gör det automatiskt till Need for Speed? Är inte Need for Speed för det mesta race, köpa bilar, trimma och styla dom? Får känslan av att ni menar att bara för poliser kan jaga kriminella så är det Need for Speed. För när jag spelade det så jagade jag aldrig någon tjuv som det visas i trailersen. Polisbilarna och dom andra bilarna var som vilka andra militärfordon som helst i BF4.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk

Dags att tagga till redan nu med det här sålänge!

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Medlem

Om det fortfarande är precis som förra betan så nej tack. Har dom däremot (vilket jag betvivlar) frångått lite av battlefield upplägget så kanske.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Tänker testa betan men skall mycket till för att jag ska köpa spelet. Än har de inte lyckats visa upp någonting som verkar lockande.

Sedan har jag en äcklig smak i munnen av att det framförs som ett Battlefield-spel när DICE inte satt ett finger i spelet och det är en helt annan genre än andra Battlefield-spel.

Saknar fortfarande djupet som battlefield 2 hade vad det gäller både commander och squads. Att det fanns skillnad i hur långt man kunde sprinta, hur effektiv ens body armor var och sedan att det inte fanns överdrivet många unlocks. Däremot var det fördjävligt att det tog såpass lång tid att gå upp en rank.

Hade hellre sett en ny Spec Ops eller 2143.

Skrivet av Imaculent:

Kollat några trailers? Massor av tjyv-och-polis-jakt.
(Sedan kommer det antagligen inte bli så i spelet som det blir i iscensatta trailers men ändå.)

Skulle säga att Driver är närmare eller precisera med NFS Hot Pursuit/Most Wanted/Carbon.

Någon nämnde även Payday 2 vilket jag inte heller riktigt förstår då det verkar som att du spawnar mitt I heisten snarare än innnan den börjat. Vad jag vet är det bara ett (två med Juluppdateringen) uppdrag i Payday 2 som kastar dig in i poliser från start. Har iofs inte alla dlcs.

TL;DR
Gibe 2143/Bf4 Spec Ops Plox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

Är inte Need for Speed för det mesta race, köpa bilar, trimma och styla dom?

Jag associerar NfS till polisjakt. Har väl med vilka NfS man spelat mest då...

Permalänk
Medlem

Öppen alfa*

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tdelta32t:

Saknar fortfarande djupet som battlefield 2 hade vad det gäller både commander och squads. Att det fanns skillnad i hur långt man kunde sprinta, hur effektiv ens body armor var och sedan att det inte fanns överdrivet många unlocks. Däremot var det fördjävligt att det tog såpass lång tid att gå upp en rank.

Hade hellre sett en ny Spec Ops eller 2143.

Skulle säga att Driver är närmare eller precisera med NFS Hot Pursuit/Most Wanted/Carbon.

Någon nämnde även Payday 2 vilket jag inte heller riktigt förstår då det verkar som att du spawnar mitt I heisten snarare än innnan den börjat. Vad jag vet är det bara ett (två med Juluppdateringen) uppdrag i Payday 2 som kastar dig in i poliser från start. Har iofs inte alla dlcs.

TL;DR
Gibe 2143/Bf4 Spec Ops Plox

Det förvirrar bara att släpps under Battlefield-namnet, spelet handikappar sig själv av att bära den titeln. Man gör flera kopplingar till Battlefield som alla känner och försöker påvisa att detta mycket väl är ett Battlefield-spel, vilket hindrar det från att vara unikt och självständigt. Sedan kan man inte övertygas att det är ett Battlefield-spel eftersom att det frångår genren som kännetecknar en äkta Battlefield-titel. Det blir bara ett mellanting till slut som aldrig vet var det förhåller sig.

Sedan kan man tro att spelet släpptes istället för ett annat Battlefield-spel, eller som du tar upp att man hellre hade sett en annan titel. Men det här var aldrig ett alternativ, Hardline är en ny serie av en annan spelutvecklare. Det släpptes aldrig istället för någon annan Battlefield-titel. Än mer förvirring.

Permalänk
Medlem

BF goes CoD är allt jag säger.

Permalänk
Medlem

Längtar som mest till nya Battlefront, då blir det ny burk och hela köret. Men Hardline kommer bli bra filler tills dess. :>

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

Sura gubbar och tanter här, en glad herre som mig längtar att få köra betan. #HappyFace

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razor_Blade552:

Dags att tagga till redan nu med det här sålänge!
http://www.spelexperten.com/shop/165/art65/h6305/6266305-orig...

Haha vilken nostalgitripp! Har inte sett detta spel sen jag gick på fritids för typ 15 år sen, vilka minnen!

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Citat:

Några systemkrav avslöjas inte, men enligt utvecklarna ska den som kan spela Battlefield 4 även vara förberedd för nya Battlefield: Hardline.

Kan det möjligtvis bero på att Hardline ÄR Battlefield 4 med nya skins och vapen? Hoppas verkligen att detta blir bra. Hoppas även att folk lär sig av sina misstag och bojkottar allt vad förbokning heter!

Permalänk
Avstängd

Längtar mest till campaignen i hardline, den ser riktigt kul ut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tezzeen:

Hur är det Need for Speed?

Tänkte mer på snabba bilar och visa bilar så tycker jag att dom såg likt ut som det var på Need for Speed.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815