Steam VR i bildläcka föreställer glasögon för virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

Steam VR i bildläcka föreställer glasögon för virtuell verklighet

Mystiska konturer tyder på att Valves satsning på virtuell verklighet inte helt otippat inbegriper glasögon, men inte Oculus Rift utan en ännu okänd och sannolikt egenutvecklad modell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

HL3 Confirmed i VR?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

kändes värt att göra en nyhet av konturerna till ett par VR-glasögon? eller så finns det verkligen folk som tycker det här är intressant, vad vet jag

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

"Dessutom ser huvudbandet ut att ha endast två fästpunkter, att jämföra med tre i exempelvis Oculus Rift och Gear VR."

Jag tycker ju att det ser ut som att kablarna följer ett huvudband också, borde det inte vara 3 fästpunkter då?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

nyhetstorkan när konturerna till ett par VR-glasögon blir en nyhet... eller så finns det verkligen folk som tycker det här är intressant, vad vet jag

Konturen bekräftar i stort sett att det är VR-glasögon det handlar om, vilket den tidigare nyheten inte bekräftade. Jag tycker det är intressant eftersom det betyder att Oculus får riktig konkurrens nu.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Inaktiv

Det skall bli intressant att se vad som händer med alla dessa VR-prylar. Jag har faktiskt aldrig provat någon men jag är verkligen sugen!

Undrar vad Valve kan göra för att skilja sig från mängden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Konturen bekräftar i stort sett att det är VR-glasögon det handlar om, vilket den tidigare nyheten inte bekräftade. Jag tycker det är intressant eftersom det betyder att Oculus får riktig konkurrens nu.

Det var väl inte direkt något oväntat eftersom det är "det senaste", som alla vill passa på att mjölka? tycker fortfarande allt som har med VR att göra får oförtjänt mycket hype, men det kanske är mer populärt än jag trott

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

HL3 Confirmed i VR?

Yes please! Snälla snälla låt det vara så!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Det var väl inte direkt något oväntat eftersom det är "det senaste", som alla vill passa på att mjölka?

Om bara oväntade nyheter ska publiceras blir det inte många nyheter. Ska inte recensioner med förväntat resultat heller publiceras?

On topic:
USB, DP/HDMI och 3.5mm ljud som kablar, låter vettigt. Hoppas nu bara att det blir 1 API till alla VR-headsets.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Avstängd

"läcka"

Permalänk
Medlem

Det har ju varit allmänt känt att de har jobbat på VR i flera år, så vitt jag vet längre en occulus rift enligt vad som har sagts, de har bland annat en gång kom ut med nyheter att de skulle börja samarbeta och dela med sig med Occulus.

Dessa nyheter är förvisso över ett år gamla nu, finns mycket att läsa om man googlar om det, men jag antar att de fortsatt arbeta med sitt egna, eller är det kanske occulus final version de kommer visa?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nu har ni chansen Valve - bundla HL3 med VR!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Nu har ni chansen Valve - bundla HL3 med VR!

L4D*

Permalänk
Medlem

Härligt med mer konkurrens för Oculus, dock undrar jag hur mycket konkurrens det är mellan dom. För som nån skrev innan så har dom ju samarbetat med iaf lite av tekniken. Om det var på Oculus Connect dom berättade det, eller tidigare kanske.

För dom som fortfarande inte testat VR av nåt slag, men har en full HD telefon så kan jag rekommendera att testa med den. Kjell o CO har Googles version av telefon VR, Google Cardboard för 99spänn, kan verkligen rekommendera, även om det bara är för att testa VR känslan

Permalänk
Medlem

Pyttsan, det är ju en snubbe med underlig huvudform som lutar sig tillbaka i en stol. Kablar direkt in i skallen för en riktigt grym VR-känsla!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att VR är, och har alltid varit en kul gimmick, men inte mer än så. Samma sak med 3D-filmer, känns coolt i början men man tröttnar snabbt på det och det kommer inte ersätta det traditionella sättet att uppleva media. Pga att det är en gimmick så tycker jag att det är dumt att satsa på, nog för att Valve sitter på typ lika mkt pengar som Joakim von Anka men ändå...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Riktigt spännande då som någon skrev här ovanför, Valve har ju hållit på med VR länge och jag läste någonstans att Valve hade en prototyp som var lika avancerad som DK2 två år innan DK2 visades.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

HL3 Confirmed i VR?

Det måste ju nästan vara så! Shit va taggad man blir om de skulle släppa hl3 nu utan VR stöd så blir man ju nästan sur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Hmmmmm, kan det vara så att det blir en bundle med HL3 + VR-goggles?

Undrar vilken display dom använder sig av, hade ju varit smutt med 4k amoled.

Permalänk

Hl3 hit och Hl3 dit... Hur fan orkar folk vara så löjligt besatta av Hl3?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hl3 hit och Hl3 dit... Hur fan orkar folk vara så löjligt besatta av Hl3?

Pga meeega cliffhanger i Hl2 Ep2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Pga meeega cliffhanger i Hl2 Ep2.

Samt att det förmodligen är världens bästa spelserie? Erkänt bästa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hl3 hit och Hl3 dit... Hur fan orkar folk vara så löjligt besatta av Hl3?

Varför får jag intrycket av att du är född efter -98?

Oavsett så är du modig som vågar ta ton mot Half-Life-serien.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1spY:

Samt att det förmodligen är världens bästa spelserie? Erkänt bästa!

Helvete heller. Deus Ex med Deus Ex: HR gör bästa spelserie (IW har aldrig existerat och alla som säger annat är troll )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Helvete heller. Deus Ex med Deus Ex: HR gör bästa spelserie (IW har aldrig existerat och alla som säger annat är troll )

Nja.. Fråga 100 personer vilken spelserie de kommer ihåg bäst, eller har flest minnen ifrån. Half-Life BÖR vinna.
Men sen är det ju också lite fel att jämföra två olika sorters spelgenres. Deus Ex har ju en hel del rollspelsinslag, när Half-Life är en mer renodlad action-gryta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Varför får jag intrycket av att du är född efter -98?

Oavsett så är du modig som vågar ta ton mot Half-Life-serien.

Haha... nej. verkligen inte född efter -98.
Har varit PC gamer sedan jag lade vantarna på mina föräldrars 486a för första gången

Half life serien har helt enkelt aldrig fångat mitt intresse så mycket som det verkar ha fångat andras :D... även om jag spelade både hl1 och hl2 i ett tidigt skede. Inte på release day, men iaf inom första året spelen släpptes.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Det har ju varit allmänt känt att de har jobbat på VR i flera år, så vitt jag vet längre en occulus rift enligt vad som har sagts, de har bland annat en gång kom ut med nyheter att de skulle börja samarbeta och dela med sig med Occulus.

Dessa nyheter är förvisso över ett år gamla nu, finns mycket att läsa om man googlar om det, men jag antar att de fortsatt arbeta med sitt egna, eller är det kanske occulus final version de kommer visa?

Ville komma ihåg detta också när jag såg gårdagens nyhet. Jag hoppas verkligen att dom fortfarande har något sorts samarbete så att det inte blir 2 olika standarder på PC av 2 olika jättar, utan snarare 2 alternativ med tex olika prisklasser och designval, men som delar samma kompatibilitet med spel osv. Sist man hörde något om samarbete mellan de två företagen så var väl dock inte Facebook med i bilden, så mycket kan ha hänt sen dess.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lira Portal med VR-glajjer. Ahhh mindfuck!

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gabe Newell vs. John Carmack. I will buy both!