Samsung finpolerar Gear VR för Galaxy S6

Permalänk
Melding Plague

Samsung finpolerar Gear VR för Galaxy S6

Nästa versionen av glasögonen Gear VR ger inte bara plats för Samsungs senaste flaggskepp i serien Galaxy S6 utan innehåller även en och annan smärre nyhet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Baksidan med ett VR-set som är knutet till en viss telefonmodell är uppenbar - vi byter telefoner ganska ofta.

Permalänk
Medlem

Latency, latency, latency!!!!
Är det någon som någonsin varit imponerad av exaktheten i telefonernas sensorer?! I think not... Spela eller köra vad som helst i Gear VR ser jag som en framgångssaga för viktnedgång (Läs: illamående)

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk

Frågan är väl egentligen hur många som har provat använda dessa brillor. Latency är ett problem säger nördarna, frågan är vad konsumenterna tycker.
Tanke på att var tredje person inte kan se 3D i biografer och att majoriteten människor (ej nördar som oss) ens märker skillnad på 30/60 fps så funderar jag på om man förstår skillnaden i latency heller?

Well, gå ned till 1 ms så blir jag i alla fall nöjd.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Frågan är väl egentligen hur många som har provat använda dessa brillor. Latency är ett problem säger nördarna, frågan är vad konsumenterna tycker.
Tanke på att var tredje person inte kan se 3D i biografer och att majoriteten människor (ej nördar som oss) ens märker skillnad på 30/60 fps så funderar jag på om man förstår skillnaden i latency heller?

Well, gå ned till 1 ms så blir jag i alla fall nöjd.

De som skulle uppskatta det mest som kommer tycka det är jobbigast med latency

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

Latency, latency, latency!!!!
Är det någon som någonsin varit imponerad av exaktheten i telefonernas sensorer?! I think not... Spela eller köra vad som helst i Gear VR ser jag som en framgångssaga för viktnedgång (Läs: illamående)

Gear VR använder egna inbyggda sensorer som pollar i 1000Hz och är mycket bättre kalibrerade. Skulle säga att latency är det minsta problemet med Gear VR just nu, utan att det är upplösningen och avsaknandet av positional tracking som är största problemet.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Frågan är väl egentligen hur många som har provat använda dessa brillor. Latency är ett problem säger nördarna, frågan är vad konsumenterna tycker.
Tanke på att var tredje person inte kan se 3D i biografer och att majoriteten människor (ej nördar som oss) ens märker skillnad på 30/60 fps så funderar jag på om man förstår skillnaden i latency heller?

Well, gå ned till 1 ms så blir jag i alla fall nöjd.

Men märker man inte skillnad på 30/60 fps så är det illa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Frågan är väl egentligen hur många som har provat använda dessa brillor. Latency är ett problem säger nördarna, frågan är vad konsumenterna tycker.
Tanke på att var tredje person inte kan se 3D i biografer och att majoriteten människor (ej nördar som oss) ens märker skillnad på 30/60 fps så funderar jag på om man förstår skillnaden i latency heller?

Well, gå ned till 1 ms så blir jag i alla fall nöjd.

Jag testade det idag med min z3 compact och cardboard och blev grymt imponerad! Det fungerar långt över förväntan även om latency finns där. Det märks mest vid vissa rörelser och främst vid snabba sådana men de spel jag testade var designade med det i åtanke och byggde mer på precision än snabbhet. Jag tror således att det kommer finnas marknader för oculus och andra high end produkter till pc och sådana här enklare grejer till casual och typ resereportage etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

kommer det ingen vr till s5 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

kommer det ingen vr till s5 ?

Bästa vore ju samma ram med olika fästen för olika legacy-lurar, kanske inte skulle funka så klockrent med lägre PPI dock.