SweClockers besöker Dustin Expo 2015

Permalänk
Melding Plague

SweClockers besöker Dustin Expo 2015

Nordens största IT-mässa pågår i Ericsson Globe Arena och på lördag öppnar även mässan för allmänheten. För den som inte har vägarna förbi bjuder SweClockers på en rundtur.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kör hårt SweC-Teamet!

Vill veta vad som är i LG svarta låda

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hoppas ni lägger upp lite videor och massa bilder!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Globen heter det.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Globen heter det.

"För den som inte själv kan ta sig till Globen eller helt enkelt vill ha en förhandstitt passar SweClockers på att bjuda på en tidig rundtur. Med kameran i ett fast grepp är det dags att se vad årets utställare har att erbjuda."

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Globen heter det.

Inte officiellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Globen heter det.

Faktum är ett den heter "Ericsson Globe Arena". Globen heter den i folkmun

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Har man som teknikintresserad privatperson något att få ut av ett besök där eller riktar sig mässan främst till företag?

Permalänk

Sweclockers kan ju tipsa om i artikeln att man kan föranmäla sig här:
https://www.delegia.com/app/attendee/new_registration.asp?Pro...
för att slippa köa på plats. Som jag förstår det så krävs ingen föranmälan men då måste du just köa på plats.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk

Min Tv vid LG 2a bilden högra hörnet gick ifrån en vt60 förlora lite flytt men helvete bästa tv jag har haft hittills älskar OLED!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Inaktiv

Dustin expo. same old, same old. Kanske ett par saker som är intressant.

Permalänk
Medlem

Ingen liten musikvideo?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Har man som teknikintresserad privatperson något att få ut av ett besök där eller riktar sig mässan främst till företag?

Det brukar bara vara konsument-grejer, vad företagen vill pusha det året. Jag tycker att det har varit mest ytligt och inte särskilt djupt med info för den som är mer teknikintresserad. Tidigare år har jag mest blivit frustrerad över bristen på teknisk nivå hos informationen och säljarna.
Ofta riktigt trångt med folk i montrarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Har man som teknikintresserad privatperson något att få ut av ett besök där eller riktar sig mässan främst till företag?

Båda.

Idag = Företagsprodukter framme
Imorgon = Delvis Företagsprodukter framme, men mer konsumentprodukter.

Lite så var det förra året, om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Synd att Inte gigabyte verkar ha några av sina bärbara datorer skulle gärna se en test på någon av deras modeller verkar bara vara webhallen som säljer dom med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Var inget direkt värt att se förra året.
Dock är det ju gratis och när jag ändå bor någon kilometer bort så blir det nog en promenad dit i år igen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Entusiast

Både Samsung och Sony men inget HTC?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Sista bilden längst ner.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Både Samsung och Sony men inget HTC?

De är där och visar bland annat upp HTC One M9

källa: http://expo.dustin.se/sv/konsument/nyheter/9-heta-prylar-du-m...

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns lite schyssta gaming prylar att fynda på Dustin-expo? Är efter en 144hz skärm tänkte om det såldes billigare där?

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem

Roligaste är att mässan har blivit så "branschifierad" att folk inte vet vem som håller i den. Var där i jobb igår (torsdag) och en leverantör berättade att många besökare frågar var man kan köpa produkterna som visas i montern. När de är på DUSTINmässan...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag var där idag via mitt jobb och det var väldigt lugnt. Inte trängsel i en enda monter. Vi kikade på 3D-skrivare och killen där hade i alla fall ordentlig koll på sina grejer. Lite dåligt med erbjudanden kan jag tycka, kanske annat imorgon!

Ett tips är i alla fall att inte köpa mat nere på mässgolvet. Inge vidare och dyrt (95kr exkl. vatten). Jag hade behövt tre potioner.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av timez:

Jag var där idag via mitt jobb och det var väldigt lugnt. Inte trängsel i en enda monter. Vi kikade på 3D-skrivare och killen där hade i alla fall ordentlig koll på sina grejer. Lite dåligt med erbjudanden kan jag tycka, kanske annat imorgon!

Ett tips är i alla fall att inte köpa mat nere på mässgolvet. Inge vidare och dyrt (95kr exkl. vatten). Jag hade behövt tre potioner.

95kr exkl. vatten är kanske dyrt, ja. Det är ju frivilligt att köpa, men kan tänka mig att en del av pengarna går till mässan och allt också. Så vill man supporta mässan kan man ju handla där

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit där förut. Är det värt att ta sig tiden och åka dit? Är det många reor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Har aldrig varit där förut. Är det värt att ta sig tiden och åka dit? Är det många reor?

Jag var där idag, åk dit under konsument dagarna. Lördag-Söndag istället.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Pris på T300 Chi? Fortfarande 7000/8000 med moms? Suktade efter den så länge men tog en UX303LN istället, fick vänta för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Jag var där idag, åk dit under konsument dagarna. Lördag-Söndag istället.

Öppet bara idag lördag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

LG's TV-apparater sopade mattan av konkurrenterna.

Permalänk
Avstängd

Var riktigt trevligt var där på Fredagen och vann Intels tävling så fick en Asus T200T att komma hem med tack Intel Sverige
och fick lite swag helt klart godkänd jobbdag :]