Razer släpper Blackwidow Tournament Edition Chroma med RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Razer släpper Blackwidow Tournament Edition Chroma med RGB-belysning

Ett nytt gamingdoftande mekaniskt tangentbord är på ingång från Razer, denna gång med full RGB-belysning och utan numerisk knappsats.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vad är det för namn på dessa tangentborden? Ett långt namn med med diverse ord gör knappast själva produkten bättre.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jaha ja. Man får väl hoppas att det är rätt antal färger nu och inte som Tramp Stamp Corsair som fuskar med färgerna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Inte standard layout, inte en speciellt intressant brytare, låg kvalitet ABS caps med Razer gräsliga font?

Pass

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

WOW... vad jobbigt om det ska blinka och ha sig i spel. Man kollar på skärmen både när man skriver och spelar spel, vad fasen är nyttan med den funktionen? distraherar bara!

Nej tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av GenKaan:

Inte standard layout, inte en speciellt intressant brytare, låg kvalitet ABS caps med Razer gräsliga font?

Pass

Vad är det som anses vara icke standard layout? Att den saknar numpad?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Inte standard layout, inte en speciellt intressant brytare, låg kvalitet ABS caps med Razer gräsliga font?

Pass

Det är standard layout fast utan numpad, dvs en TKL som de ska vara. Det är väl kanske det enda som är bra med det här tangentbordet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Firkraag:

Vad är det som anses vara icke standard layout? Att den saknar numpad?

Skrivet av backfeed:

Det är standard layout fast utan numpad, dvs en TKL som de ska vara. Det är väl kanske det enda som är bra med det här tangentbordet.

Tror han syftar på att det är 1.5x storlek på CTRL och ALT, medan window och fn knapparna är 1x. Instället för 1.25x på samtliga som det är på de flesta tangentbord.

Det blir alltså svårare att köpa custom caps till detta tangentbord. Om man nu skulle vilja göra det.

Permalänk
Medlem

Tycker att deras design ser så otroligt barnslig ut, speciellt med typsnittet som ser ut att komma från en Sci-fi film från 2000
Det enda positiva är att den saknar numpad, men det gör även Corsairs K65 RGB.

Kan inte vara mer än nöjd med mitt Corsair K65 RGB. Trevligare än man tror att kunna justera bakgrundsbelysningen som man själv vill.
(Trots tramp stamp logotypen. Men den borstade aliminumen och tangentbordets kvalité gottgör detta)

Permalänk
Medlem

Lär ju aldrig mer köpa ett Blackwidow innan dom slutar med tramset med deras kinesiska skräpswitchar och återgår till Cherry.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Gillar ej blackwidow tangentborden, de känns troligt plastiga och billiga. Dessutom är ju fonten på capsen för j*vlig.

Corsair K70 har jag, och är väldigt nöjd med det. Även om de fuskade med färgerna så är tangentbordet i sig otroligt gediget, skriker kvalité om det!

Visa signatur

Rigg:
CPU: Intel Core i7 4790K | MB: Msi Z97 Gaming 5 | GPU: Nvidia Geforce GTX 980ti | PSU: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haha, de kan då hitta på saker. Blinkar blått och rött vid polisjakt. Kul. Förbannat överdrivet, men kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Med Razers mjukvara går det dessutom att låta vissa spel ta över kontrollen över belysningen, där exempelvis en polisjakt i GTA V gör att tangentbordet blinkar likt ett blåljus.

Hur löser man detta? Finns det en profil för det eller vad? Hade vart kul att testa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tror han syftar på att det är 1.5x storlek på CTRL och ALT, medan window och fn knapparna är 1x. Instället för 1.25x på samtliga som det är på de flesta tangentbord.

Det blir alltså svårare att köpa custom caps till detta tangentbord. Om man nu skulle vilja göra det.

Det är i alla fall bara 1.5×1 och 1×1 med en 6×1 stor mellanslagstangent. Det finns flera tangentbord med värre layout.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jag har ägt ett Blackwidow Chroma. Dom värsta switcharna som finns! Lite för lösa jämfört med cherrymotsvarighet och dessutom var det märkbar skillnad mellan olika tangenter. Nån tangenter registrerade inte knapptryckningar. Andra dubbelregistrerade knapptryckningar. Andra registrerade knapptryckningar normalt men slutade registrera om man tryckte tangenten hela vägen ner. Fick ett i utbyte men det var exakt samma problem fast inte på samma knappar. Fick ytterligare ett i utbyte. Samma sak. Då ångrade jag köpet. Har numer ett Corsair K70 RGB som jag är extremt nöjd med vad gäller byggkvalité och switchar. Tråkigt att man inte får de 16,8M färger de utlovat men de kanske fixar det. K70 RGB är bästa alternativet oavsett det enligt mig om man vill ha mekaniska switchar och RGB. Logitechs alternativ ser för illa ut så det faller redan där.

Permalänk

Betalade ungefär samma summa som detta kostar för ett Tournament Edition utan belysning... Dock så var det importerat från Korea så därför det vart så dyrt.

Permalänk
Avstängd

Fan vad pinsamt att köpa en razer-produkt. Kolla bara på tangentbordet. Man kan ställa in det så att det blinkar i vissa situationer i spel. Inga speciella brytare. Massa klistermärken, lampor och ingen numpad, och priset är otroliga 1300 kr cirka. Det ser ut som en leksak.

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Fan vad pinsamt att köpa en razer-produkt. Kolla bara på tangentbordet. Man kan ställa in det så att det blinkar i vissa situationer i spel. Inga speciella brytare. Massa klistermärken, lampor och ingen numpad, och priset är otroliga 1300 kr cirka. Det ser ut som en leksak.

Ja usch vad pinsamt!

Permalänk
Medlem

Plastic fantastic i känd Razer stil?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad är det som anses vara icke standard layout? Att den saknar numpad?

Skrivet av backfeed:

Det är standard layout fast utan numpad, dvs en TKL som de ska vara. Det är väl kanske det enda som är bra med det här tangentbordet.

Bottom row: 1.25 > 1.0 > 1.25 > space (osäker, brukar vara fucked den med) < 1.25 < 1.0 < 1.0 < 1.25
Kan också vara: 1.5 > 1.0 > 1.5 > space < 1.5 < 1.0 < 1.0 < 1.5 vilket skulle göra det ännu mer fucked

Standard är : 3x 1.25 > space (6.5) < 4x 1.25

Så ska du/ni försöka byta ut cap settet kommer ni få ett helvete. Typ som mig när jag försökte re-cappa mitt K65

Non standard, aldrig igen

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Bottom row: 1.25 > 1.0 > 1.25 > space (osäker, brukar vara fucked den med) < 1.25 < 1.0 < 1.0 < 1.25
Kan också vara: 1.5 > 1.0 > 1.5 > space < 1.5 < 1.0 < 1.0 < 1.5 vilket skulle göra det ännu mer fucked

Ok, då är jag med. Kasst!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Bottom row: 1.25 > 1.0 > 1.25 > space (osäker, brukar vara fucked den med) < 1.25 < 1.0 < 1.0 < 1.25
Kan också vara: 1.5 > 1.0 > 1.5 > space < 1.5 < 1.0 < 1.0 < 1.5 vilket skulle göra det ännu mer fucked

Standard är : 3x 1.25 > space (6.5) < 4x 1.25

Så ska du/ni försöka byta ut cap settet kommer ni få ett helvete. Typ som mig när jag försökte re-cappa mitt K65

Non standard, aldrig igen http://i.imgur.com/4HsvBHx.jpg

Är Corsair K65an på bilden standard? Har ett sådant nämligen och funderade på nya caps.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Är Corsair K65an på bilden standard? Har ett sådant nämligen och funderade på nya caps.

Ja det är ett K65 och/men Nej det är inte standard
Går att få på nya caps men det är ett jävla meck och du kommer troligen aldrig hitta en Space som passar :/

Visa signatur

Que sera, sera