Nvidia släpper Geforce Drivers 350.12 WHQL inför Grand Theft Auto V

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce Drivers 350.12 WHQL inför Grand Theft Auto V

Nattens lansering av Grand Theft Auto V ackompanjeras av nya drivrutiner från Nvidia, som inte bara ska ge bättre prestanda utan även optimerade inställningar via Geforce Experience.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det kl 00 som det släpps?

Visa signatur

MB - Asus P8P67 DELUXE CPU - Intel i7 2600K GPU - GTX 580 SLI PSU - Corsair AX850 RAM - 2x4 Crucial Ballistix Tracer SOUND - Asus Xonar Essence ST HDD - WD CB 500gb SSD - Samsung 840 500gb CD/DVD - Plextor DVD RV x24 CASE - Corsair 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hedkandi:

Är det kl 00 som det släpps?

01.00 släpps det.

Trevligt med nya drivisar!

Permalänk
Medlem

Och AMD är efter. ^^

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ja men varför inte när man ändå håller på?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hoppas AMD kommer med en snart också så man kan sätta ordentlig press på grafikkortet för en gångs skull förutom BF

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Härligt! Men ska upp 5 på morgonen för jobb:/ kanske lägga sig tidigare och gå upp tidigare för en liten spelstund? kanske värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Och AMD är efter. ^^

Gta V är efter IV ^^

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Hoppas AMD kommer med en snart också så man kan sätta ordentlig press på grafikkortet för en gångs skull förutom BF

Vilken upplösning kör du på? Ditt 290 kommer iaf klara 1080 utan större problem i 60fps, då ett 7870/660 är rekommenderat för att kunna köra 60 fps i 1080, så du borde kunna skruva upp dina inställningar rätt ordentligt, skulle kunna tro att "ultra" borde funka för dig, med vissa modifikationer.

Permalänk
Medlem

Om amd hade varit lika snabba. Här måste jag säga att nvidia lägger steget före :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av magma86:

Om amd hade varit lika snabba. Här måste jag säga att nvidia lägger steget före :/

Det kommer. Ge det lite tid bara. Och sen så är ju Omega en utmärkt drivrutin, så jag tror inte ens att det kommer blir problem.

Permalänk
Medlem

Mortal Kombat X då? eller behövs det ingen drivis för det?

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Och AMD är efter. ^^

Spelet är inte ens lanserat än.

Permalänk

Oh vad lycklig jag blir med dag ett SLI-stöd! Blir att jobba som skam idag o flexa ut tidigt i morgon

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

AMD gick ut och sa att deras GTA V-anpassade skulle komma med nästa drivrutin.

https://twitter.com/AMDCare/status/586473614876213248

Edit: AMD-drivisar ska tydligen komma ikväll!

https://twitter.com/amd_roy/status/587661043125522432

Permalänk

första gången jag har fått blåskärm när jag installerat grafikdrivrutin. verkar dock vara installerad vill inte ha nått krångel nu

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Skoj jag har bråkat med NFS Rivals hela natten och kommit fram till att för mig fungerar 344.80 bäst för mig. Och var inne på nvidias hemsida samt guru3d. Gav ner för några timmar sedan och så kommer en 350 som inte är hotfix. Ska testas omgående.

Edit:
Installerad så då får vi se.
Hade problem med Geforce Experience och Xbox360 gamepad (2.3.10.37) Vekade vara någon krock mellan shiled och antignen xinput eller directinput. Kan vara min dator. men om ni får problemet så rekomedarar jag att avinstallara drivrutinen och strunta i g experince. För att se.

En annan rolig sak som är ganska of topic men ja...
GeForce Experience 2.4.1 Release Highlights
• GeForce Experience now keeps itself always up to date
• New way to pair your PC and SHIELD using NVIDIA accounts
• Remote GameStream now works without manual router configuration
• Bug fixes

"Remote GameStream now works without manual router configuration"
Betyder det att vi nu har/haft en tid, en tjänst som "hittar ut" snarare än startar komunikationen då vi ber om den?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Spelet är inte ens lanserat än.

Nope. Men NVIDIA var före innan det ens är lanserat.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nope. Men NVIDIA var före innan det ens är lanserat.

Och vad innebär det egentligen?

Nu menar jag inte bara att vara dryg (även om det så klart är en del av det) men vad innebär ett släpp av drivrutiner för en specifik titel? SLI/CFX-stöd brukar införas då alternativt fungera bättre mot tidigare men hur mycket problem är det i övrigt? Vore skoj att se någon göra lite benchmarks och se hur näst senaste Nvidia-drivrutinen står sig mot denna specialdrivrutin och se om det verkligen betyder något eller om det mest är ett PR-stunt.

Man kan ju välja att tolka det som att de som är mest benägna att få ut en ny drivrutin är det för att deras nuvarande suger anka i större grad än konkurrentens lika gärna som att de helt enkelt är snabbare på att optimera sina drivrutiner för vad gamers vill ha.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

01.00 släpps det.

Trevligt med nya drivisar!

Klockan ett? Typiskt. Nåja, ska väl ändå sitta uppe hela natten. Har ju sovmorgon så skolan börjar kl. 12 imorgon förmiddag, och slutar bara två timmar efter. Här ska det nötas.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Dagens forums gör mig ledsen och fundersam över varför jag ens fortsätter kolla.

och angående Gta så ser jag grymt fram emot de men tror jag kommer avstå Mp första dagarna. Finns ingen perfekt lansering och kan redan förutse alla personer som inte har något annat att klaga på, börja klaga för minsta lilla fel.

"Rockstar pushar fram spelet och ändå laggar servrarna"
tror jag ska dra ut routern efter lanseringen o njuta av mitt första New game ever i gta v

Permalänk
Medlem

Meanwhile så är AMDs senaste WHQL över fyra månader gammal, and counting. Vafan, liksom. Här sitter jag och lirar FFXIV i 5760x1080 och grämer mig över kass FPS för att Crossfire har varit trasigt i spelet rätt länge nu. Sen har väl varken Dying Light eller Evolve vettigt stöd i 14.12 heller.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Jag undrar varför Nvidia uppdaterar drivrutinerna inför VARJE större spelsläpp. Är det bara optimeringar t.ex "stäng av triple buffering" i Geforce Experience (jag har dålig koll) så känns ju ett nytt driver-paket på över 200Mb ganska korkat.
Byter de ut alla filer och DLL:er så är väl inte drivrutinen särskilt bra alls?

-Det jag menar är egentligen att varför ska en hel drivrutin bytas ut när ett nytt spel kommer? Måste väl gå att göra bättre drivrutin som "håller" när nya spel kommer? Eller använder nya spel alldeles nya och aldrig-använda-tidigare grejer som kräver nya drivrutiner? Om det är DirectX så är det bara ett visst antal funktioner som redan är täckta i föregående drivrutiner?

Ni får ursäkta om jag verkar korkad men jag får inte ihop det.

- OFT: Sen är det ju lustigt när Release Notes ibland säger "up to 2% increase in [spel]". Inte sådär byxtappande mycket ökning direkt. Känns mer som säljsnack.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Det kommer. Ge det lite tid bara. Och sen så är ju Omega en utmärkt drivrutin, så jag tror inte ens att det kommer blir problem.

AMD har ju redan fixat allt med sin OMEGA drivare i det tysta.
Det är bara nVidia som måste skryta med en särskild drivare just för GTA V.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

AMD har ju redan fixat allt med sin OMEGA drivare i det tysta.
Det är bara nVidia som måste skryta med en särskild drivare just för GTA V.

Skryta, eller informera att det finns en ny att installera? Ja, vi har ju alla olika syn på det

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Man tackar. Bättre prestanda klagar jag inte på, oavsett hur lite det är.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nope. Men NVIDIA var före innan det ens är lanserat.

Orka bry sig eller vadå?
När du sover, ligger du och drömmer om dumma, dumma AMD och hur mycket bättre Nvidia är?

Permalänk
Medlem

Klockren drivrutin än så länge - verkar dessutom vara som så att de optimerat för minnesproblematiken ala Gtx 970!

Körde en repa i Far Cry 4 med maxade inställningar SLI 1440P och var säkert uppe i 3.7GB minnesanvändning på bägge korten och det gick förvånadsvärt bra!

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Tommy5547:

Jag undrar varför Nvidia uppdaterar drivrutinerna inför VARJE större spelsläpp. Är det bara optimeringar t.ex "stäng av triple buffering" i Geforce Experience (jag har dålig koll) så känns ju ett nytt driver-paket på över 200Mb ganska korkat.
Byter de ut alla filer och DLL:er så är väl inte drivrutinen särskilt bra alls?

-Det jag menar är egentligen att varför ska en hel drivrutin bytas ut när ett nytt spel kommer? Måste väl gå att göra bättre drivrutin som "håller" när nya spel kommer? Eller använder nya spel alldeles nya och aldrig-använda-tidigare grejer som kräver nya drivrutiner? Om det är DirectX så är det bara ett visst antal funktioner som redan är täckta i föregående drivrutiner?

Ni får ursäkta om jag verkar korkad men jag får inte ihop det.

- OFT: Sen är det ju lustigt när Release Notes ibland säger "up to 2% increase in [spel]". Inte sådär byxtappande mycket ökning direkt. Känns mer som säljsnack.

Ligger något i detta... menar, i mitt tycke borde det räcka med att släppa profil-uppdateringar? Iaf för saker som SLI och diverse.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur GTX 670 presterar när man maxxar spelet nu . GTX 660 är ju rekommenderat för 60 fps/ultra så lär ju ligga runt 70 fps. Tror 670 kommer slå rivalen 7950 boost med dessa drivers

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async