AMD fortsätter trolla Nvidia med The Fixer

Permalänk
Melding Plague

AMD fortsätter trolla Nvidia med The Fixer

Grafikmakaren AMD tar i från tårna för att utnyttja kontroverserna kring Geforce GTX 970. Senast ut är en ny del i reklamserien The Fixer full av kängor mot konkurrenten Nvidia.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tja gäller att smida medans järnet är varmt!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

När AMD gör något sånt här kallar man det för "trolla" (suck), men när Nvidia gör det är det tydligen alltid rätt. Läste även Andreas Dimestams kommentar i en annan tråd där han försöker tona ner Nvidiaskandalen, men när AMD gjort felsteg tidigare har han varit ganska frikostig med kritiken. Samma behandling syns såklart även när det gäller Intel - AMD. "Opartiska SweClockers".

Permalänk
Medlem

Denna var pinsamt dålig.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt snabbt ändå!

Permalänk
Avstängd

Funny shit

Permalänk
Medlem

Otroligt dålig. Fattar inte hur denna ska kunna användas som reklam...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiXeR:

Denna var pinsamt dålig.

Ah, puttinutten..

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Viceroy:

När AMD gör något sånt här kallar man det för "trolla" (suck), men när Nvidia gör det är det tydligen alltid rätt. Läste även Andreas Dimestams kommentar i en annan tråd där han försöker tona ner Nvidiaskandalen, men när AMD gjort felsteg tidigare har han varit ganska frikostig med kritiken. Samma behandling syns såklart även när det gäller Intel - AMD. "Opartiska SweClockers".

Fäll ned foliehatten och landa!

Tråkigt att du känner så, men att AMD trollar Nvidia måste i det här fallet ses som uppenbart. När det gäller övriga GTX 970-händelser kan jag bara hänvisa till en framtida fredagspanel där vi utvecklar vidare om våra tankar runt hela soppan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

P12 humor funkar utmärkt på detta forum.

Skrivet av atnek:

Ah, puttinutten..

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Tycker att videon var riktigt kul! Man får väl ta det med lite humor, inte med stenhårt allvar som tyvärr alltid verkar ske bland användarna här på Sweclockers.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Fredags underhållning.

Hade inge smaskigt så jag tog kaffe och kollade istället.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Fäll ned foliehatten och landa!

Tråkigt att du känner så, men att AMD trollar Nvidia måste i det här fallet ses som uppenbart. När det gäller övriga GTX 970-händelser kan jag bara hänvisa till en framtida fredagspanel där vi utvecklar vidare om våra tankar runt hela soppan.

Emil, jag har ingen foliehatt på mig. Nej men skämt å sido jag kan (om du ger mig tid) leta upp både artiklar och kommentarer från er som faktiskt får en att fundera ibland på opartiskheten. Ser fram emot fredagspanelen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiXeR:

P12 humor funkar utmärkt på detta forum.

Ja det är allmänt känt att DIN humor är vad som gäller och alla andras är p12. Roger that!

Permalänk
Medlem

Hehe underhållning som tänder på alla 4GB

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Gäsp

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

haha! amd har iaf humor

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket cringe. Det var väl ok, nästan lite småroligt första gången. Börjar kännas lite uttjatat nu tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Fäll ned foliehatten och landa!

Tråkigt att du känner så, men att AMD trollar Nvidia måste i det här fallet ses som uppenbart. När det gäller övriga GTX 970-händelser kan jag bara hänvisa till en framtida fredagspanel där vi utvecklar vidare om våra tankar runt hela soppan.

Gör ett tappert försök att få in Andreas inför kameran.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Snusfri

Classless AMD slår till igen.
Men har man inget bra att visa upp så häcklar man motståndarna istället.

Patetiskt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

HÄ HÄ HÄ HÄ..

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av xfade:

Gör ett tappert försök att få in Andreas inför kameran.

Det är något av ett pågående projekt. Han är faktiskt med i bakgrunden på en Hemma hos-video från 2013!

On topic så tycker jag det här var den sämsta The Fixer hittills. Kändes lite lång och mer krystad än vanligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Varför spär folk på fanboy-kriget? Har länge varit en kund till AMD men tycker att nu får de lugna ner sig lite

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Pinsamt dåligt... väx upp, AMD!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S-FighterPilot:

Varför spär folk på fanboy-kriget? Har länge varit en kund till AMD men tycker att nu får de lugna ner sig lite

Frågan är väl varför det är så många som blir "butthurt" av en video som denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

Frågan är väl varför det är så många som blir "butthurt" av en video som denna?

Working as intended.

Kanske inte lika bra som Fixer 1 men tror dom har lyckats successivt med att göra Nvidia fanboys mad.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Kunde inte se klart. Det var för dåligt och pinsamt.

Permalänk
Medlem

Haha så sjukt jävla rolig

Skrivet av S-FighterPilot:

Varför spär folk på fanboy-kriget? Har länge varit en kund till AMD men tycker att nu får de lugna ner sig lite

De som inte klrar kritik och humor, oftast religiösa personer och organisationer, behöver växa lite som personer tror jag minsan.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Håller med, den var riktigt dålig. Men kan som inte dissa AMD för deras försök, kul om Nvidia hade svarat med en rolig och lite B-aktigt video. Till Nvidia och AMD "fanboys", snälla svara inte med seriösa svar. Det är en kul och väldigt korkad grej, men det är absolut inte värt att börja schabbla över.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Tyckte den var rätt bra. Är ju menat att det ska vara billigt och överdrivet vilket är charmen.
Skulle det se påkostat ut och allvarligt skulle det inte äns fungera;P