Samsung avtäcker Galaxy S6 och S6 Edge

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker Galaxy S6 och S6 Edge

Under MWC 2015 presenterar Samsung Galaxy S6 och Galaxy S6 Edge, vilka är fullmatade med nya finesser och beskrivs som världens mest avancerade mobiltelefoner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hemknappen ser hemsk ut och det förstör designen för mig tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

S6 Edge > One M9 imo

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Tycker det är intressant att läsa specs-jämnförelsen. Ger en bra bild av hur mycket man betalar för märket på iphonen.
Att 1080p inte är självklart 2015 förvånar mig... Framförallt när man får punga upp med 6 lappar...

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vompen:

S6 Edge > One M9 imo

Har du sett baksidan?

http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/htc-mwc-...
http://images.anandtech.com/doci/8999/DSC_2739.jpg

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Detta ser ut att bli en riktigt fin enhet från Samsung!! Renare gränssnitt , UFS 2.0 och 14nm ! UFS2.0 kommer hjälp det dagliga flytet rejält, med uppstart av appar och inläsning av data.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Hmm, det är dags för en ny telefon i vår och jag känner att det kommer att bli svårt att välja den här gången.

S2 --> S4 --> ??

Ska man vänta på Note 5 kanske?

Permalänk
Medlem

Vette fan alltså... Jag VILL byta, då jag inte är riktigt nöjd med min OPO, men rent spontant känner jag inte för att slänga mina pengar på varken M9 eller S6an...

Det är nog om nått S6an som gäller, även om den är i minsta laget.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Tycker det är intressant att läsa specs-jämnförelsen. Ger en bra bild av hur mycket man betalar för märket på iphonen.
Att 1080p inte är självklart 2015 förvånar mig... Framförallt när man får punga upp med 6 lappar...

Trodde vi satt på Sweclockers, inte Aftonbladet..... Seriöst?

Kärnor, gigahertz, megapixlar, upplösning, mAh, GB RAM m.m. säger i princip ingenting om hur snabb/hur lång batteritid/hur bra kamera en telefon har!

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Hoppas dom har tänkt ut något med batteritiden. 2500mah på en 5'1" 1440p skärm och alltid standby 16mpixel kamera lär ge en mindre bra batteri tid om dom inte kommit på något som gör att den drar mycket mindre ström..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: AsRock Taichi X570 | CPU: AMD 3900X | RAM: 2x Samsung M391A2K43BB1-CRC 16GB ECC | GPU: ASUS Strix VEGA 64 | NIC: Intel i350-T4 | SSD: 1x Samsung 970 EVO 500GB | SSD: 2x 480GB Toshiba THNSNJ480PCS3 | HDD: 4x WD WD100EZAZ 10TB | PSU: EVGA Supernova G3 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Trodde vi satt på Sweclockers, inte Aftonbladet..... Seriöst?

Kärnor, gigahertz, megapixlar, upplösning, mAh, GB RAM m.m. säger i princip ingenting om hur snabb/hur lång batteritid/hur bra kamera en telefon har!

Hur ska du annars kunna jämföra olika modeller?

Permalänk
Hedersmedlem

MST gör mig lite intresserad men kommer krävas mycket mer innan jag går ifrån vanilla-telefoner.

Spännande dock om MST funkar bra, känns som lite cool hacking att ha fått till, om det nu funkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Trodde vi satt på Sweclockers, inte Aftonbladet..... Seriöst?

Kärnor, gigahertz, megapixlar, upplösning, mAh, GB RAM m.m. säger i princip ingenting om hur snabb/hur lång batteritid/hur bra kamera en telefon har!

Däremot gör väl flikarna "Batteritid" det?
http://piclair.com/mldgs

Permalänk

Vad ska man med välvda skärmar till? Aningen bättre design men så tar man istället bort sd kortplatsen och vattentätheten.

Annan intressant sak är att den ska komma förladdad med Microsoft appar frågan är om man kan ta bort dessa eller om det inte kommer att gå.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hur ska du annars kunna jämföra olika modeller?

Benchmarks och tester. Eller menar du att du köper processorer utifrån antal GHz och antal kärnor?

I så fall har jag en bar uppgradering från din 3770k här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462288, varsågod!

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Men Samsung har tagit ett rejält kliv i design både hårdvaru- och UI-mässigt den här gången där HTC varit en klar ledare med sitt chassi och Sense 5+. Dock stannade allt upp med M9 imo, den är fortfarande är snyggare men sett till Samsungs EDGE-skärm, trådlösladdning (o superchargen 10min->4h användning) med mera tycker jag personligen Samsung kom ut med en rysligt fin uppdatering. Har aldrig varit i behov av utbytbart batteri, vattentålighet o annat på min M7a så känner ingen förlust på den fronten. Känner dock jag skulle varit nöjd med en 1080p skärm i förmån till batteritid.

Ska bli kul se hur kameror och batterid egentligen står emot varandra

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porygon:

Däremot gör väl flikarna "Batteritid" det?
http://piclair.com/mldgs

Litar inte ett dugg på tillverkarnas egna siffror. Vad testerna sen visar är det intressanta.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Ajjjj mina ögooon! Ta bort den andra bilden snälla. Var den fulaste baksida jag sett på ca 10 år. Om de bara hade behållit området runt linsen svart...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Detta är definitivt Samsungs år när det kommer till innovation. Tror inte iPhone 6s, M9, G4 eller någon annan har en chans när det gäller just innovation.

Gillar man inte TouchWiz så finns det andra alternativ. Själv kör man Cyanogenmod. Det nya TouchWiz ser dock fantastiskt ut.

Men när något blir så stort som Samsung och Apple så är det ju by default inprogrammerat i många att börja hata.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hur ska du annars kunna jämföra olika modeller?

Varför har du i så fall en i7 3770k som processor, den har bara 4 kärnor och går bara i 3,9 GHz i vanliga fall men om du hade valt and skulle du kunna få en 8 körning processor som går i 5 GHz till ett lägre pris. Enligt dig så måste ju AMDs processorer vara ljusår bättre än intels om man kollar i samma prisnivå.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Japp det har jag, men jag går inte bara på design vettu, utan jag går på helheten och denna gång har Samsung gjort störst avtryck i mina ögon. Dessutom, det skiljer nästan 1000kr i kontant mellan M9 (förbokning hos Tele2 för 7495kr) och S6 (förbokning hos Tre för 6795kr)...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av Vigge50:

Varför har du i så fall en i7 3770k som processor, den har bara 4 kärnor och går bara i 3,9 GHz i vanliga fall men om du hade valt and skulle du kunna få en 8 körning processor som går i 5 GHz till ett lägre pris. Enligt dig så måste ju AMDs processorer vara ljusår bättre än intels om man kollar i samma prisnivå.

Han var sarkastisk.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AtomicPunk:

Han var sarkastisk.

Hur ser du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Men Samsung har tagit ett rejält kliv i design både hårdvaru- och UI-mässigt den här gången där HTC varit en klar ledare med sitt chassi och Sense 5+. Dock stannade allt upp med M9 imo, den är fortfarande är snyggare men sett till Samsungs EDGE-skärm, trådlösladdning (o superchargen 10min->4h användning) med mera tycker jag personligen Samsung kom ut med en rysligt fin uppdatering. Har aldrig varit i behov av utbytbart batteri, vattentålighet o annat på min M7a så känner ingen förlust på den fronten. Känner dock jag skulle varit nöjd med en 1080p skärm i förmån till batteritid.

Ska bli kul se hur kameror och batterid egentligen står emot varandra

Skulle vilja säga att efter 1-2 år eller om batteriet pajar kan det vara väldigt bra att kunna byta det. Lite av en deal breaker när det kommer till nya mobiler. Men men, smaken är som baken, vissa köper väl ny mobil varje år, inte jag eller många andra dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Varför har du i så fall en i7 3770k som processor, den har bara 4 kärnor och går bara i 3,9 GHz i vanliga fall men om du hade valt and skulle du kunna få en 8 körning processor som går i 5 GHz till ett lägre pris. Enligt dig så måste ju AMDs processorer vara ljusår bättre än intels om man kollar i samma prisnivå.

Då har du ju inte kollat specifikationerna, tittar du bara på hur många kärnor en processor har och inget mer är du bara en i mängden bland medelsvenssons.

Permalänk
Medlem

Snälla sluta detta upplösningsrace, stanna vid 1080. Satsa resurser på batteritid och kameror. Dessutom kan många skärmar behöva förbättras på andra områden än ppi, typ färgåtergivning, ljusstyrka och kontrast... Högre upplösning bidrar så jävla negativt på batteritiden på flera plan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite mer metall hade varit intressant, jag ogillar plasttelefoner. Materialet har stor betydelse för mig. Aja tur att Apple finns, som kan det här med premium känsla

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Hur ser du det?

Skickades från m.sweclockers.com

För att fanboys skriker sig hesa över hela internet om det man kan sätta siffror på som upplösning, frekvenser, kärnor(!). Med det i åtanke så kan man inse att det är sarkasm. Kommentaren vore helt enkelt för dum annars(för att vara Sweclockers).

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Snälla sluta detta upplösningsrace, stanna vid 1080. Satsa resurser på batteritid och kameror. Dessutom kan många skärmar behöva förbättras på andra områden än ppi, typ färgåtergivning, ljusstyrka och kontrast... Högre upplösning bidrar så jävla negativt på batteritiden på flera plan!

Skickades från m.sweclockers.com

Håller fullständigt med, de 2 viktigaste funktionerna för mig på en mobil är just batteritid och kamera. Går ändå inte att se nån betydlig skillnad mellan 1080p och högre på en liten skärm

Permalänk

Ser ju exakt likadan ut. Har ju sett likadan ut sedan s3 Flopp imo
Sen specsen är ju heller ingen mega skillnad

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF