Nvidia Shield Portable kan uppdateras med Tegra X1

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Shield Portable kan uppdateras med Tegra X1

Den portabla spelkonsolen Shield Portable bygger fortfarande runt Tegra 4, men nu framgår att Nvidia arbetar på en ny revision med snabbare trådlöst nätverk och kanske även Tegra X1.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen som jag väntat.

Permalänk
Inaktiv

När ska nVidia inse att detta koncept kanske inte är "the future"?

Permalänk
Inaktiv

Där blev den gammla skölden omodern. Tvivlar starkt att nya spel kommer fungera bra på den äldre modellen.

Permalänk
Medlem

Mjaaaa Nvidia det kanske inte är hårdvaran i sig det är fel på. Det faktum att när jag snabbt öggnade så fick jag det till " Nvidia Shield Portable läggs ner" kanske ger en fingervisning om mina förväntningar på det hela.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Den fungerar till vad den skapades för, samma sak med alla konsoler.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på att de försöker lansera en stationär variant var det inte så förvånande.

Frågan är hur många lanseringar det tar innan Nvidia fattar hur fel de är ute med dessa lösningar. På tok för låst och ointressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har en Shield Portable och kan säga om det är värt?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Äntligen som jag väntat.

Jag anar viss sarkasm

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig ens sett en shield i sverige. Har det sålts många?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Det är konstigt hur människor kan ha så olika inställningar till saker.
En uppdaterad Shield portable med högre upplösning är det enda som kommer få mig att på allvar titta på nVidia i framtiden över AMD.
Deras andra Shield-projekt är så tråkiga, men det här är fina saker. Det är också det enda intressanta nVidia har i dagsläget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

Jag har aldrig ens sett en shield i sverige. Har det sålts många?

Förmodligen ganska få men vore intressant med lite siffror. De finns att köpa i större svenska (online)butiker iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Någon som har en Shield Portable och kan säga om det är värt?

Jag har en köpte en bara för att testa, har samma funktioner som vilken platta som hellst (har plattan) Men eftersom jag inte är så förtjust i Android/google/bärbart så blir det en Surface nästa gång om jag känner att behov finnes. Däremot så funkar den väldigt bra att spela på streama från steam, men är en platta så ointressant när man har datorn stående i rummet brevid, använder min htpc istället om jag ska göra nåt i vardagsrummet blir bara använd när jag reser aldrig annars.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd

Shield Tablet med spelkontroll är ju ett skitbra koncept om du frågar mig - hade köpt en redan om ekonomin tillåtit en surfplatta.
Att fortsätta på denna klumpiga enheten är inte ett bra drag imo.

Permalänk
Medlem

Jag vill vet hur många enheter nvidia sålt world wide.