Grand Theft Auto V årets mest förbokade PC-spel på Webhallen

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto V årets mest förbokade PC-spel på Webhallen

Det råder ingen brist på intresse inför lanseringen av GTA V, som till och med överträffar The Witcher 3 och seglar upp som årets mest förbokade PC-spel hos Webhallen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det här ens en nyhet? Hade GTA V varit det mest förbokade PC-spelet i Sverige så är det en sak, men nu är det bara det mest förbokade PC-spelet hos en specifik butikskedja - Webhallen. Har Webhallen betalat er för att skriva detta? Är det någon mer än jag som ser denna "nyhet" som en reklamannons för Webhallen?
Hur som helst så ser jag fram emot PC-versionen men jag har inte förbokat det, vill se några recensioner först.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
SweClockers
Skrivet av Eronki:

Är det här ens en nyhet? Hade GTA V varit det mest förbokade PC-spelet i Sverige så är det en sak, men nu är det bara det mest förbokade PC-spelet hos en specifik butikskedja - Webhallen. Har Webhallen betalat er för att skriva detta?
Hur som helst så ser jag fram emot PC-versionen men jag har inte förbokat det, vill se några recensioner först.

Det finns ingen sammanställd statistik över förbokningar i Sverige, men Webhallen hör till de största på spel och ger en ganska god bild av läget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkig trend. Förbokningar av spel gör det endast sämre för konsumenter. Finns inga fördelar alls i det.

Permalänk
Keeper of Traditions

Inte en chans att jag förbokar ett spel som GTA, det kommer ju vara fullt av buggar som den första vågen spelare får tvingas agera betatestare för...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av carll:

Väldigt tråkig trend. Förbokningar av spel gör det endast sämre för konsumenter. Finns inga fördelar alls i det.

Förbokning av spel har gått så länge spel har gått att köpa. När jag började spela i slutet av 80-talet/början av 90-talet gick det också.

Vad som istället är dåligt är kickstarter, Steam early access och liknande där utvecklarna tar pengarna och inte nödvändigtvis gör sitt jobb.

Idag är spelmarknaden så stor att man troligen inte behöver förboka. Även på lanseringsdagen bör man kunna hitta ett exemplar i butik om man är otålig men av någon anledning inte vill förboka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Inte en chans att jag förbokar ett spel som GTA, det kommer ju vara fullt av buggar som den första vågen spelare får tvingas agera betatestare för...

Jag håller med, och vem köper pc spel på skiva? Läste att GTA V skulle ligga på 7 skivor, palla den installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Väldigt tråkig trend. Förbokningar av spel gör det endast sämre för konsumenter. Finns inga fördelar alls i det.

Jag gjorde ett undantag och förbokade GTA V. Vet redan att det är ett bra spel och sen verkar det som PC-versionen också är bra gjord och bra optimerad enligt systemkraven och PC-Gamer. Men visst det kan ju förstås ändå vara en flopp med massa buggar och stora fps dykningar osv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förbokning av spel har gått så länge spel har gått att köpa. När jag började spela i slutet av 80-talet/början av 90-talet gick det också.

Vad som istället är dåligt är kickstarter, Steam early access och liknande där utvecklarna tar pengarna och inte nödvändigtvis gör sitt jobb.

Idag är spelmarknaden så stor att man troligen inte behöver förboka. Även på lanseringsdagen bör man kunna hitta ett exemplar i butik om man är otålig men av någon anledning inte vill förboka.

På 80 samt 90 känns det som det fanns en poäng, branchen var liten och spelet kunde ta slut. Men att förboka idag är beyond me. Jag menar, det förbokas ju en massa digitala nedladdningar som omöjligt kan ta slut! Jag förstår verkligen inte hur folk tänker, vi väntade i 2 år, orkar vi inte med ynka 2 dagar till för recensioner då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag räknar med att det inte kommer fungera riktigt bra förrän efter ett par uppdateringar.
Självklart kan inte utvecklarna testa lika mycket som alla användare där ute.

Permalänk
Medlem

Jag förbokar aldrig spel längre. Det senaste spelet jag förbokade var Red Orchestra 2.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Sluta förboka spel folk, det förstör våra spels kvalitet i längden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det händer att jag förbokar spel men då är jag jävligt påläst om spelet i fråga samt testat eventuella betor. I fallet GTA 5, jag låter det gå några månader innan jag skaffar det.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tror GTA är ett spel ganska många köper i butik istället för digitalt eftersom de digitala priserna oftast är dyrare. The Witcher 3 däremot kan man få tag i för ett bra pris digitalt. Man får t.ex. spelet 27% billigare på GOG om har de tidigare spelen.

Permalänk
Medlem

Sååå... Vad var det där om att PC-gaming är döende igen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Argh!

Inte bra tajming att behöva plugga in 200 gymnasiepoäng för att äntligen få en examen.
Får väl vänta till juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Väldigt tråkig trend. Förbokningar av spel gör det endast sämre för konsumenter. Finns inga fördelar alls i det.

Med tanke på hur många gånger dom har skjutit upp releasen nu så kan man ju hoppas att spelet är relativt buggfritt när det släpps men fortfarande så ser jag ingen anledning att förhandsboka. Oavsett om man får lite lull-lull om man gör det.

Permalänk
Medlem

Även om jag vet att jag kommer att köpa GTA V så har jag slutat att förbeställa spel.

Senaste minan var watchdogs som var ospelbart i veckor innan jag gav upp den titeln.

Permalänk
Medlem

Sluta skriv om GTA nu. Har de förladdat och de kliar i fingrarna så förbannat, men kan inte spela de, så påminn mig inte om att de finns!

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Tycker det är mer intressant statistik att bloodborne säljer mer än Battlefield här hemma i Sverige... Även PS4 + Bloodborne säljer mer än spelet till PC...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det här blir till att köpa på någon Steam-rea för någon 50lapp eller så. Har redan spelat sönder spelet på konsol. Ikväll drar season 3 igång på Diablo3 det är grejer det

Permalänk
Medlem

Men, sluta förhandsboka! Det finns verkligen ingen fördel med att köpa grisen i säcken om du ändå inte får öppna säcken innan de som köper på släppdatumet!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Är det här ens en nyhet? Hade GTA V varit det mest förbokade PC-spelet i Sverige så är det en sak, men nu är det bara det mest förbokade PC-spelet hos en specifik butikskedja - Webhallen. Har Webhallen betalat er för att skriva detta? Är det någon mer än jag som ser denna "nyhet" som en reklamannons för Webhallen?
Hur som helst så ser jag fram emot PC-versionen men jag har inte förbokat det, vill se några recensioner först.

Sweclockers är ett företag, som bl.a säljer annonser. Resultat efter finansnetto 2013; över 5 miljoner kronor.
Än så länge litar jag på Swec-redaktionen, baserat på Emils och Jonas ofta kritiska recensioner.

Men jag håller med om att "nyheten" inte riktigt håller Swec-standard, men även Swec drabbas av "torka".

Skrivet av Dunder:

Inte en chans att jag förbokar ett spel som GTA, det kommer ju vara fullt av buggar som den första vågen spelare får tvingas agera betatestare för...

Håller i grunden med, men i det här fallet är jag villig att chansa, spelet är sjukt efterlängtat.

Skrivet av Baxtex:

Jag håller med, och vem köper pc spel på skiva? Läste att GTA V skulle ligga på 7 skivor, palla den installationen.

Alla sitter inte på snabbt bredband eller fiber, att då kunna installera det mesta via skivor och slippa långa nedladdningstider är ju grymt skönt, då spelet är bortåt 65GB. Tänk efter lite nästa gång och se längre än vad din näsa räcker...

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Men, sluta förhandsboka! Det finns verkligen ingen fördel med att köpa grisen i säcken om du ändå inte får öppna säcken innan de som köper på släppdatumet!

https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Lycka till att få tag på GTA V på releasedagen utan att förboka.

Permalänk
Medlem

Ni vet väl att om ni köper fysisk kopia går det inte att aktivera på steam? Vad jag har hört iaf.

Skrivet av xXBaconXx:

Lycka till att få tag på GTA V på releasedagen utan att förboka.

Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag håller med, och vem köper pc spel på skiva? Läste att GTA V skulle ligga på 7 skivor, palla den installationen.

60GB va väl pre-installationen på har jag för mig. Det är ganska saftigt.

Permalänk
Avstängd

Kommer ihåg gta 2. De var tider de.

Permalänk
Inaktiv

Det blir till att köpa en steam-nyckel lagom till sommarmånaderna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cheben:

På 80 samt 90 känns det som det fanns en poäng, branchen var liten och spelet kunde ta slut. Men att förboka idag är beyond me. Jag menar, det förbokas ju en massa digitala nedladdningar som omöjligt kan ta slut! Jag förstår verkligen inte hur folk tänker, vi väntade i 2 år, orkar vi inte med ynka 2 dagar till för recensioner då?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har spelet lagom till lanseringen. Att förboka digitalt innebär också att man har spelet lagom till att det låses upp. Nedladdningsservrarna brukar vara sådär lagomt överbelastade vid lanseringar.

Nu är detta inte vilket spel som helst heller. Recensioner har funnits i snart två år på tidigare lanserade utgåvor. De tekniska problem som kommer uppstå vid lanseringen är ett övergående problem (förhoppningsvis.

Skrivet av MugiMugi:

Tycker det är mer intressant statistik att bloodborne säljer mer än Battlefield här hemma i Sverige... Även PS4 + Bloodborne säljer mer än spelet till PC...

Spelbristen på PS4 påverkar nog. Bloodborne är det första exklusiva spelet som faktiskt fått bra betyg vilket nog också lockar till köp.

PS4 har sålts i miljoner exemplar utan några riktiga konsolsäljarspel. De som kommit kom långt efter lanseringen (Last of Us Remaster och GTA V som båda är HD remasters av PS3-utgåvorna) och först nu i år börjar vi se de, förhoppningsvis, intressantare spelen som normalt skulle driva konsolförsäljningen.

Permalänk
Skrivet av spel565:

Om servrarna nu pallar med att hålla tempot. Lär vara en hel del data som ska ner den dagen

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*