Oneplus förbereder Two till senare 2015 – följs upp av billigare modell

Permalänk
Melding Plague

Oneplus förbereder Two till senare 2015 – följs upp av billigare modell

Till Bloomberg avslöjar Oneplus att det blir två nya mobiltelefoner från företaget i slutet av året, där uppföljaren på flaggskeppet One följs upp av en billigare modell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte illa och en mindre hade varit bra för mina små händer

Permalänk
Medlem

Det blir en Oneplus two eller en Xiaomi Mi5 för min del. Ska bli intressant att se hur dom blir.

Permalänk
Medlem

Gärna samma eller högre prestanda, men mindre skärm tack.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

En Oneplus med mindre skärm, säg mitt emellan iPhone 5 och iPhone 6 i storlek så blir det ett köp direkt. Synd att det är så liten efterfrågan på dubbla SIM-kort, hade varit klockrent.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Tack vare låga priset så känner jag det som rimligt att uppgradera min 1+1 till en 1+2 vid release. Är så sjukt nöjd men min första.

Permalänk
Medlem

Just take my money

Edit: Har One idag och skulle aldrig i livet kunna ha mindre än 5,5" igen. Kan dock tänka mig 6".

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Lte band 20..?

Permalänk
Medlem

Låter lite konstigt att man behöver ta in externa finansiärer när man har BBK Electronics i ryggen, vilka förutom att de äger Oneplus också äger Oppo och Vivo. Men det handlar iofs om en målsättning att öka försäljningen på relativt kort sikt så man kanske känner att man själva inte klarar av att rampa upp produktionen tillräckligt snabbt.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

"bolaget är i behov av finansiell hjälp" Fan är dom helt blåsta i huvudet eller??? Dom kunde sälja hur mkt som helst om dom inte hade det där idiotiska invite modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

"bolaget är i behov av finansiell hjälp" Fan är dom helt blåsta i huvudet eller??? Dom kunde sälja hur mkt som helst om dom inte hade det där idiotiska invite modellen.

Rätta mig om jag har fel, men invite-systemet fanns väl ändå för att hålla beställningarna i schack då tillverkningen inte klarade av att hinna med pga. bristande finansiering? Alltså, hade de haft mer pengar från start kunde de leverera fler/snabbare beroende på efterfrågan.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av segen:

"bolaget är i behov av finansiell hjälp" Fan är dom helt blåsta i huvudet eller??? Dom kunde sälja hur mkt som helst om dom inte hade det där idiotiska invite modellen.

Fast utan att veta hela storyn/tänket bakom invite modellen så var det väl så att de ville kontrollera produktionsmängden för att vara säkra på att kunna producera det?

Permalänk
Medlem

Typisk kostnadsspiral... även fast de säljer som smör.

Permalänk
Medlem

Lär ju vara lättare att hålla nere priserna om man säljer just det antalet som man vet man kan tillverka till ett bra pris. Och att efterfrågan är så hög att man kan sälja alla ex.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

En Oneplus med mindre skärm, säg mitt emellan iPhone 5 och iPhone 6 i storlek så blir det ett köp direkt. Synd att det är så liten efterfrågan på dubbla SIM-kort, hade varit klockrent.

Precis! Jag skulle skaffat en Oneplus om den hade stöd för dubbla simkort... man kan väl bara hoppas att en sådan version kommer senare.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Medlem

Hade troligen blivit ett köp om Cyanogenmod var kvar mer ser inte ut att bli så..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är modemet stabilare och den har stöd för frekvensband 20 så blir det en uppgradering annars får det vara då jag knappt haft 1+1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Trevligt.

Blir antagligen inte en oneplus two för min del då jag inte planerar på att ta sönder min nexus 5 tills dess, men nästa mobil är mycket möjligt att den blir oneplus.

Hoppas dom släpper 4.3-4.5" och 5-5.5"

Permalänk
Medlem

1+2 = 3. HL3 Confirmed

Permalänk
Medlem

Jag är extremt nöjd med min 1+1. Känns lite onödigt att skaffa ny redan men när min nuvarande dör så blir det garanterat en till oneplus. Att cyanogen inte är det officiella romen gör inte ett smack. Finns en hel drös med bra utvecklare för oneplus.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Avstängd

Kanske om de erbjuder f ex fingeravtrycksläsare, för det är guld värt.

Permalänk
Medlem

Mindre skärm? Nej tack, men större skulle kunna funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaarx:

Mindre skärm? Nej tack, men större skulle kunna funka.

Blir den större än 1+1 så blir det en tablet ju.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Om det inte vore för den dåliga kameran eller värdelösa Wifimodulen så skulle den vara OK

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

Kanske se till att 4G fungerar, just nu är detta den dyraste 3G-mobilen i Sverige.

Permalänk

Gillar min 1+1 skarpt! Böjda baksidan och materialet gör att den känns jättebra i handen. Enda jag hade kunnat uppgradera för hade varit bättre kamera och speakers i båda ändarna av luren.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Blir den större än 1+1 så blir det en tablet ju.

Phablet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunde:

Kanske se till att 4G fungerar, just nu är detta den dyraste 3G-mobilen i Sverige.

fungerar inte 4G?, jag har en 1+1 och LTE fungerar prima får ut 70mbit/s när jag kör bbk visserligen saknar de 20 frekvensbandet men det påverkar inte alla utan bara vissa operatörer. De stödjer ju fortfarande LTE: Bands: 1/3/4/7/17/38/40

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

fungerar inte 4G?, jag har en 1+1 och LTE fungerar prima får ut 70mbit/s när jag kör bbk visserligen saknar de 20 frekvensbandet men det påverkar inte alla utan bara vissa operatörer. De stödjer ju fortfarande LTE: Bands: 1/3/4/7/17/38/40

De saknar även band 8 (900mhz)
Så lte/4G för glesbygd saknas helt för alla operatörer i sverige så vitt jag vet.